تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/03/26 - 16:57
کد خبر: 202381

کسب‌ و کارهای مدرن و تمرکز روی نسخه‌ های موبایلی

کسب‌ و کارهای مدرن و تمرکز روی نسخه‌ های موبایلی

حدود یک دهه از معرفی نسل جدید تلفن‌های لمسی می‌گذرد. اتفاقی که سرآغاز طوفانی از ورود دستگاه‌های همراه به بازار بود و اینترنت و کاربرانش را با خود برد. محبوبیت بیش از پیش دستگاه‌های همراه باعث شده که کسب‌وکارها توجه ویژه‌ای به این دسته از تجهیزات و کاربران آن‌ها داشته باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حدود یک دهه از معرفی نسل جدید تلفن‌های لمسی می‌گذرد. اتفاقی که سرآغاز طوفانی از ورود دستگاه‌های همراه به بازار بود و اینترنت و کاربرانش را با خود برد. محبوبیت بیش از پیش دستگاه‌های همراه باعث شده که کسب‌وکارها توجه ویژه‌ای به این دسته از تجهیزات و کاربران آن‌ها داشته باشند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با‌گذشت زمان، اغلب‌ وب‌سایت‌هایی که برای ایجاد یک تجربه‌ کاربری (UX) دسکتاپی طراحی شده‌اند جهت استفاده در موبایل‌ها بهینه شدند تا همان تجربه‌ کاربری را برای کاربران همه دستگاه‌ها فراهم کنند. اگر شرایط به همین گونه پیش برود، به زودی سایر قالب‌های وب‌سایت در سایه ویرایش‌های ریسپانسیو موبایل‌پسند ناپدید خواهند شد.

در دنیایی که دستگاه‌های همراه به تمام گوشه و کنارهاش نفوذ کرده و بر آن‌ها مسلط است، برندهای بزرگی مانند گوگل هم آینده خود را به فناوری‌های مرتبط با دستگاه‌های‌همراه گره زده است.

نبرد آخرالزمان و شیدایی موبایلی گوگل
با گذشت زمان و سازگاری بیش از پیش وب‌سایت‌ها، گوگل حتی ذره‌ای از فشار خود را بر توسعه‌دهندگان وب و کسب‌و‌کارها برای تسلیم کردن‌ آن‌ها در مقابل خواسته‌هایش و اولویت دادن به طراحی موبایل‌محور نکاسته است.

۲۶ اسفند ۱۳۹۴، گوگل با انتشار پستی تحت عنوان «ادامه موبایل‌پسند کردن وب‌سایت‌ها» اعلام کرد که این شرکت الگوریتم‌های مبتنی بر موبایلش را به زودی توسعه داده و تقویت خواهد کرد: سال گذشته با توجه به نشانه‌های افزایش قابل‌ توجه جستجوها بر بسترهای تلفن‌‌همراه، شروع به استفاده از الگورتیم‌های موبایل‌پسند کردیم. امروز ما عملیاتی شدن پروژه‌ای که در ماه‌ می شروع شده بود را اعلام می‌کنیم.

ما برای جستجو‌های موبایل‌بستر به روزرسانی‌های تازه‌ای را ارائه خواهیم کرد که بر اساس آن، جستجوهای موبایل‌بستر افزایش یافته و به کاربران در یافتن نتایج و صفحات مرتبط و موبایل‌پسند کمک‌ زیادی می‌کند.

اگر تاکنون به توصیه‌های گوگل در این زمینه توجه نکرده‌اید، باید به این مسأله توجه داشته باشید که عدم توجه به طراحی‌های موبایل‌پسند به مرور زمان روی نمایش وب‌سایت شما در نتایج جستجوها تأثیراتی جدی خواهد داشت.

گوگل دریافته که آینده اینترنت و فناوری‌های وابسته از میان صفحات کوچک و بزرگ دستگاه‌های همراه می‌گذرد. این مسأله وقتی قابل درک‌تر می‌شود که بدانیم امروزه اپلیکیشن‌های مبتنی بر دستگاه‌های همراه بسیار محبوب‌تر از مرورگرهای موبایلی شده‌اند. گوگل نیز با تصاحب استارت‌آپی با نام Agawi خود را برای این مسأله آماده کرد.

