تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/03/24 - 23:43
کد خبر: 202191

معرفی تیم های یورو 2016؛گروه E، بلژیک

بلژیک با داشتن چند بازیکن در کلاس جهانی و چند بازیکن دیگر که می‌توان آنها را در بین بهترین‌های لیگ‌برتر انگلیس دانست، برای 5 ماه در صدر رنکینگ فیفا قرار داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: مردان مارک ویلموتس هنوز به جامی دست پیدا نکرده‌اند و مهمتر از آن در هیچ رقابت مهمی یک تیم بزرگ را شکست نداده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،بلژیک معمولا در چنین دیدارهایی نمایش‌های درخشانی ارائه نمی‌دهد و ویلموتس نیز از جانب منتقدان به نداشتن ایده تاکتیکی مشخص متهم است.

در سال 2014 و پیش از جام‌جهانی برزیل، منتقدان با اشاره به بازیکنانی مانند ادن هازارد و روملو لوکاکو این سوال را مطرح می‌کردند که چرا آنها بازی‌های درخشان‌شان در رده باشگاهی را برای تیم‌ملی تکرار نمی‌کنند؟

هازارد تا اندازه‌ای این ابهام را برطرف کرد اما همچنان این واقعیت وجود دارد که ویلموتس به ندرت می‌تواند بهترین بازی‌ها را از بازیکنانش بگیرد.

بلژیک در حالی پای به یورو می‌گذارد که در 10 دیدار مرحله مقدماتی 7 پیروزی به دست آورد و تنها یک شکست مقابل ولز داشت.

آنها در هر دیدار به طور متوسط 2.4 گل زدند و تنها لهستان و انگلیس آمار بهتری از آنها به جا گذاشتند. آنها 207 ضربه به سمت دروازه داشتند و از این نظر تنها آلمان از این تیم بهتر بود.

بلژیک در 10 دیدار تنها 5 گل دریافت کرد و پنجمین آمار دفاعی خوب مرحله مقدماتی یورو را در اختیار داشت.

در مجموع رکوردهای شیاطین سرخ اروپا قابل قبول بود با این وجود در مرحله گروهی جایی که حریفان اصلی آنها ولز و بوسنی و هرزگوین بودند، از یک تیم در کلاس جهانی انتظار می‌رفت که شکستی نداشته باشند و بازی‌های جذاب‌تری ارائه بدهند.

بلژیک در مرحله گروهی یورو با ایتالیا، جمهوری ایرلند و سوئد همگروه است و انتظار می‌رود از این گروه صعود کند اما مشخص نیست که اگر آنها در مرحله بعد با انگلیس یا آلمان روبه‌رو شوند، بتوانند جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست بیاورند.

نظرات درباره بلژیک:

فیلیپ آلبرت ملی‌پوش سابق که در دو جام‌جهانی حضور داشت: مطالب اصلی این است که بازیکنان بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت به صورت کامل آماده شوند. بلژیک پتانسیل قهرمانی دارد اما اگر به نیمه نهایی هم برسد، همه خوشحال خواهند شد.

ژاک سیس، روزنامه‌نگار: بلژیکی‌ها تنها با رسیدن به فینال راضی خواهند شد بنابراین تیم تحت فشار است. گفته می‌شود این نسل طلایی بهترین تیم بلژیک تاریخ است؛ بنابراین ما باید حالا به جام برسیم. با این وجود ما همچنان به ویلموتس شک داریم.

آنها چطور بازی می‌کنند؟

بعد از انتقادهایی که از نمایش‌های بلژیک در جام‌جهانی 2014 مطرح شد، مارک ویلموس گفت که تیمش در آینده بهتر بازی خواهد کرد. هر چند در واقعیت شرایط آنها تغییر نکرد اما او از زمان جام‌جهانی چند ستاره جدید به تیمش اضافه کرد.

درباره سرمربی:

مارک ولیموس (بلژیک ـ 47 ساله)

او 4 سال قبل جانشین جورج لینکز شد و تیمی را در اختیار گرفت که به تازگی به عنوان گران‌ترین تیم دنیا را به خود اختصاص داد. اما نمایش‌های نه چندان درخشان‌شان انتقادهایی را به همراه داشت.

ویلموتس که در رده باشگاهی آمار ضعیفی به جا گذاشته بلژیک را به یک چهارم نهایی جام‌جهانی 2014 رساند. او مربی فعالی است و از کار با بازیکنانش در داخل زمین لذت می‌برد. او تا سال 2018 با بلژیک قرارداد دارد و دوست دارد پس از آن، هدایت شالکه، باشگاهی که در زمان بازی پیراهن آن را برتن می‌کرد، برعهده بگیرد.

ویلموتس از زبان خودش:
1-همه دوست دارند فوتبال زیبا بازی کنند اما این نمی‌تواند به بهای نظم و تاثیرگذاری تمام شود زیرا در این صورت نمی‌توان نتیجه گرفت.

2- حتی اگر مروان  فلینی برای باشگاهش بازی نکند، تنها بازیکنی است که می‌گویم بی‌تردید برای یورو انتخابش می‌کنم. تنها یک  فلینی  در بلژیک وجود دارد و شاید در همه دنیا‍!

3- بازیکنانی که با باشگاه‌هاشان مشکل دارند چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. ما وقتی چیزی یاد می گیریم که شرایط سخت است. من از آن دست مربیانی نیستم که گریه و زاری کنم و به دنبال بهانه باشم. من با بازیکنانی که در اختیار دارم به پیش می‌روم.

فهرست نهایی بلژیک برای یورو 2016:

د‌ر‌وازه‌بانان: تیبوکورتووا (چلسی)، سیمون مینیوله (لیورپول)، ژان ژیلت (مچلن)

مدافعان : توبی آلدرویرلد (تاتنهام)، بدریک بویوتا (سلتیک)، یان فرتونگن (تاتنهام)، توماس فرمالن (بارسلونا)، بیورن انگلز (بروژ)، نیکولاس لومابرتس (زنیت)، توماس منیر (بروژ)

هافبک ها: موسی دمبله (تاتنهام) ، راجا ناینگولان (رم)، مروان فلینی (منچستریونایتد) ، اکسل ویتسل (زنیت)

مهاجمان: ادن هازارد (چلسی)، روملو لوکاکو (اورتون) ، دیووک اوریگی (لیورپول)، دریس مرتنس (ناپولی)، کوین ایبروین (منچستریونایتد)، یانیک کاراسکو (اتلتیکومادرید)، کریستین بنتکه (لیورپول) و میچی باتشوایی (مارسی).

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top