تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/04/13 - 14:07
کد خبر: 203805

خانواده‌ها حساسیت بیشتری نسبت به محل اسکان فرزندان خود داشته باشند!

مراقب پانسیون‌های غیرقانونی دانشجویی باشید!

مراقب پانسیون‌های غیرقانونی دانشجویی باشید!

برخی افراد سودجو با اجاره کردن ملک در نقاط مختلف تهران با گذاشتن چند تخت دو طبقه در هر اتاق و یک گاز و یخچال در آشپزخانه هر طبقه مکانی را با عنوان پانسیون بدون دریافت مجوز تاسیس می کنند در حالی که مسوولان و متوالیان امر از وجود آنها بی اطلاع اند و هیچگونه بازرسی و نظارتی بر کار آنها صورت نمی گیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: وجود پانسیون های خصوصی در ایران در سال های اخیر به دلیل افزایش حجم دانشجویان به خصوص دانشجویان دختر به یه ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است که بر اساس اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها، عده ای با سو استفاده از این شرایط به سود جویی از این موقعیت میپردازند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جوانانی که برای کسب مدارک عالی، شهر و دیار خود را ترک گفته و به دور از خانواده مشکلات مالی و روحی زیادی را تحمل می کنند، معمولا در معرض آسیب های متعدد اجتماعی – فرهنگی قرار دارند.

پانسیون های بدون مجوز تاکنون مشکلات زیادی برای دانشجویانی که دانشگاه هایشان تعهدی در قبال اسکان آنان ندارند و افرادی که به منظور کار به تهران سفر می کنند ایجاد کرده اند.

برخی افراد سودجو با اجاره کردن ملک در نقاط مختلف تهران با گذاشتن چند تخت دو طبقه در هر اتاق و یک گاز و یخچال در آشپزخانه هر طبقه مکانی را با عنوان پانسیون بدون دریافت مجوز تاسیس می کنند در حالی که مسوولان و متوالیان امر از وجود آنها بی اطلاع اند و هیچگونه بازرسی و نظارتی بر کار آنها صورت نمی گیرد.

 مراقب پانسیون‌های غیر قانونی دانشجویی باشید!

دختران شهرستانی آدرس این پانسیون ها را از طریق اینترنت یا به واسطه دوستانی که در تهران دارند پیدا می کنند و در آنجا ساکن می شوند.

مسوولان این پانسیون ها وقتی می بینند افراد زیادی ناگزیرند برای یافتن سرپناه در آنجا ساکن شوند یک تخت خواب را در اتاق هایی که در بیشتر مواقع هشت تا 10 نفر در آن ساکن می شوند با قیمت بالا اجاره می دهند.

خانواده ها باید بدانند که به خاطر هزینه ی کمتر، فرزندان خود را به خصوص دختران را در چنین مراکز غیر قانونی (پانسیون های دانشجویی-دخترانه)ثبت نام نکنند چرا که این مراکز دانشجویی فاقد امینت لازم و در واقع هیچ نوعی نظارتی توسط نهاد های نظارتی صورت نمیپذیرد.

برخی افراد بدون دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ایرانگردی و جهانگردی با خرید ساختمان های قدیمی و تهیه وسایل دست دوم، اتاق هایی به قشر دانشجو و حتی غیر دانشجو اجاره میدهند و به دلیل نبود نظارت کافی، تخلف هایی نیز در این پانسیون ها صورت میگیرد.

 مراقب پانسیون‌های غیر قانونی دانشجویی باشید!

مهمترین معضل پانسیون های فاقد مجوز (افسردگی و مشکلات امنیتی-اجتماعی)
شهر های بزرگی همچون تهران جذابیت زیادی برای مهاجران دائم و موقت دارد. سالانه هزاران نفر از نقاط مختلف ایران به منظور دستیابی به فرصت‌های بهتر کار، درآمد، تحصیل و زندگی به این شهر می‌آیند. بسیاری از این افراد که اغلب جوان، دانشجو، هستند به تنهایی و دور از خانواده خود به صورت "مجردی" زندگی می‌کنند.

