تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/03/17 - 12:42
کد خبر: 201549

نماینده سردشت: علت اشتیاق به حضور در کمیسیون اقتصادی و امنیت سفر خارجی است!

خضری تاکید کرد: امروز یا فردا باید موضوع کمیسیون‌ها تعیین تکلیف شود چراکه قطعا یکشنبه هفته آینده انتخابات روسای کمیسیون‌ها برگزار می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: امروز و فردا اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشخص شده و یکشنبه آینده هیات رئیسه آنها انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از خبرآنلاین؛ رسول خضری در گفت‌وگویی درباره اعضای کمیسیون های تخصصی بیان کرد: هیات رئیسه مجلس امروز درباره شعب و کمیسیون‌ها جلسه دارد. چرا که تعدادی از کمیسیون‌ها متقاضیان خیلی زیادی دارند. به عنوان مثال کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی 38 متقاضی دارد. کمیسیون‌های اقتصادی و انرژی نیز متقاضی زیادی دارند اما کمیسیون‌های قضایی، فرهنگی و شوراها متقاضی زیادی ندارد. کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی نیز حدنصاب لازم را دارند.

او درباره دلیل اشتیاق نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی، گفت: وزرات کشور زیر نظر این کمیسیون قرار دارد و البته سفرهای خارجی اعضای آن هم بی‌تاثیر در میل نمایندگان نیست. کمیسیون‌های اقتصادی نیز مشتاقان زیادی دارد چرا که کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. در حالی که حل مشکلات اقتصادی ارتباط چندانی با این کمیسیون ندارد و به سایر کمیسیون‌ها مثل فرهنگی و اجتماعی و نیرو مرتبط‌تر است.

او گفت: در ارتباط بودن با بانک‌ها، وام‌ها، بیمه مرکزی و مناطق آزاد تجاری نیز در اشتیاق به کمیسیون اقتصادی بی‌تاثیر نیست.

خضری تاکید کرد: امروز یا فردا باید موضوع کمیسیون‌ها تعیین تکلیف شود چراکه قطعا یکشنبه هفته آینده انتخابات روسای کمیسیون‌ها برگزار می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت توضیح داد: امروز هیات رئیسه مجلس به اتفاق روسای شعب جلسه دارند. در این جلسه درباره کمیسیون‌هایی که تعدادشان در حدنصاب است صحبتی نمی‌شود اما کمیسیون‌های که متقاضی زیادی دارد اعضایشان مشخص می‌شود تا تناسبی ایجاد شود و تعداد اعضای کمیسیون‌ها بین 19 تا 23 نفر شود.

خضری بیان کرد: نماینده‌ها در حال رایزنی مداوم با روسای شعب و اعضای هیات رئیسه هستند تا در کمیسیون موردنظر خود باقی بمانند اما هیات رئیسه بر اساس سوابق و تحصیلات نمایندگان تصمیم می‌گیرد.

خضری درباره انتخاب سخنگوی هیات رئیسه نیز گفت: بعد از اتمام موضوع کمیسیون‌ها، هیات رئیسه درباره سخنگوی خود تصمیم می گیرد. سخنگو عموما از کارپردازهای هیات رئیسه انتخاب می شود. آقای نعمتی سابقه سخنگویی دارند و فکر می کنم شانس او برای سخنگویی بیشتر باشد.

او گفت: از دید من، سخنگوی هیات رئیسه به اندازه رئیس مجلس مهم است. چون تمام گزارش‌های هیات رئیسه را سخنگو اعلام می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top