تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/03/30 - 14:15
کد خبر: 202649

به بهانه آغاز انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد؛

ظرفیت کدرشته‌های ارشد تمام دانشگاه‌ها +جدول

ظرفیت کدرشته‌های ارشد تمام دانشگاه‌ها +جدول

داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌ های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 95 برای تکمیل فرآیند انتخاب رشته این آزمون، می‌توانند از ساعت 16 امروز یکشنبه 30 خرداد از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری کارشناسی ارشد 95 از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و مهمترین دغدغه کنکوری‌های امسال، انتخاب بهترین مسیر برای ادامه تحصیل و کسب مدرک فوق لیسانس است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از راهنماهای اصلی انتخاب رشته برای داوطلبین، ظرفیت کدرشته‌ها و دانشگاههاست و دانشجویان با در نظرگرفتن رتبه و میزان پذیرش در رشته‌های مطلوب، تا حدودی از شانس قبولی‌شان اطلاع پیدا می‌کنند.

کنکور کارشناسی ارشد امسال با وقفه‌ای 15 ماهه در 16 و 17 اردیبهشت‌ماه برگزار شد و از تعداد 761 هزار و 273 نفر ثبت نام کننده در این آزمون، تعداد 566 هزار و 158 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از میان حاضرین در جلسه، تعداد 444 هزار و 539 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

گفتنی است که ظرفیت پذیرش دانشجویان در مجموع دانشگاه‌ها 171 هزار و 310 نفر است که شامل پذیرش دانشجو به صورت روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پردیس، مجازی و ... است.

آزمون ارشد امسال نیز مثل سالهای گذشته در 6 گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم دامپزشکی برگزار شد.

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 از ساعت 16 امروز می توانند نسبت به تکمیل فرآیند انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌ های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 95 برای تکمیل فرآیند انتخاب رشته این آزمون، می‌توانند از ساعت 16 امروز یکشنبه 30 خرداد از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام کنند.

بر همین اساس می‌توانید لیست کدرشته‌ها و میزان ظرفیت‌های پذیرش را در جدول زیر مشاهده کنید.

 

جداول 

کدرشته

محل‌ها

- جدول شماره 1- کد رشته محل‌های تحصیلی گروه علوم انسانی

دریافت فایل

- جدول شماره 2- کد رشته محل‌های تحصیلی گروه علوم پایه

دریافت فایل

- جدول شماره 3- کد رشته محل‌های تحصیلی گروه فنی و مهندسی   

دریافت فایل

- جدول شماره 4- کد رشته محل‌های تحصیلی گروه کشاورزی    

دریافت فایل

- جدول شماره 5- کد رشته محل‌های تحصیلی گروه هنر

دریافت فایل

- جدول شماره 6- کد رشته محل‌های تحصیلی گروه علوم دامپزشکی

دریافت فایل

 

یکی دیگر از مسائل تعیین کننده در انتخاب رشته داوطلبان، ظرفیت کدرشته‌های روزانه یا به عبارت دیگر تحصیل دولتی و رایگان دانشگاههاست که می‌تواند مسیر انتخاب رشته را تغییر دهد.

بر همین اساس، دانشجویان در مرحله‌ای که از قبولی در بخش روزانه و دولتی دانشگاه‌ها ناامید می‌شوند و شانسی را برای قبولی پیش روی خود نمی‌بینند، به فکر انتخاب رشته‌های پولی از قبیل نوبت دوم(شبانه)، مجازی و یا غیرانتفاعی می‌افتند. عده‌ای نیز ممکن است بیخیال کنکور شوند به سراغ پردیس‌های خودگردان بروند و رشته مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.

با این همه بهتر است گوشه چشمی به میزان شهریه‌ها نیز داشته باشید؛ شهریه‌هایی که امسال نیز قرار است زیادتر شوند.

همچنین طبق آخرین تغییرات افزایش شهریه در دفترچه انتخاب رشته، شهریه‌های جدید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی بر اساس بندهای زیر تعیین خواهند شد:

کلیه پذیرفته شدگان دوره‌های «غیرروزانه» نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی همچنین دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه ها و مؤسسات غیرانتفاعی، ملزم به پرداخت شهریه و رعایت تعهدات مالی در قبال مؤسسه محل قبولی خود هستند.

بر اساس مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میزان شهریه در این مؤسسات، بر اساس تصمیمات هیأت امنای دانشگاه های مربوط تعیین و از پذیرفته شدگان دریافت خواهد شد.

دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، که در دوره های «غیرروزانه» نسبت به پذیرش دانشجو اقدام م ینمایند، موظفند جداول شهریه مصوب هیأت امنا را در پایگاه اینترنتی خود درج کنند.

دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص شهریه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- دانشگاه هایی که میزان شهریه را با توجه به مصوبه هیأت امنا در پایگاه اطلاع رسانی خود، اعلام نموده اند.

2- دانشگاه‌های تربیت مدرس، تهران، خوارزمی، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف با تصویب هیأت امنای دانشگاه، حداکثر تا سقف 25 درصد نسبت به سال تحصیلی 95- 1394  مجاز به افزایش شهریه هستند.

3- سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی که مشمول بندهای 1 و 2 نیستند، حداکثر تا سقف 15 درصد مجاز به افزایش شهریه نسبت به سال تحصیلی 95 - 1394  هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top