تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/29 - 10:41
کد خبر: 204982

معرفی چند نرم افزار موبایل کاربردی برای دانشجویان؛

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشد +دانلود

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشد +دانلود

این روزها در دست هر فردی گوشی های همراه «هوشمند» وجود دارد؛ گوشی های رنگارنگی که اکثر آنها با سیستم عامل، اندروید، آی‌او‌اس و ویندوزموبایل کار می کنند، اما اندروید به دلایلی این روزها بیش تر در بازار موبایل ایران طرفدار دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها در دست هر فردی گوشی های همراه «هوشمند» وجود دارد؛ گوشی های رنگارنگی که اکثر آنها با سیستم عامل، اندروید، آی‌او‌اس و ویندوزموبایل کار می کنند، اما اندروید به دلایلی این روزها بیش تر در بازار موبایل ایران طرفدار دارد.

به گزارش خبرنگار فناروی اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما در این بین و به خصوص دانشجویان بیش از پیش بدنبال اپلیکیشن‌های مورد نیاز و کاربردی هستند، تا بتوانند با نصب بر روی گوشی خود از امکانات آن در دانشگاه، سرکلاس درس و ... استفاده کنند.

معرفی این نرم افزارها با کمک گروه زومیت تهیه شده است و در هر زمینه نیز، ۳ اپلیکیشن برتر را برای دانلود قرار خواهیم داد. از آنجایی که پرداختن به هر ۳ گزینه حجم مطلب را بسیار سنگین و طولانی می‌کرد در هر مورد ۱ اپلیکیشن را که از نگاه نگارنده بهترین گزینه‌ی موجود است معرفی کرده‌ایم و ۲ اپلیکیشن برتر دیگر را نیز تنها به ذکر نام آن‌ها بسنده کردیم‌.

لانچر - Apex Launcher- (دانلـود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

Apex، لانچری است که در عین‌آن که محیطی سبک و بسیار روان را در اختیار شما قرار می‌دهد، انبوهی از امکانات و شخصی‌سازی‌های مختلف را نیز برای شما فراهم می‌کند. این لانچر از تم‌های مختلف و بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از هر کدام از آن‌ها، می‌توانید فونت، آیکون‌ها و تصویر‌زمینه‌ی گوشی خود را تغییر دهید. با چشم‌پوشی از چند مورد خاص، تقریبا تمام تم‌های موجود از لانچر Apex پشتیبانی می‌کنند که این امر باعث شده تا صد‌ها تم مختلف برای این لانچر محبوب به وجود بیاید.

از امکانات خوب Apex که آن را به یک لانچر کامل تبدیل کرده است، می‌توان به امکان مخفی‌سازی آیکن‌های اضافی، پوشه‌بندی آیتم‌های دلخواه، ترتیب چیدمان آیکون‌ها در چند حالت مختلف از جمله حالت انتخابی و امکان تهیه‌ی فایل پشتیبان از تنظیمات انجام شده در آن اشاره کرد. امکان تعریف ژست‌های حرکتی نیز ویژگی بسیار جالبی است که Apex را بیش از پیش به یک نرم‌افزار بدون نقص تبدیل کرده است. در این امکان شما می‌توانید مشخص کنید که وقتی در صفحه‌ی اصلی گوشی خود قرار دارید و انگشت خود را از مرکز صفحه به سمت‌های مختلف می‌کشید، کارهای خاصی که از قبل مشخص کرده‌اید انجام شود.

برای مثال شما می‌توانید مشخص کنید که با کشیدن انگشت خود به سمت پایین، Notification Bar باز شود یا با کشیدن انگشت به سمت بالا، اپلیکیشن‌های در حال اجرا نمایش داده شوند. این لانچر روی ضعیف‌ترین گوشی‌های موجود در بازار که به لطف رام‌های سفارشی، از اندروید ۴ بهره‌مند هستند نیز به شدت روان اجرا می‌شود و به عقیده‌ی بسیاری از کاربران حتی از لانچر اصلی که شرکت‌های تولید‌کننده روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند سریع‌تر، و زیبا‌تر است.

