تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/03/17 - 11:39
کد خبر: 201543

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت؛

اعتراض دانشجویان به حضور مشاور آمریکایی و عامل «نفوذ اقتصادی» +تصاویر

اعتراض دانشجویان به حضور مشاور آمریکایی و عامل «نفوذ اقتصادی» +تصاویر

از سوابق «ساکس» می توان همکاری وی با «جورج سوروس»، عامل انقلاب های رنگی در بازطراحی اقتصادی تعدادی از کشورهای تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی و آمریکای لاتین را ذکر نمود که اغلب آنها با ناکارآمدی گسترده و فروپاشی اقتصادها همراه بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: تعدادی از دانشجویان نسبت به حضور «جفری دیوید ساکس» مشاور «بان کی مون» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «جفری دیوید ساکس»، مشاور عالی دبیرکل سازمان ملل متحد- که همکار «جورج سوروس»، عامل انقلاب‌های رنگی کشورهای تازه استقلال یافته می باشد- امروز دوشنبه در حالی در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کرد که با اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.

از سوابق «ساکس» می توان همکاری وی با «جورج سوروس»، عامل انقلاب های رنگی در بازطراحی اقتصادی تعدادی از کشورهای تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی و آمریکای لاتین را ذکر نمود که اغلب آنها با ناکارآمدی گسترده و فروپاشی اقتصادها همراه بوده است. (جزئیات بیشتر)

 این پیرمرد سابقاً هارواردی که در دوران جوانی جای میلتون فریدمن پیر را در اجبار کشورها به شوک‌درمانی یا طراحی اقتصادهای پس از کودتا و روی کار آمدن غرب را برای غرب‌گرایان و طرفداران سرمایه‌داری فراهم کرد، در کشورهای مختلف دست به اقدام و طراحی اقتصاد زده که اکثر آن‌ها با ناکارآمدی گسترده و فروپاشی اقتصادها همراه بوده است.

ساکس با پرچم مقابله با تورم، افتخار بیکاری ۳۰ درصدی مردم بولیوی، ترک خدمات تأمین اجتماعی برای ۶۱ درصد بولیویایی‌ها، رجوع میلیونی بیکاران بولیوی به کاشت و فراوری مادهٔ مخدر کوکائین را درنتیجهٔ طراحی‌های خود در دههٔ ۸۰ به بار آورد. در بولیوی حالت فوق‌العاده اعلام شد، رفت‌وآمد احتیاج به کارت اجازه داشت، پلیس به همهٔ نهادهای مدنی حمله کرد، راهپیمایی و گردهمایی سیاسی غدغن، گاز اشک‌آور و شلیک گلوله رایج شد. ۱۵۰۰ نفر ازجمله وزرای سابق کار و سناتورها، دستگیر و به زندان‌هایی دورافتاده در جنگل آمازون منتقل شدند، کارگران معادن قلع به‌خاطر اعتراض اخراج شدند. قیمت مهم‌ترین صادرات بولیوی هم که قلع بود ۵۵% سقوط کرد. مواردی که زمینهٔ به قدرت رسیدن اوو مورالس برای اعتراض به این اقتصاد ازهم‌گسیخته و آمریکا زده را همپای چاوز در ونزوئلا فراهم آورد. بلایی که با نسخه‌های مریدان جفری ساکس آرژانتین دههٔ ۹۰ را به خاک سیاه نشاند و موجب اخراج ۷۰۰ هزار کارگر و چوب حراج به همهٔ آرژانتین شد.

به نوشته صادق شهبازی، نقطهٔ بعدی حضور او اتاق فکر یلتسین برای فروپاشی شوروی بود، او آنجا نیز با وعدهٔ کمک ۱۵ میلیارد دلاری وارد شد. در همین دوره به‌عنوان رئیس انستیتو توسعهٔ بین‌المللی هاروارد منصوب شد و به‌عنوان مشاور یلتسین نقش‌آفرینی کرد. اتفاقی که در روسیه فقط با انحلال پارلمان و محدود کردن دموکراسی و کودتای نرم یلتسین پیش رفت، حراج به ثمن بخس شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه مثل یوکس، شرکت نیکل نوریلسک و… که با آلوده کردن مدیران روسیه به فساد و شکل‌گیری یک طبقهٔ مرفه فاسد شکل گرفت. اوضاع به‌هم‌ریختهٔ سیاسی و بعدها امنیتی روسیه در انتهای دههٔ ۹۰ و ابتدای قرن ۲۱ کار را به‌جایی رساند که جز رفتن یلتسین و آمدن پوتین راهی برای تداوم حیات روسیه نماند. بعد از فروپاشی شوروی ساکس با سرمایهٔ سوروس به کشورهای مختلف اروپای شرقی مسافرت کرده و اقتصادهای آنان را طراحی می‌کرد و کسی که با خریدهای بزرگ مجموعه‌های دولتی این کشورها سودهای سرشار می‌کرد، کسی نبود جز جرج سوروس!

حال سؤال اینجاست که ۳ روز بعد از تحذیر رهبر انقلاب به نسخه‌های ناکارآمد خارجی برای اقتصاد چه کسی با چه انگیزه‌ای زمینهٔ حضور چنین کسی را در کشور فراهم کرده است؟ آیا قرار است مانند دیدارهای سال گذشتهٔ آلن گودمن و جک استرا، در روزهای تعطیلی و عزای عمومی در کشور، باب جدیدی برای نفوذ و به هم ریختن اقتصاد کشور باز شود؟ آیا آقای ساکس برای محاکمه و پاسخگویی به جنایت‌های اقتصادی و فقر و بیکاری مردم اروپای شرقی و آمریکای لاتین به تهران و دانشگاه امیرکبیر آمده یا برای نسخه‌گیری ما و به فلاکت رساندن اقتصاد کشور و زندگی مردم؟

ردپای دار و دسته نیویورکی‌ها در دانشگاه ها
چندی پیش بود که خبرنامه دانشجویان ایران از جدی تر شدن حضور افزاد در پوشش امور ظاهرا علمی در دانشگاه های کشور پرده برداری کرده بود. دیپلماسی "مسیر دوم" که یکی از مهمترین راهبردهای نفوذ امریکا در محافل علمی و آکادمیک ایران برای همراه سازی نخبگان کشورمان است، طی یک دهه اخیر از خطوط اصلی دستگاه دیپلماسی امریکا علیه انقلاب اسلامی بوده است. که طی ماه های اخیر اخبار جدید از فعالیت این گروه ها در دانشگاه ها منتشر شده است. (اینجــا)

تمام این مسائل درحالی رخ می دهد که طی دوسال گذشته اخبار متفاوتی از نفوذ دستگاه های اطلاعاتی به درون دانشگاه ها منتشر شده است، محسن رضایی اوایل اسفندماه بود که در دانشگاه امام حسین(ع) پرده از این موضوع برداشت. وی در آن سخنرانی می گوید: اخیرا رئیس سابق سازمان «سیا» که مسئول نفوذ در ایران شده و در آینده هم این مسایل را افشا خواهیم کرد، خرداد ماه به ایران آمده و از تمام دانشگاه‌های کشورمان بازدید داشته و آن‌ها را شناسایی کرده؛ این فرد اولین کسی است که بعد از ایجاد فضای باز در شوروی سابق به این کشور سفر می‌کند و در دو سه سال گذشته هم پس از قضایای کوبا و آمریکا، به کوبا سفر کرده و بعد از برجام نیز اولین کسی است که به ایران سفر می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top