تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/01 - 10:32
کد خبر: 202833

سیدمرتضی موسی نژاد

پیام‌های، پیام حاج قاسم

پیام‌های، پیام حاج قاسم

اما پیام داخلی این بیانیه را می توان در جهت مخالف عزل امیر عبداللهیان دیپلمات انقلابی«معاون سابق امور عربی-خاورمیانه وزارت خارجه» برآورد کرد، جایی که بعد از انجام نشدن تعهدات آمریکا در برجام، دولت عقب نشینی جدیدی از خود نشان داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدمرتضی موسی نژاد// در آغاز بیانیه ی حاج قاسم سلیمانی، وی با ذکر تمام سختی هایی که مردم مظلوم بحرین کشیده اند، به ذکر مصداق هایی از این مظلومیت ها می پردازد، تا بتواند به نتیجه ی مطلوب سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی برسد.

حاج قاسم سلیمانی در بخش دوم بیانیه ی خود به «دلیل نتیجه گیری» خود قبل از بیان آن نتیجه می پردازد، آنجا که به حرکت جدید رژیم نامشروع آل خلیفه می پردازد. حاج قاسم سلیمانی به عدم مشروعیت سلب تابعیت «شیخ قاسم» رهبر شیعیان بحرین در سکوت سازمان ها ونهادهای بین المللی اشاره می کند.

اما بالاخره فرمانده ی سپاه قدس به نتیجه گیری اصلی خود می پردازد. شیخ قاسم خط قرمز جمهوری اسلامی است. خوب به یاد داشته باشیم که هر جا جمهوری اسلامی خط قرمز تعیین کرده است، پای آن ایستاده است؛ مگر اینکه پای دولتی ضعیف درمیان باشد.

موضع سخنگوی وزارت خارجه بعد از بیانیه حاج قاسم سلیمانی به خوبی نشان می دهد که دولت پیام داخلی این بیانیه را دریافت کرده است.

اما اکنون این بیانه، پیام های داخلی و خارجی خود را دارد:

پیام خارجی این بیانیه بیش از هر کسی خطاب به خاندان آل سعود است که به آنان یادآوری می کند که جمهوری اسلامی وارد گود زورخانه ی بحرین نیز شده است. چنان که در فاجعه ی منا و شهادت چند صد نفر از هموطنان ما نیز ورود مستقیم رهبر انقلاب و تهدید آل سعود به گود معادلات را به شدت تغییر داد و باعث برگشت تک تک ابدان مطهر شهدا شد.

اما آنچه که نقطه ی قابل توجه است، حضور صدها هزار سرباز اهل بیت در بحرین همچون چند میلیون سرباز اهل بیت در یمن است، که آل سعود را می ترساند. آما آیا اقتصاد آل سعود تحمل جنگ جدیدی دارد؟ آنجا که می گوید: «در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه بی‎سابقه‎ای مواجه خواهید شد که اسقاط این رژیم تنها گوشه‎ای از تبعات آن است.»

اما پیام داخلی این بیانیه را می توان در جهت مخالف عزل امیرعبداللهیان دیپلمات انقلابی«معاون سابق امور عربی-خاورمیانه وزارت خارجه» برآورد کرد، جایی که بعد از انجام نشدن تعهدات آمریکا در برجام، دولت عقب نشینی جدیدی از خود نشان داده است.

حاج قاسم سلیمانی با این بیانیه نشان داد که مجموعه ی نظام جمهوری اسلامی به تغییرات مقطعی دولت ها اهمیتی نمی دهد، و اصل 152 قانون اساسی همیشه بر سرجای خودش است:

«سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‏جویی و سلطه‏پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‏های سلطه‏گر و روابط صلح‏ آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top