Agawi استارت‌آپی است که به کاربران امکان‌ می‌دهد بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در‌ واقع Agawi یک متخصص استریم اپلیکیشن‌های مبتنی بر موبایل است.

دلیلی که باعث شد گوگل تا این‌حد سرسختانه پای موبایل‌پسند کردن هر چیزی بایستد این بود که این کمپانی تمام تمرکز خود را روی ایجاد بهترین تجربه‌ کاربری ممکن برای کاربران قرار داده بود. از این‌رو لازم است وب‌سایت‌های پیشرو وضعیت مناسبی برای اپلیکیشن مبتنی بر موبایل خود نیز فراهم کنند. مسأله وقتی مهمتر می‌شود که بدانیم وب‌گردی اغلب کاربران، تنها به موبایل‌ محدود می‌شود.

بر همین اساس گوگل گرایش زیادی به منابعی دارد که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های فنی بالا و پیروی از استانداردهای گوگل، در حال توسعه شاخص‌ترین تجربه‌های کاربری هستند.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت‌ کنیم، یک وب‌سایت موبایل‌پسند و ریسپانسیو چیزی بیشتر از طراحی یک سایت با قابلیت تنظیم سایز برای نمایشگرهای مختلف است.

المان‌های زیادی در طراحی وب‌سایت وجود دارد که باعث کند شدن پردازش وب‌سایت در نمایشگرهای کوچک شده و در نهایت منجر به نابودی کامل تجربه‌ کاربری بازدیدکنندگان می‌شود. در مواردی هم نمونه‌های موبایل‌پسند پیاده‌سازی شده دقیقاً در تقابل با استاندارد و مفهومی است که گوگل مدنظر قرار گرفته است.

عصر موبایل‌ها و بیشتر از موبایل – ظهور راهکارهای جدید
امروزه موبایل‌ها در ابعاد مختلف به قدرتمندترین بسترهای دیجیتال تبدیل شده‌ و همچنان به نفوذ خود ادامه می‌دهند. موبایل‌ها نوعی قدرت مهارنشدنی هستند که بدون توقف به جلو پیش می‌روند.

در طول چند سال آینده شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک و سایر بازیگران مهم این عرصه، به تمرکز خود روی صفحات کوچکتر ادامه داده و دسکتاپ‌ها بیشتر به حاشیه کشیده می‌شوند.

بهینه‌سازی موبایلی، به عنوان کلید اصلی موفقیت در دنیای آنلاین و تأثیرگذاری مستقیم در ایجاد تجربه‌ کاربری همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. بویژه زمانی که صحبت از بالاتر رفتن رتبه صفحات در نتایج جستجو باشد.

برای اینکه کسب‌و‌کارها در بالاترین سطح تجربه کاربری قرار بگیرند، ابزارهای قدرتمندی لازم است. در جنگ میان رقیبان در دنیای سئو، تنها وب‌سایت‌های پیشتاز دوام خواهند آورد.

اما مسأله تنها به ریسپانسیو بودن ختم نمی‌شود. گوگل در جستجوی وب‌سایت‌هایی است که با نوآوری و طراحی قالب‌های متفاوت، کاربران را به سمت خود جذب می‌کنند.

به خوبی می‌دانیم که رفتار کاربران هنگام بهره‌گیری از دسکتاپ با زمان وب‌گردی موبایل تفاوت زیادی دارد. سال گذشته ما علاقه گوگل به موبایل‌ها را تجربه کردیم که در نهایت وب‌سایت‌ها را به سمت سازگاری با نمایشگرهای موبایلی سوق می‌داد.

در ماه‌های گذشته نیز، گوگل با معرفی ابزار تست موبایل‌پسندی فرصتی برای صاحبان کسب‌وکار و توسعه‌دهندگان فراهم کرد تا وب‌سایت خود را جهت مشاهده میزان برخورداری از ویژگی‌های موبایل‌پسندی و سطح آن بررسی و کنترل کنند.