دو مورد دیگر از بهترین لانچرهای اندروید: Nova Laucnher و Buzz Laucnher

****************

مدیریت فایل ها Solid Explore - (دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

تاکنون در زومیت به معرفی چند فایل منیجر مختلف که از طراحی متریال بهره مند بوده اند پرداخته‌ایم. با این حال می‌توان بدون هیچ اغراقی Solid Explore را بهترین عنوان در این زمینه نامید چراکه تنها یک بار تجربه‌ی کار با آن کافیست تا به ایده‌آل بودن المان‌های متریال پی ببرید. ضمن آنکه در بین تمام اپلیکیشن‌های فایل منیجر که با طراحی متریال تولید شده‌اند، Solid Explore تنها اپلیکیشنی است که از قبل، جزو اپلیکیشن‌های شناخته شده بود. در صورتی که از علاقه‌مندان به طراحی جدید گوگل یا همان متریال دیزاین هستید، این اپلیکیشن، می‌تواند یکی از بهترین و البته نزدیک‌ترین تجربه‌ها را در کار با این متد طراحی برای شما به ارمغان بیاورد.

خوشبختانه Solid Explore از دو پنل جداگانه برخوردار است که مدیریت فایل‌ها را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر خواهد کرد و با پشتیبانی از فرمت‌های فشرده ای نظیر Zip,RAR,7z و... یک ابزار کامل را برای مدیریت فایل‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. علاقه‌مندان به امور شخصی‌سازی نیز می‌توانند با انجام تغییرات دلخواه در آیکن‌ها، رنگ بندی و... رابط کاربری آن را به شکل دلخواه تغییر دهید.

دو مورد دیگر از بهترین فایل منیجرهای اندروید: ES File Explorer و Total Commander

************************

مدیریت پیامک ها - Google Messenger-(دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

بعد از معرفی رسمی‌اندروید آب‌نبات‌چوبی، یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی که از این نسخه‌ی جدید‌ اندروید به بیرون درز کرد اپلیکیشن پیام‌رسان این سیستم‌عامل بود که با تزئین شدن به طراجی بی‌‌نظیر متریال، یک پیام‌رسان شیک و سبک را به ارمغان آورده بود. مدتی بعد نیز گوگل به طور رسمی این اپلیکیشن را برای‌اندروید‌های پایین‌تر از نسخه‌ی ۵ منتشر کرد. ظاهر و امکانات این اپلیکیشن به قدری مورد تحسین بود که در مدت زمان بسیار کمی موفق به کسب میلیون‌ها دانلود در پلی‌استور گوگل شد و هم اکنون نیز ممکن است در گوشی بسیاری از دوستان خود این اپلیکیشن را مشاهده کنید. وجود رنگ‌های متریال، افکت‌های انیمیشنی‌اندروید آب‌نبات‌چوبی، محیط فوق‌العاده روان و سبک و وجود بلک‌لیست داخلی در خود این اپلیکیشن از ویژگی‌هایی هستند که Google Messenger را به یک پیام‌رسان‌ ایده‌آل تبدیل کرده‌اند.

دو مورد دیگر از بهترین پیام رسان های اندروید: Textra و Handcent

************************

یادداشت برداری - Gnote- (دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

یکی از عمده‌ ضعف‌های اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری در ‌نبود امکان تهیه‌ی فایل پشتیبان از یادداشت‌های ذخیره‌ شده‌ است. اگر هم این امکان وجود داشته باشد، تنها با همان نرم‌افزار قابل بازیابی است. برای مثال اگر روزی شما تصمیم گرفتید تا تمامی‌ یادداشت‌های داخل موبایلتان را به‌ کامپیوتر منتقل کنید، راهی به‌جز آنکه ‌نوبت به‌ نوبت یادداشت‌ها را کپی کرده ‌و با روش‌های پیچیده ‌به ‌کامپیوتر منتقل کنید وجود نداشت‌. به‌همین منظور نرم‌افزارهای مختلفی از جمله‌ Gnote و Evernote منتشر شدند که ‌امکان همگام‌سازی یادداشت‌های ذخیره‌ شده‌ با ایمیل شما را مهیا می‌کنند. به این معنا که‌ شما با کلیک بر روی گزینه‌ Sync تمامی ‌یادداشت‌های خود را به‌ ایمیل یا اکانت کاربری خود در وب‌سایت آن برنامه‌ منتقل می‌کنید و به‌ راحتی می‌توانید از طریق مرورگر به‌ تمامی ‌یادداشت‌ها دسترسی داشته ‌و به ‌استفاده ‌از آن‌ها بپردازید. هر دو نرم‌افزار از قوی ترین نرم‌افزار‌های یادداشت برداری به شمار می‌روند، اما دلیل آنکه‌ امروز در زومیت Gnote را به ‌شما معرفی می‌کنیم وجود برخی محدودیت‌ها و پیچیدگی‌ها است که‌ بر خلاف Gnote، اپلیکیشن Evernote خالی از آن‌ها نیست. برای مثال تنها ویژگی‌های نسخه‌ی پولی نرم‌افزار Gnote نسبت به‌ نسخه‌ رایگان آن، قالب گرافیکی مشکی رنگ و یک ویجت از لیست یادداشت‌ها است. در حالی که ‌نسخه‌ی رایگان Evenote محدودیت حجم یادداشت‌ها را دارد (۶۰مگابایت) و برای استفاده‌ی بهینه ‌از آن حتما باید به ‌اینترنت متصل بود.