باتوجه به اینکه تعداد فرزندان کمتر خانواده ها وابستگی افراد را بیشتر کرده، دوری از خانواده برای پسر یا دختر ۱۸ ساله ای که به قولی هنور استقلال خود را پیدا نکرده و در جایی وارد می شود که باید مستقل بودن را تجربه کند اولین مشکلی است که این افراد را در خوابگاه ها تهدید میکند و اگر دانشجویان نوپا نتوانند این تغییر شرایط را مدیریت کنند، دچار اضطراب می شوند. عدم تحمل و مدیریت تنهایی و در واقع همان دوری از خانواده معضلی همراه با برخی از دانشجوبان است که حتی امکان دارد در آینده افسردگی را برایشان به ارمغان آورد.

 مراقب پانسیون‌های غیر قانونی دانشجویی باشید!

این که دانشجو تا قبل از رفتن به پانسیون برای خود یک اتاق و حریم خصوصی داشته اما حال باید تابع جمع باشد، شرایطی است که این اضطراب و در نهایت افسردگی را ایجاد می کند، به همین دلیل خانواده ها بخصوص در اوایل باید رفت و آمدها ، مدیریت ، کنترل و نظارت خود را روی فرزند دانشجویشان بیشتر کنند تا فرزند کم کم جابجا شود و به آن سیستم زندگی عادت کند.

بررسی برخی از مسائل و مشکلات پانسیون هایی که فاقد مجوز هستند؛ (دانشجویان دختر)
1- میان مشکلات عاطفی، روحی، بهداشتی و مشکلات زندگی در پانسیون ارتباط وجود دارد.
2- میان عملکرد سرپرست و برخورد مسوولین با مشکلات زندگی در پانسیون ها ارتباط است.
3- میان مسائل اجتماعی و امنیتی پانسیون و و سکونت در پانسیون رابطه وجود دارد.
4- میان رابطه با هم اتاقی و رضایت از سکونت پانسیون ها با مشکلات زندگی در پانسیون ها ارتباط وجود دارد.
5- میان بهزیستی روانی دانشجویان و سکونت در پانسیون رابطه وجود دارد.
6- از جمله دغدغه های فکری دانشجویان غیربومی، خوابگاه و مشکل تهیه آن است.

 مراقب پانسیون‌های غیر قانونی دانشجویی باشید!

پانسیون های مطالعاتی!
پیش از این هم در اطلاعیه‌ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران آمده بود: «بعضا مشاهده می‌شود مؤسساتی با عنوان "پانسیون مطالعاتی" به تبلیغ و جذب دانشجویان و دانش‌آموزان برای اقامت در یک دوره‌ی آموزشی در شهر تهران اقدام می‌کنند که با آغاز تعطیلات تابستانی برای دانشجویان و دانش‌آموزان بر شدت این نوع تبیلغ‌ها افزوده می‌شود.

مرجع رسیدگی به مجوز آموزشی مؤسساتی که به تبلیغات پانسیون‌های مطالعاتی اقدام کرده‌اند به عهده سایر نهادهای نظارتی در این حوزه است و تنها اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در خصوص استفاده‌ی غیر قانونی از عنوان پانسیون، فعالیت مراکز مربوطه را غیر قانونی می‌داند.

همچنین تمام فعالیت‌های اقامتی با عنوان پانسیون باید با اخذ مجوز فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و رعایت تمامی استانداردها، ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی که امنیت و بهداشت مهمترین موارد آن است، صورت گیرد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، ضمن اعلام مؤسسات متخلف به مراجع قانونی، هیچ‌گونه مسؤلیتی را در قبال افرادی که در این مراکز غیر قانونی اقامت بگیرند، نخواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است که خانواده ها و دانشوجویان باید برای پیشگیری از وقوع مشکلات احتمالی از معتبر بودن و مجوز داشتن محل پانسیون مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top