هر چه برای کاربر خوب است، برای شما نیز خوب است
برای وب‌سایت‌ها بهترین راه رسیدن به بالاترین مرتبه در الگوریتم رو به رشد گوگل پاسخ به این سؤال است که آنچه اکنون من در حال انجامش هستم به تجربه کاربری کمک می‌کند یا به آن آسیب می‌زند؟

در حال حاضر پلت‌فرم‌های زیادی هستند که کسب‌وکارها را برای مواجه با عصر دستگاه‌های همراه آماده می‌کنند. برای مثال وب‌سایت ساز Duda، مدتی است معرفی شده و خود را به عنوان ابزاری برای سازماندهی و قدرتمند کردن وب‌سایت‌های موبایل‌پسند از دیگران متمایز کرده است.

وب‌سایت سازهای دیگر مانند Wix یا PagePicnic هم برای رسیدن به یک وب‌سایت موبایل‌پسند ابزارهای مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

فرقی نمی‌کند درحال انجام چه بخش از توسعه وب‌سایت هستید. مراحل اولیه طراحی، بهینه‌سازی، ایجاد سرویس‌های جدید، ایجاد نسخه موبایلی یا تنها در حال بررسی کدها هستید، پلت‌فرم‌های جدید کمک‌های خوبی برای شما محسوب خواهند شد.

به کمک یک وب‌سایت‌ ساز خوب و پیشرفته، به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی یک وب‌سایت پیشرفته و موبایل‌پسند در اختیار هر فردی خواهد بود.

تنوع موجود در قالب‌های مدرن در دسترس کاربران، منجر به خلق انبوهی از وب‌سایت‌های موبایل‌پسند عالی و بدون نقص خواهد شد که در عین حال با وجود گزینه‌های شخصی‌سازی هر کدام می‌توان از منحصربفرد بودن وب‌سایت نیز اطمینان حاصل کرد.

برای مثال وب‌سایت‌ ساز Duda با برخورداری از ابزارهای گوناگون به شما امکان می‌دهد، محتوای دلخواه خود را به راحتی درج کرده و فایل‌های چندرسانه‌ای را به کمک Drag-and-Drop به صفحات مختلف اضافه کنید.

با توجه به اینکه سئو متداول‌ترین و مؤثرترین راه ایجاد ترافیک لازم برای بقای وب‌سایت است، نسل جدید راهکارها بهترین و جزئی‌ترین استانداردهای گوگل را در این زمینه پیاده‌سازی می‌کنند تا وب‌سایت به طور قابل توجهی در نتایج جستجو بالا کشیده شود.

نادیده گرفتن موبایل
فرقی نمی‌کند یک کسب‌و‌کار چقدر تلاش کرده موبایل‌ها را نادیده بگیرد، با آن بجنگد یا آن را در وب‌سایت‌ خود لحاظ نکند، سرانجام فناوری‌های مبتنی بر موبایل دنیای اینترنت را تصاحب خواهند کرد. این آینده محتوم وب‌سایت‌ها، طراحی دیجیتال و تجربه کاربری محسوب می‌شود.

حالا مجموعه متنوعی از دستگاه‌های همراه در بازار وجود دارند که در آینده حضور آن‌ها پررنگ‌تر نیز خواهد بود. اگر کسب‌و‌کار شما می‌خواهد در این دنیای پر تکاپو داوم بیاورد باید خود را با این دنیا هماهنگ کند.

پروفسور لئون مگینسون، استاد تجارت دانشگاه ایالتی لوئیزیانا می‌گوید: گونه‌ای که بقا می‌آورد، الزاماً باهوش‌ترین نیست. این قوی‌ترین‌ها نیستند که زنده می‌مانند، بلکه گونه‌هایی دوام می‌آورند که در هر شرایطی قادر به هماهنگ کردن خود با دنیای پیرامون و سازگاری با تغییرات در حال وقوع باشند.

منبع: زومیت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top