دو مورد دیگر از بهترین یادداشت برداری های اندروید: Evernote و Colornote

*********************

مدیریت دانلودها - ADM-(دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

Advanced Download Manager که با نام خلاصه‌ی ADM شناخته می‌شود یک اپلیکیشن مدیریت دانلود است که شاید کمتر کسی باشد که از آن به عنوان بهترین اپلیکیشن مدیریت دانلود یاد نکند. مانند دیگر موضوعات، برای این موضوع نیز اپلیکیشن‌های بسیاری ساخته شد اما همان‌طور که هیچ دانلود‌منیجری نتوانست جای IDM را در کامپیوتر بگیرد، ADM نیز به یکه‌تاز مدیریت دانلود در گوشی‌های موبایل تبدیل شده است که با توجه به انبوه امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، یک اپلیکیشن کامل و بی‌نقص به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن وجود پنجره‌ی پاپ‌آپ برای دانلودها است به این صورت که اگر در مرورگر موبایل خود روی لینک دانلودی کلیک کنید، یک پنجره‌ی کوچک روی مرورگر شما باز می‌شود و علاوه بر نمایش اطلاعاتی همچون حجم فایل، به شما دو انتخاب می‌دهد. انتخاب اول شروع دانلود فایل مورد نظر است و انتخاب دوم اضافه کردن این فایل به لیست دانلود. درواقع شما می‌توانید فایل‌های مورد علاقه‌تان را به جای دانلود در همان لحظه، به لیست خود اضافه کنید تا در ساعات دیگری به دانلود آن‌ها بپردازید. برای مثال وقتی با اینترنت سیم‌کارت مشغول به گشت‌و‌گذار در وب هستید و به فایل جالبی برخورد می‌کنید، آن را ذخیره می‌کنید و در زمانی دیگر که به اینترنت WIFI دسترسی داشتید، به دانلود آن می‌پردازید.

ADM نیز مانند دانلود‌منیجر محبوب IMD، از دانلود تکه‌ای فایل‌ها بهره می‌برد به این صورت که فایل دانلودی را به ۸ قسمت تبدیل می‌کند و به طور همزمان به دانلود هر کدام از آن‌ها می‌پردازد که این امر تاثیر بسیاری در افزایش سرعت دانلود دارد. پشتیبانی از قابلیت Resume، محیط کاربرپسند و ساده، دسترسی به تمام امکانات بدون پیچیدگی‌های بی‌مورد و سبک بودن آن از مواردی هستند که در محبوبیت ADM نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

دو مورد دیگر از بهترین دانلودمنیجرهای اندروید: Download Manager و Turbo Download Manager

***************

مرورگر وب - Google Chrome-(دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

درست مانند کامپیوتر، در گوشی‌های موبایل نیز رقابت اصلی در مرورگرها، بین Chrome و Firefox است که با توجه به بازخورد این دو مرورگر در بین کاربران، می‌توان Chrome را مرورگر برتری دانست که در عین‌ آن که تمام امکانات فایرفاکس را دارا است، محیطی سبک و روان را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برخلاف فایرفاکس، روی گوشی‌های ضعیف‌تر نیز به راحتی قابل اجرا خواهد بود. این مرورگر علاوه بر پشتیبانی از افزونه‌های مختلف، قابلیت همگام‌سازی با نسخه‌ی کامپیوتری خود را نیز دارد که به لطف آن می‌توانید بوک‌مارک‌ها و دیگر اطلاعات خود را، همیشه و همه‌جا در دسترس داشته باشید.

