تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/03/23 - 12:55
کد خبر: 202026

ساخت بزرگترین مرکز تئاتر کشور در جنوب تهران

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت، گفت: عملیات احداث این مرکز به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احداث بزرگترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران در جنوب پایتخت، گفت: عملیات احداث این مرکز به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا جعفری در گفت و گو با فارس با تاکید بر اینکه کم کردن فاصله شمال با جنوب شهر یکی از سیاستها و اولویتهای اصلی شهرداری تهران به شمار می آید، افزود:به همین دلیل بهترین مرکز فرهنگی و سالن تئاتر با تجهیزات و امکانات گسترده در منطقه 15 احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز تئاتر حرفه ای خاوران به پیشرفت صد در صدی رسیده است، گفت: این مجموعه به منظور رفع نیاز هنرمندان به مرکز حرفه ای و همچنین نیاز مناطق جنوب شهر به اماکن فرهنگی و هنری ساخته شده تا خلاهای موجود در این حوزه برطرف شود.

جعفری با اشاره به تاکیدات شهرداری تهران مبنی بر اولویت قرار دادن  مناطق محروم، تصریح کرد: توسعه فضاهای فرهنگی در مناطق جنوب منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی و برطرف شدن برخی از مشکلات و تهدیدات در  شهر می شود.

وی با بیان اینکه باید ساکنان مناطق محروم بتوانند با صرف هزینه اندک از امکانات فرهنگی موجود حداکثر استفاده داشته باشند، گفت:ساخت مراکز فرهنگی در این مناطق امری اجتناب ناپذیر است تا ساکنان این محدوده به خصوص نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت خود به بهترین نحوء استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران سرمایه گذاری در مناطق محروم عین عدالت است و مانع از عمیق تر شدن شکاف طبقاتی در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت میزبانی از جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد، گفت: این مجموعه فرهنگی و هنری نقش مهمی در راستای گسترش فرهنگ و هنر ایفا کرده و منجر به جلب نظر علاقه مندان خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران دارای یک سالن اصلی با گنجایش هزار نفر و 4 سالن نمایش تجربی با گنجایش 150 نفر است، افزود: این مرکز به سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت 120 نفر نیز مجهز است.

وی با تاکید براینکه استانداردهای جهانی مقیاس های شهری در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران رعایت شده است، گفت: این مرکز دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتر ، امکان اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به بهره برداری از ابر پروژه های دیگر در تهران تا پایان سال 95 اشاره کرد و گفت: پروژه صبا، باغ کتاب، مسجد 72 تن و همچنین بازسازی و مرمت خانه مشاهیر و هنرمندان از جمله خانه سیمین و جلال از دیگر پروژه های ما به شمار می آید.

پردیس تئاتر تهران با نام تئاتر حرفه ای خاوران بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است. این مرکز در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع جنب فرهنگسرای خاوران قرار گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top