تاریخ انتشار: شنبه 1395/04/05 - 12:47
کد خبر: 203156

در واکنش به تداوم مشکلات صنفی صورت گرفت:

بیانیه اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران غرب

بیانیه اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران غرب

مورد نابسمان دیگری هم که دانشجویان را به ستوه آورده عدم پاسخگویی درست و بجای مسئولین این واحد است. وقتی دانشجو برای یک پرسش ساده به آقایان مراجعه می کند یا با جواب های سربالا، فقط دفع می شود و یا بی جواب و سر از پا دراز تر باز می گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، در واکنش به تداوم مشکلات صنفی در این دانشگاه، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در قسمت مهمی از این بیانیه آمده است: با تمام احترامی که برای اساتید تراز اول این دانشکده قائل هستیم اما در مواردی هم می توان به عدم دقت کافی مسئولان دانشگاه در استخدام و انتخاب اساتید باکیفیت تر اشاره کرد که همین امر منجر به حضور اساتیدی با بار علمی پایین می شود که نهایتاً مانعی برای آرامش و اطمینان خاطر دانشجویان عزیز این واحد در طول ترم می گردد به گونه ای که هر دانشجو در پایان هر ترم مدام استرسِ سلیقه ای نمره دادن اساتید را دارد!

متن کامل بیانیه را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

مشکلات و معضلات بی حد و حصر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و بالأخص دانشکده علوم انسانی، ما را بر آن داشت تا به نمایندگی از خیل عظیم دانشجویان این واحد دانشگاهی، صدای اعتراض ایشان را به گوش با کفایت مسئولان عالی رتبه و مربوطه کشوری برسانیم. فلذا با توجه به محدودیت زمان - بطور خیلی خلاصه - با هم به گوشه ای از مشکلات هموطنان مان اشاره می کنیم:

در وهله ی اول بی برنامگی مسئولین در ارائه دروس برای انتخاب واحد، زمان ثبت نام، انتخاب تواریخ امتحانات و من حیث المجموع در اداره ی کل دانشکده عاملی است که روزانه باعث ایجاد تنش و اضطراب زایدالوصفی در بین جوانانی می شود که بایستی با فکر باز و اندیشه ای آزاد در مسیر سازندگی ایران عزیز قدم بردارند.

در وهله ی دوم، با تمام احترامی که برای اساتید تراز اول این دانشکده قائل هستیم اما در مواردی هم می توان به عدم دقت کافی مسئولان دانشگاه در استخدام و انتخاب اساتید باکیفیت تر اشاره کرد که همین امر منجر به حضور اساتیدی با بار علمی پایین می شود که نهایتاً مانعی برای آرامش و اطمینان خاطر دانشجویان عزیز این واحد در طول ترم می گردد به گونه ای که هر دانشجو در پایان هر ترم مدام استرسِ سلیقه ای نمره دادن اساتید را دارد! به تمام این موارد اضافه کنید دیر نمره دادن اساتید که در مواردی تا دو ماه و حتی تا دو تـــــرم بعد از موعد امتحان هم دیده شده و البته هنوز هم که هنوز است ظاهراً هیچ قدرتی توانایی مقابله با این بی قانونی فجیع را ندارد که البته امیدواریم در این مورد جدیت خاصی از مسئولین عزیز مخاطب ببینیم. اگر خدا بخواهد.. اعتراض زدن برای نمرات ماورایی از سمت دانشجو و عــدم رسیــدگی به اعتراضات از سوی اساتید هم که عادت شده و ترک عادت هم مسلماً موجب مرض است..!!!

مورد نابسمان دیگری هم که دانشجویان را به ستوه آورده عدم پاسخگویی درست و بجای مسئولین این واحد است. وقتی دانشجو برای یک پرسش ساده به آقایان مراجعه می کند یا با جواب های سربالا، فقط دفع می شود و یا بی جواب و سر از پا دراز تر باز می گردد و دست آخر هم متوجه نمی شود باید با سوال بی پاسخش چه کند و به کجا مراجعه کند که نهایتاً به رفقای ما در مجموعه کانال می رسد که ما نیز به دلیل دانشجو بودن و عدم اطلاع زیاد گاهاً در پاسخگویی به عزیزانمان درمانده و شرمسار می شویم. پس در این جا هم کوچک ترین مشکلی از دانشجو حل نمی شود.

اما از این ها که بگذریم، تازه به فعالیت دانشگاه در فضای مجازی می رسیم که اصلی ترین راه ارتباطی دانشجو و واحد است و با سری در گریبان فرو رفته باید عرض کنیم که در پایین ترین سطح امکانات اینترنتی است. از شکل و شمایل سایت گرفته تا سرعت و انواع و اقسام امکاناتی که سطحی ترین و پیش پا افتاده ترین سایت های موجود هم دارند ولی این واحد از داشتن این مورد هم بی بهره است. کافی است روز انتخاب واحد سعی کنید تا سایت را باز کنید و آنگاه متوجه خواهید شد که این سایت اصلا سرعتی ندارد که بخواهیم سر مقدارش بحث کنیم. از دیگر اشکالات سایت سخت بودن کار با آن است و اگر پیام های ارسالی دوستان را مطالعه کنید بالغ بر هفتاد درصد آنها مربوط به نحوه کار با سایت است. بدون غلو می توانیم این سایت را به انسان رو به احتضار تشبیه کنیم.

عزیزان مسئول ما در مجموعه کانال بنا بر بازخوردی که از مجموع پیام ها دریافت کردند و البته در متون اعتراضی دانشجویان هم به صراحت آورده شده این مشکل را بیان می کنند که متأسفانه ریاست دانشکده نیز بدون گوش کردن به خواسته های ناچیز و سبک دانشجویان و هم فکر و هم سطح شدن با عزیزان همکارشان، بی اهمیتی و بی توجهی به دانشجویان و درخواست های آنان را به حد کمال رساندند و به واقع دانشجو نمی داند در این بازار شام، شکایت نزد چه کسی ببرد.؟ و این چنین است که کانال ما را امین و بزرگترین رسانه خود قرار دادند تا بلکه فرجی شود و این مایه تأسف دانشگاه آزاد اسلامی است.

و در آخر هم لازم می بینیم به عدم رعایت نص صریح قانون توسط مسئولین این واحد در موارد مختلف نظیر اعلام نمرات، عدم پاسخگویی صحیح به دانشجویان، عدم تکریم ارباب رجوع و الی ماشاءالله اشاره کنیم و عرض کنیم جملگی این فجایع، حرف دل دانشجویان این مرز و بوم بود و هیچگونه خصومت شخصی و یا قبلی ای چاشنی آن نشده بود.

به امید اینکه همه با هم برای رضای خداوند، خشنودی قلب نازنین امام زمان(عج)، خوشحالی مقام معظم رهبری(مدظله) و خرسندی هر چه بیشتر هموطنان مان یک دست و یک دل شویم. ان شاءالله.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top