تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/03/13 - 14:15
کد خبر: 201263

عبدالملکی: تحریم دولت علیه تولید کننده‌ها دلسرد کننده است

تحریم بانک ها علیه تولید کننده ها که با عدم ارائه تسهیلات مشارکت واقعی به نخبگان ، صنعتگران و تولید کنندگان حقیقی مبالغی که از مردم نزدشان است را متاسفانه در مسیرهای دیگر استفاده کرده و نتیجش اینکه ما شاهد فساد اقتصادی خواهیم بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: تحریم مدیران علیه مردم که به جای استفاده از فکر و توان مدیریتی خود مشکلات را حل کنند، اما به جای آن مشکلات را گردن دیگران انداخته و بهانه گیران را در دستور کار خود قراردادند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از جهان، حجت الله عبدالملکی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مراسمی تحت عنوان گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی که در مسجد صاحب الزمان(عج) رشت برگزار شد به مباحث مهمی در مورد اقتصاد مقاومتی پرداخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) فاصله جمهوری اسلامی تا ایده آل اهداف انقلاب اسلامی را زیاد دانسته و دلیل اصلی این فاصله را تحریم عنوان کرد.

وی در ادامه انواع تحریم ها را به دو نوع تقسیم کردند 1. تحریم خارجی 2. تحریم داخلی

تحریم خارجی مانند عدم خرید نفت از ایران، تحریم بانکی و عدم اجازه مبادلات ارزی، تحریم کشتی رانی، تحریم کالا و دیگر تحریم ها است.

عبدالملکی هدف آمریکا و دشمنان نظام اسلامی را  ایجاد نارضایتی در عموم مردم و مایوس و نا امید کردن آن ها از کارایی اسلام و انقلاب عنوان کرده و مقصود دشمن از این فشار ها را القای اینکه جهت بهبود وضع معیشت نیاز به ارتباط با غرب و دوری از اسلام و آرمان های انقلاب است لذا با این عمل می توان با فشار بر مسئولین کشور به توانند آن ها را پای میز مذاکره بکشانند تا به اهداف خود که جداکردن انقلاب از مردم است برسند.

درواقع وی با اشاره به اذعان چندین سناتور و مقامات آمریکایی و اروپایی که تحریم های خارجی تاثیری بر اقتصاد ایران نداشته است بیان داشت: اینها دلخوش به تحریم های داخلی هستند چون می دانند تاثیر این تحریم ها به مراتب بیشتر از تحریم های خارجی است.

1.  تحریم تولید کننده علیه مردم که جهت سود چندین برابری باعث ایجاد تورم کاذب می شود یا در شرایط تحریم که کالا وارد نمیشود و نیاز است که تولید داخل با افزایش ظرفیت، نیازها را برطرف کند اما مشاهده می شود تولید را کاهش داده تا به دلیل کمبود کالا باز هم سود بیشتری عاید آنها شود.

2.  تحریم مردم علیه تولید کننده که متاسفانه با وجود هفتاد درصدی کالاهای مشابه داخلی متاسفانه مردم از نمونه های خارجی استفاده کرده و ضربه به اشتغال و تولید داخل می زنند.

3.  تحریم دولت علیه تولید کننده ها که با ایجاد سد و موانع متعدد برعکس دولت های غربی و حتی شرقی باعث دلسردی و یاس سرمایه گزار و تولید کننده می شوند.

4.  تحریم بانک ها علیه تولید کننده ها که با عدم ارائه تسهیلات مشارکت واقعی به نخبگان، صنعتگران و تولید کنندگان حقیقی مبالغی که از مردم نزدشان است را متاسفانه در مسیرهای دیگر استفاده کرده و نتیجش اینکه ما شاهد فساد اقتصادی خواهیم بود.

5.  تحریم مدیران علیه مردم که به جای استفاده از فکر و توان مدیریتی خود مشکلات را حل کنند، اما به جای آن مشکلات را گردن دیگران انداخته و بهانه گیری را در دستور کار خود قراردادند.

6.  تحریم جریان های سیاسی علیه مردم که متاسفانه مشاهده می شود هر دولتی سر کار می آید با تخریب عملکرد اقتصاد دیگری در تلاش است به اهداف سیاسی خود برسد و فعالیت اقتصادی دیگری را زیر سوال ببرد که متاسفانه ضربه آن را مردم خواهند دید.

7.  تحریم پدر و مادر علیه فرزند، تربیت فرزند حقوقی است که فرزندان بر پدر مادر دارند که بخشی از آن تربیت اقتصادی بوده که متاسفانه مغفول مانده است.

حال چرا به جای مذاکره جهت شکستن تحریم های داخلی که بالای 70 تا 80 درصد مشکلات اقتصادی ما را شامل شده برای حل چند درصد ناچیز باقی مانده که متاثر از تحریم های خارجی است تلاش می کنیم و با دادن امتیازات مهمی نتیجه ای خاصی نیز در بر نخواهد داشت.

عبدالملکی در انتهای سخنرانی خود آورد: با توجه به اقتصاد کنونی کشور برداشته شدن تحریم خارجی فقط دوچیز عاید کشور می کند که بسیار مضر است و تا حدودی اثرات آن را هم مشاهده می کنید 1. واردات زیاد 2. فروش نفت خام بیشتر.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
اردن کمک به صهیونیست‌ها را تائید کرد
عطوان: تهدید اسرائیل جنگ روانی است
اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل
اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top