تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/15 - 13:11
کد خبر: 203993

ترویج تجمل‌گرایی سفره‌های افطار +تصاویر

مسابقه “شبی از شبهای ماه مبارک رمضان” شورای زنان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس میدان تاخت و تاز تجمل گرایی عده ای از قشر تحصیلکرده جامعه شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رمضان ماهی است که در آن باید خود را از هرگونه منیت و خودفروشی دور کرد نه این‌که سوار بر اسب تجمل گرایی و دنیازدگی شد و با سرعت هرچه تمام تر، تاخت.

از دوران کودکی همیشه به خاطر دارم سفره های افطار سرشار از سادگی و صمیمیت بین افراد مختلف نمایان بود و این سادگی سفره ها زبانزد همه اقشارجامعه بود بخصوص زمانی که این سفره ها در مدارس و دانشگاههای جامعه ایرانی برپا می شد.

اما با گذشت زمان، هر ساله در سفره های افطار خوراکی های متنوعی از جمله انواع دسرها و غذاها سادگی سفره ها را از بین می برد در صورتی که فراهم کردن بسیاری از مواد غذایی فقط بار مالی را بیشتر می کند وگرنه درست کردن دسر و چند نوع خورشت و سالاد ضروری نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس که متشکل از کارکنان و اساتید این واحد دانشگاهی است در ماه مبارک رمضان مسابقه ای تحت عنوان “شبی از شبهای ماه مبارک رمضان” با موضوع “عکس سلفی فردی یا گروهی با سفره افطار” ویژه بانوان عضو هیات علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار کرده است.

قشر تحصیل کرده جامعه دانشگاهی یکی از دانشگاههای استان اقدام به برگزاری مسابقه ای کرده اند که می تواند زیبایی سفره های افطار در عین سادگی را به اقشار مختلف جامعه نشان دهند لذا در فضای مجازی تصاویری قرار داده اند که برخی از این تصاویر  سادگی سفره ها را نمایش می دهد و برخی دیگر سرشار از تجمل گرایی است.

برخی از این تصاویر  نه تنها سادگی در آن مشاده نمی شود بلکه متاسفانه با حضور تجملات و چشم و هم چشمی کدر شده اند و سنت‌ها ناخودآگاه تحت تاثیر این پدیده نازیبا قرار می گیرند.

برخی از افراد شرکت کننده در این مسابقه تلاش می کنند که سفره های افطار خود را به گونه ای پهن کنند که در این مسابقه معنوی حرفی برای گفتن داشته باشند اما غافل از اینکه با تجمل گرایی و اسراف بیش از حد بعد معنوی این گونه سفره ها را زیر سوال می برند و به جای در برداشتن رنگ و بوی معنویات به جایگاهی برای تشریفات و ظاهرپرستی و اشاعه فرهنگ اسراف و تبذیر تبدیل شده است و برخی تنها برای به نمایش گذاشتن توان اقتصادی خودسفره های افطاری رنگارنگی را پهن می کنند.

اما غافل از اینکه زیاده روی، اسراف، تجملات و تشریفات ارزش های دینی را مورد هدف قرار می دهند در حالی که متولیان فرهنگ سازی، بی توجه از این موضوع می گذرند و حتی خود به نوعی آن ها را در جامعه اشاعه می دهند درحقیقت با این اقدامات به دنبال پرستیژی برای خود در میان همکارانشان هستند.

جای بسی تاسف و نگرانی است که چنین اقدام ضد فرهنگی که به ارزش های دینی و مراسم فرهنگی و دینی جوامع اسلامی آسیب می رساند، از ناحیه قشر تحصیلکرده جامعه مشاهده می شود لذا جای دارد مانع این اقدام ضد فرهنگی شوند نه اینکه روز به روز آن را گسترش می دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/04/16 - 02:00

خرما و پنیر و سوپ تجمل گرایی الان؟؟!!!
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top