تاریخ انتشار: شنبه 1395/04/05 - 15:01
کد خبر: 203182

امکان مهمانی دانشجویان همه دانشگاه‌ها در ترم تابستان دانشگاه آزاد

طبق مصوبه جلسه صدوشصت و پنجم هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان همه دانشگاه‌ها می‌توانند در ترم تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مهمان شده و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز موظفند در صورت وجود معرفینامه معتبر از دانشگاه محل تحصیل دانشجو، این دانشجویان را بپذیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: طبق مصوبه جلسه صدوشصت و پنجم هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان همه دانشگاه‌ها می‌توانند در ترم تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مهمان شده و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز موظفند در صورت وجود معرفینامه معتبر از دانشگاه محل تحصیل دانشجو، این دانشجویان را بپذیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، یکصد و شصت و پنجمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

میرزاده با اشاره به سهم و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در کشور و جایگاه ایران در بین کشورهای جهان از حیث تولید علم، ضمن گلایه از نادیده گرفته شدن این حجم از خدمات دانشگاه به کشور، اینگونه بی‌مهری‌ها را ناشی از برخورد سیاسی و غیرمنصفانه دانست که دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا با آن مواجه بوده است.

وی به حذف نام دانشگاه آزاد اسلامی در گزارش‌های منتشرشده درخصوص تولید علمی دانشگاه‌ها و موسسات برتر کشور توسط یک نهاد رسمی اشاره کرد و گفت: عظمت و نقش ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی؛ این ثمره و دستاورد بی بدیل امام راحل (ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی با این نادیده گرفتن‌ها کمرنگ یا محو نمی‌شود. چگونه است که در افزایش رتبه کشور در سطح جهانی، میزان عملکرد تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی را محاسبه می کنند اما در گزارش های داخلی که جنبه سفارشی دارد، نام دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از 20درصد تولید علم ایران را برعهده دارد، حذف می کنند؟ اگر میزان تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی حذف شود، دیگر مواردی که به آن افتخار می کنیم ازجمله رتبه و جایگاه ایران چیزی نخواهد بود که اکنون هست. متاسفانه این نحوه برخورد در ملاقات ها و محافل رسمی با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به اشکال مختلف ظهور و بروز می کند که کاملاً غیرعادلانه و غیرمنصفانه است.

وی افزود: هدف مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید مانند گذشته کسب رضایت خداوند باشد و این بی مهری‌های سیاسی نباید خللی در سلسله خدمت‌رسانی ایجاد کند. علیرغم این برخوردهایی که برای تخفیف شأن و جایگاه این دانشگاه بزرگ می بینیم، همچنان با اراده و مستحکم در تقویت و اثربخشی بیشتر این مجموعه علمی بینظیر کوشا خواهیم بود.

در ادامه این جلسه، دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از مصوبات کمیسیون شماره یک هیأت رئیسه مطرح کرد. همچنین مواردی درخصوص خدمات اعضای هیأت علمی و اجرایی شدن موارد مربوط به قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت.

ابلاغ بخشنامه هدایت تحصیلی

براساس پیشنهاد روابط عمومی و با تأیید کمیسیون شماره یک هیأت رئیسه، مقرر شد بخشنامه هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه، به واحدهای سراسر کشور ابلاغ شود.

در ادامه جلسه هیأت رئیسه مقرر شد دانشجویان همه دانشگاه‌ها می‌توانند در ترم تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مهمان شده و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز موظفند در صورت وجود معرفینامه معتبر از دانشگاه محل تحصیل دانشجو، این دانشجویان را بپذیرند.

دکتر سید طه ‌هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی نیز گزارشی از کمیسیون شماره دو هیأت رئیسه ارائه کرد که ازجمله جزئیات این گزارش می‌توان به تصمیم گیری درخصوص پاره ای امور دانشجویی، تشکیل کمیته تبلیغات و آگهی‌ها زیرنظر روابط عمومی و همچنین تشکیل دبیرخانه ستاد هماهنگی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اشاره کرد.

گزارش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان

در ادامه حضور روسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسات هیأت رئیسه، دکتر مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در یکصد و شصت و پنجمین جلسه هیأت رئیسه حاضر شد و گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و پیشنهادات خود ارائه داد.

به موجب گزارش دکتر باقری، 47درصد کل دانشجویان استان هرمزگان و 81درصد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

باقری به جذب 69 عضو هیأت علمی غیرپزشکی و 21 عضو هیأت علمی پزشکی در دو سال و نیم اخیر با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: 54درصد کل اساتید استان هرمزگان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این امر نشان دهنده نسبت عالی دانشجو به استاد و بهبود هرم هیأت علمی در سال‌های اخیر است.

وی افزود: درآمدهای غیرشهریه ای این استان نیز در سال اخیر رشد خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گزارشی مفصل از پیشرفت طرح شفا، طرح‌های اقتصاد دانش بنیان و کشت گلخانه ای در واحدهای این استان ارائه کرد که با استقبال و تقدیر اعضای هیأت رئیسه مواجه شد و در نتیجه تسریع در پیشرفت شهرک شفا این استان به تصویب هیأت رئیسه رسید.

به گفته دکتر باقری، در سال‌های 93 و 94 مجموعاً 724 مقاله علمی پژوهشی و ISI در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تولید شده است.

تأسیس مرکز تحقیقات پژوهش و سرمایه گذاری در تولید شناورهای سبک به پیشنهاد رئیس واحد هرمزگان، تصویب رسید. همچنین مقرر شد پیشنهادات دکتر باقری درخصوص استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد در شورای تخصصی مربوط به واحدهای مناطق آزاد مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده با تشکر از گزارش دکتر باقری اظهار داشت: گزارش این استان در همه حوزه‌ها قابل قبول و نشان‌دهنده موفقیت دکتر باقری و همکاران ایشان در این استان است که باید از آنان بموقع قدردانی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top