تاریخ انتشار: شنبه 1395/05/02 - 09:53
کد خبر: 205254

به بهانه آغاز ثبت نام در سومین آزمون استخدامی؛

با 14 مرحله حضور در یک آزمون استخدامی آشنا شوید

با 14 مرحله حضور در یک آزمون استخدامی آشنا شوید

آزمون های استخدامی از جمله آزمون هایی است که این روزها خیلی از جوانان به دنبال آن هستند که شاید در این «بیکاری» بازار کار بتوانند در سازمان و ارگانی یک کاری هرچند غیر مرتبط و خارج از علاقه دست و پا کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: ثبت نام در سومین آزمون استخدامی برای ۱۲ دستگاه و ۶۸ دانشگاه از مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی آغاز شد و دفترچه راهنما به همراه اصلاحات آزمون منتشر شده است

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، آزمون های استخدامی از جمله آزمون هایی است که این روزها خیلی از جوانان به دنبال آن هستند که شاید در این «بیکاری» بازار کار بتوانند در سازمان و ارگانی یک کاری هرچند غیرمرتبط و خارج از علاقه دست و پا کنند.

در این میان یکی از آزمون‌هایی که بازار ثبت نامش این روزها خیلی داغ شده و دانشجویان و فارغ التحصیلان را حسابی به خود مشغول کرده است، آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی است که برای دومین بار به صورت متمرکز برگزار می‌شود و مسئولیت برگزاری آن به عهده سازمان سنجش است.

امسال نیز سومین دوره آن قرار است در شهریور ماه از مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شود، و همین مسئله بهانه خوبی است که به روند برگزاری  این آزمون بپردازیم.علی احمدزاده در مطلبی به بررسی روند جزئیات برگزاری این آزمون ها پرداخته است. و چگونگی استخدام در دستگاه های اجرایی و... که به صورت آزمون است تشریح می کند.

گام اول: اعلام نیاز و یا درخواست مجوز برگزاری امتحان و یا مسابقه علمی توسط سازمان – دستگاه‌های اجرایی موظفند، درخواست مجوزهای استخدامی خود را با رعایت موارد ذیل به معاونت توسعه ارسال نمایند. معاونت توسعه نیز پس از بررسی، نسبت به تأیید یا عدم تأیید مجوز درخواستی اقدام و نتیجه را به دستگاه اجرایی اعلام می‌نماید.
– تبیین ضرورت نیازهای استخدامی
– تأمین اعتبار لازم برای استخدام‌های پیشنهادی در بودجه سنواتی
– وجود ساختار سازمانی مصوب در اجرای ماده (۲۹) و (۳۱) قانون مدیریت خدمات کشوری
– رعایت الزامات، احکام و سیاست‌های قانونی مصوب در خصوص اصلاح ساختار و ترکیب نیروی انسانی و کاهش نیروی انسانی در امور تصدی و غیرحاکمیتی

گام دوم: اختصاص مجوز استخدام از طریق مراجع ذیربط براساس قوانین و مقررات

گام سوم: نیازسنجی – از طریق ارسال بخشنامه به واحدهای تابعه و اعلام تعداد نیروهای مورد نیاز در مشاغل مختلف در قالب تشکیلات سازمانی توسط واحد ها مشخص شود پس از جمعبندی نیاز واحدها و تطبیق آن با تشکیلات سازمانی (برای مشاغل مورد نیاز باید پست سازمانی بلاتصدی در تشکیلات سازمانی وجود داشته باشد) تعداد و مشاغل مورد نیاز جهت انتشار ‌آگهی استخدام از طریق کمیته آزمون با توجه به اهمیت و اولویت نیاز واحدها و بالحاظ محدودیت مجوز تائید و تعیین میشود و براین اساس برگ تعیین مشخصات شغل و شاغل تهیه میشود.

گام چهارم: تنظیم و ارسال آگهی استخدامی – دستگاه اجرایی موظف است به منظور جذب نیروی انسانی از محل مجوزهای استخدامی مأخوذه، متن آگهی استخدام پیشنهادی را  برای تأیید و اخذ مجوز نشر به معاونت توسعه ارسال نماید. دستگاه اجرایی می‌تواند در صورتی که در قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود شرایطی علاوه بر شرایط مندرج در ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری داشته باشد، آن را در زمان تنظیم آگهی استخدام منظور نماید. مفاد آگهی استخدام پس از اختصاص مجوز استخدام و تعیین مشاغل مورد نیاز و معرفی فرزندان شهدا بالحاظ سایر سهمیه‌های مقرر  تهیه و تنظیم میشود.

گام پنجم: مجوز انشار آگهی استخدامی: مجوز انتشار آگهی استخدام پس از بررسی و تطبیق «پیش‌نویس آگهی استخدام پیشنهادی» و «برگ تعیین مشخصات شغل» مربوط به مشاغل آگهی استخدام با ضوابط جاری، توسط معاونت صادر خواهد شد. در صورت تأیید آگهی استخدام پیشنهادی از سوی معاونت توسعه، امکان انتشار آن در اولین امتحان مشترک فراهم خواهد شد.