دو مورد دیگر از بهترین مرورگرهای اندروید: Firefox و Opera

********************

دیکشنری - Fastdic- (دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

در حال حاضر در دنیای اطراف چند زبان از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر زبان‌ها برخوردارند که در میان آن‌ها می‌توان زبان انگلیسی را مهمترین دانست. طبیعتا یادگیری زبان خارجه، چه به دلیل سختی و چه به دلیل عدم علاقه‌ی بسیاری از افراد به آن‌ها به امری بسیار دشوار تبدیل شده است. معمولا افراد علاقه‌ی چندانی به یادگیری زبان‌ از خود نشان نمی‌دهند اما در هر صورت زندگی در عصر ارتباطات بدون امکان برقراری ارتباط با افراد یا متن‌های خارجی ممکن نخواهد بود و اگر هم علاقه‌ی خاصی به یادگیری زبان‌های انگلیسی ندارید "باید" توسط ابزارهای جانبی قادر به درک جملات یا دیالوگ‌ها باشید تا بتوانید نهایت استفاده را از دنیای مجازی اینترنت، و دنیای واقعیت ببرید. اگر اهل سفر هستید هم که قطعا می‌دانید بلد بودن زبان انگلیسی تا چه میزان می‌تواند کارساز باشد و از همین رو همراه داشتن ابزاری که عدم آگاهی شما از دانش زبان انگلیسی را جبران کند بسیار ضروری خواهد بود. Fastdic یکی از قدیمی‌ترین دیکشنری‌های موجود برای زبان فارسی و انگلیسی است که برای هر سه پلت‌فرم اندروید، آی‌او‌اس و ویندوزموبایل منتشر شده است و به کمک آن می‌توانید بیش از ۲۰۰ هزار لغت مختلف را از انگلیسی به فارسی و بالعکس تبدیل کنید. این اپلیکیشن که توسط یک برنامه نویس ایرانی ساخته شده است به طور رایگان قابل استفاده خواهد بود و در سال‌های فعالیت خود نیز بارها مورد تقدیر جشنواره‌های مختلف قرار گرفته است.

دو مورد دیگر از بهترین دیشکنری های اندروید: Screen Translator و Google Translate

**************

ضبط فیلم یا عکس از صفحه نمایش - SCR Recorder- (دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

احتمالا برایتان پیش آمده است که یکی از دوستان روش انجام کاری را در گوشی اندرویدی خود نمیدانسته و برای حل مشکل خود با شما تماس گرفته باشد. گاهی برای بعضی از موضوعات، وجود آن فرد در کنار شما امری ضروری است و یاد دادن روش انجام آن کار از پشت تلفن امری غیر‌ممکن خواهد بود. در این مواقع بهترین راه برای آموزش‌های از راه دور، همان‌طور که در سایت‌های آموزشی شاهد آن هستید، ضبط تصویر و ارسال آن برای شخص مقابل است که SCR Screen Recorder این وظیفه را به خوبی برای شما انجام می‌دهد و با تهیه‌ی ویدئویی با کیفیت از تمام جزئیاتی که در گوشی شما در حال رخ دادن است، یک فایل کامل برای آموزش موضوع‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد.

دو مورد دیگر از بهترین ضبط کننده های اندروید: Screen'it و Rec. Screen Recorder

********************

مدیریت فایل فشرده - ZArchiver-(دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

