تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/08 - 22:25
کد خبر: 203495

در تجمعی صورت گرفت؛

اعتراض دانشجویان دختر به وضعیت حجاب در دانشگاه تهران +عکس

اعتراض دانشجویان دختر به وضعیت حجاب در دانشگاه تهران +عکس

جمعی از دختران دانشجوی دانشگاه تهران عصر دیروز در اعتراض به عدم التزام مسئولان این دانشگاه برای اجرای قوانین موجود در خصوص پوشش متعارف با محیط علمی و همچنین در اعتراض به نوع پوشش برخی از دانشجویان که متناسب با محیط علمی نیست، تجمع کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه تهران امروز در اعتراض به عدم التزام مسئولان این دانشگاه برای اجرای قوانین پوشش متعارف با محیط علمی دانشجویان تجمع کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دختران دانشجوی دانشگاه تهران عصر روز امروز (سه شنبه) در اعتراض به عدم التزام مسئولان این دانشگاه برای اجرای قوانین موجود در خصوص پوشش متعارف با محیط علمی و همچنین در اعتراض به نوع پوشش برخی از دانشجویان که متناسب با محیط علمی نیست، تجمع کردند.

معترضان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی مانند «پوشش باید متعارف با محیط علمی باشد» و «لزوم التزام عملی مسئولان دانشگاه برای اجرای قوانین پوشش دانشجویان» نوشته شده بود، از مسئولان خواستند تا در رابطه با نوع پوشش در دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهند و قوانین لازم را اجرا کنند.

گفتنی است دانشجویان معترض در این تجمع که در سکوت کامل برگزار شد، با انتشار بیانیه‌ای خواسته‌های خود را اعلام کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

در ایام معنوی ماه مبارک رمضان و شهادت امیر آرمانهای دین، حضرت امیرالمؤمنین(ع)، ما به عنوان جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران و به نمایندگی از تعداد کثیری از دانشجویان دردمند و دغدغه‌دار، بدون وابستگی به نهادی خاص یا تشکلی مشخص، با احساس تکلیف و ارائه پیشنهاداتی درخصوص پوشش متناسب محیط علمی در این مکان حضور بهم رسانده‌ایم.

دانشگاه تهران مهمترین دانشگاه ایران از نظر علمی و دارای سابقه وزانت بالا در کشور است که به عنوان نماد آموزش عالی شناخته می‌شود. مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «برترین دانشگاه کشور، یعنی دانشگاه تهران؛» که در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است قطعا دانشگاه برتر کشور دارای ضوابط و قوانین مشخصی در تمامی ساختارهای خود و از جمله ضوابط پوشش محیط علمی است که اجرای این ضوابط طبق قوانین مصوب رسمی (طرح پیشنهادی مصادیق پوشش پیوست آیین نامهی انضباطی دانشجویان مصوب ۳۵۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و نیز تعهدات پذیرفته شده توسط فرد فرد دانشجویان همانند سایر قوانین مصوب، برای نیل به پیشرفت فزاینده و حفظ جایگاه والای علمی دانشگاه تهران ضروری است. همچنان‌ که در تمامی دانشگاه‌های معتبر جهان هم قوانین پوششی وجود دارد که به صورت جدی از سوی مسئولین ذیربط اجرایی می‌شود.

محیط مقدس دانشگاه بایستی برای پویایی نسل جوان، آکنده از مشوقات فرهنگی و علمی باشد و عاری از تحریکات غیر... که البته این نسخه در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی هم پذیرفته شده است. این مهم وقتی محقق می‌شود که «اجرا» و «ضمانت اجرایی ضوابط پوشش» ازسوی مسئولین، امری همواره ثابت انگاشته شود.

در سال اقدام و عمل و به پیوست نامه‌نگاری‌ها، مطالبات قبلی و دامنه‌دار صرفاً دانشجویی از سوی دانشجویان دغدغه‌مند، بدین وسیله از مسئولین محترم مذکور و یکایک مسئولیت های مرتبط درخواست رسیدگی عاجل و بدون بروکراسی و مصلحت اندیشی و ملاحظه‌کاری اشخاص را در کسوت مجری ضوابط و قوانین دانشگاه تهران داریم.

این مطالبات کمافی السابق اما جدی‌تر از سوی این جمع پیگیری و دنبال خواهد شد.

لازم به ذکر است، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در هنگام ورود به ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، بدون توجه به معترضان از مقابل آنها گذشت، اما با این حال دانشجویان بیانیه خود را به او رساندند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسن
1395/10/11 - 13:25

با سلام
خدا خیرتان بدهد
ما هم در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران همین مشکل بی حجابی و روابط آزاد دختران و پسران بی بند و بار را داریم و علی رغم پیگیری و اعتراض نسبت به این مسایل اما تا به حال کسی از مسئولین دانشکده اقدام عملی مشخصی در این باره انجام نداده است.
تورهای مسافرتی آفری
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top