مبحث باز کردن فایل‌های فشرده در اندروید کمی با دیگر پلت‌فرم‌ها متفاوت بوده و به دلیل عدم وجود محدودیت‌های مشابه، نه تنها چندین اپلیکیشن عالی برای این کار وجود دارد، بلکه اکثر این اپلیکیشن‌ها امکان باز کردن فایل‌های رمزدار را بدون توجه به فرمت Zip یا RAR نیز دارند. ZArchiver یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه برای اندروید است که با توجه به امکانات ارائه شده در آن، می‌توان نصب بودن آن را روی هر گوشی اندرویدی ضروری دانست. با نصب داشتن ZArchiver کاملا از کامپیوتر بی‌نیاز خواهید بود چرا که هر امکانی که در کامپیوتر و در نرم‌افزار WinRAR وجود دارد در ZArchiver نیز قابل دسترس است. ساخت فایل‌هایی نظیر : 7z (7zip), zip, bzip2 (bz2), gzip (gz), XZ, ta و همچنین امکان استخراج فایل‌های فشرده با فرمت‌های 7z (7zip), zip, rar, bzip2, gzip, XZ, iso, tar, arj, cab, LZH, LZMA, xar, tgz, tbz, Z, deb, rpm از ویژگی‌هایی هستند که ZArchiver را به اپلیکیشنی محبوب برای کاربران تبدیل کرده است. در ZArchiver امکان باز کردن فایل‌های فشرده تکه‌ای نیز برای تمامی فرمت‌ها وجود دارد و می‌توانید فایل‌های حجیم را نیز به صورت تکه‌ای با فرمت 7z تبدیل کنید.

دو مورد دیگر از بهترین استخراج کننده های اندروید: RAR for Android و File Expert

*******************

اتصال گوشی به کامپیوتر - AirDroid- (دانلود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

AirDroid یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری اتصال بی‌سیم بین موبایل و کامپیوتر است که از طریق مودم وای‌فای، بدون نیاز به کابل و با سرعت ده‌ها برابر بلوتوث، قادر به انتقال فایل‌های شما بین دو دستگاه خواهد بود. بارها پیش آمده است که بعد از دانلود یک آهنگ، ویدئو یا اپلیکیشن، قصد انتقال آن را به گوشی یا کامپیوتر داشته باشیم. به کمک اپلیکیشن Aidroid از این پس بدون نیاز به کابل USB، قادر خواهید بود تا در عرض چند ثانیه و تنها به کمک یک آی پی، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و فایل مورد نظر را به گوشی (یا بالعکس) منتقل کنید.

دو مورد دیگر از بهترین اپلیکیشن های اتصال گوشی به کامپیوتر در اندروید: Droid Over Wifi و Web PC Suite

****************

ارسال فایل از طریق وای فای - Zapya-(دانلـود)

یازده اپلیکیشن‌ که باید هر دانشجویی همراه داشته باشید

Zapya یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه‌ی ارسال فایل از طریق wifi ارائه شده و به همین دلیل بیشترین تعداد کاربران را نیز شامل می‌شود. این اپلیکیشن همان‌طور که گفته شد به دلیل اینکه در رده اولین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است و نیز بروزرسانی‌های مرتب و ظاهر کاربرپسند آن، به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها برای انتقال فایل از طریق Wifi تبدیل شده است. در کنار امکان ارسال هر فایلی که در گوشی وجود دارد،  امکان بازی‌های دو نفره را نیز فراهم می‌کند. تصور کنید که Flappy Bird را از طریق Wifi با دوست خود به صورت دو نفره انجام می‌دهید. لذت رکوردشکنی و رقابت دو نفره در بازی Flappy Bird بسیار هیجان‌انگیز است.

بعد از نصب آن، گزینه‌ی Create a Group را انتخاب کنید. سپس در گوشی مقابل گزینه‌ی Search for a Group را بزنید تا گوشی دیگر را پیدا کند و بعد از نمایش نام گوشی، آن را انتخاب کنید. حال گوشی‌ شما و دوستتان به هم متصل شده است. کافی است روی هر فایل یا برنامه‌ای که می‌خواهید اشاره و گزینه Send را انتخاب کنید. فایل شما با سرعت چندین مگابایت در ثانیه منتقل خواهد شد. این اپلیکیشن از کلاینت ویندوزی نیز بهره می‌برد که یکی دیگر از ویژگی‌های خوب آن به حساب می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن به انتقال اطلاعات مابین گوشی و کامپیوتر خود نیز بپردازید. قابلیت انتقال همه نوع فایل از طریق درگاه وایرلس، سرعت انتقال ۲ مگابایت بر ثانیه، ظاهر بسیار شیک و سبک و حجم کم ۲ مگابایت برای ارسال به گوشی‌های دوستانتان و استفاده از نرم‌افزار از ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

دو مورد دیگر از بهترین اپلیکیشن های ارسال فایل از طریق وای فای در اندروید: ShareIT و Super Beam

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top