گام ششم: انتخاب مجری برگزار کننده آزمون (شرکت های مجاز جهت برگزاری آزمون های استخدامی) – دستگاه اجرایی موظف است برای استخدام از محل مجوز صادره، نسخه‌ای از آگهی استخدامی تأیید شده توسط معاونت توسعه را حداقل ۴۵ روز قبل از زمان برگزاری امتحان مشترک به مؤسسه مجری جهت درج در دفترچه امتحان مشترک و انتشار عمومی ارسال نماید.

گام هفتم: برگزاری آزمون

گام هشتم: اعلام نتایج آزمون استخدامی – مؤسسه مجری فهرست پذیرفته‌شدگان را برای مصاحبه استخدامی از طریق سامانه امتحانات اعلام می‌نماید. سامانه مذکور امکان دسترسی دستگاه‌های اجرایی و افراد پذیرفته شده را به نتایج امتحان مشترک فراهم خواهد نمود.

گام نهم: انجام مصاحیه – دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نسبت به انجام مصاحبه‌های استخدامی از پذیرفته‌شدگان امتحان مشترک اقدام نمایند. شرط لازم برای انتخاب افراد جهت انجام مصاحبه استخدامی، کسب حد نصاب می‌باشد و انتخاب افراد بر اساس مجموع نمره فضلی انان (با وزن چهل درصد (۴۰٪) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰٪) برای حیطه تخصصی) به تعداد سه (۳) برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا صورت می‌پذیرد. دستگاه اجرایی می‌تواند مصاحبه‌های استخدامی خود را به مراکز ارزیابی واگذار نماید.

گام دهم: معرفی نفرات اصلی به گزینش – دستگاه اجرایی موظف است پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، نسبت به معرفی افراد اصلی به گزینش بر اساس مجموع نمره فضلی آنان با وزن هفتاد درصد (۷۰٪) برای امتحان مشترک (با در نظر گرفتن وزن‌های تعیین‌شده برای حیطه‌های عمومی و تخصصی در ماده ۱۵) و سی درصد (۳۰٪) برای مصاحبه استخدامی، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش اقدام نماید. در صورت عدم تأیید افراد معرفی شده در فرایند گزینش، نفرات ذخیره به ترتیب نمره فضلی به گزینش معرفی خواهند شد.

گام یازدهم: ارسال لیست نفرات اصلی به معاونت توسعه – دستگاه اجرایی موظف است با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی (ایثارگران و معلولین)، حداکثر ظرف مدت پانزده (۱۵) روز پس از تأیید فهرست پذیرفته شدگان اصلی توسط معاونت توسعه، مشخصات افراد مذکور را برای ادامه مراحل جذب و استخدام به گزینش اعلام نماید.

گام دوازدهم: ارسال اسمی به گزینش – هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی موظفند با رعایت ماده (۱۶) قانون گزینش نسبت به اعلام نظر در خصوص فرد یا افراد معرفی شده در موعد مقرر اقدام نمایند.

گام سیزدهم: اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان نهایی – دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع‌رسانی به پذیرفته‌شدگان نهایی اقدام نماید و پذیرفته‌شدگان نیز باید حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از اعلام دستگاه جهت ادامه مراحل جذب و استخدام به دستگاه اجرایی مربوط مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت مقرر، به منزله انصراف از استخدام در دستگاه اجرایی می‌باشد.

گاهم نهایی-گام چهاردهم: صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان نهایی – دستگاه اجرایی موظف است حداکثر ظرف مدت سه (۳) ماه پس از اعلام نظر گزینش و انجام سایر تشریفات استخدامی، بعد از اخذ شماره مستخدم برای افراد پذیرفته شده نهایی از معاونت توسعه، نسبت به صدور حکم کارگزینی آنان اقدام نماید.

جزئیات ثبت نام آزمون استخدامی امسال
اما جزییات مربوط به رشته‌ها و شغل محل استخدام هریک از دستگاههای اجرایی و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی اعلام شده است و از این میان ۱۹ هزار و ۲۵۱ نفر در این دوره از آزمون استخدامی پذیرفته می شوند.

زمان آزمون
سومین آزمون استخدامی برای ۱۲ دستگاه و ۶۸ دانشگاه از مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی روز ۱۹ شهریورماه برگزار می شود.

جزئیات رشته ها و مناطق استخدامی بومی به همراه اصلاحیه ها
اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در شهریورماه سال  1395 توجه به اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور به رشته های مختلف متغییر است.

1- اصلاحات مربوط به سازمان امور مالیاتی:
الف) مقطع تحصیلی رشته علوم اقتصادی (علوم اقتصادی) با کد 30742 و با کد شرایط احراز « 530» در جدول شماره (2) فقط فوق‌لیسانس صحیح می‌باشد.

ب) مقطع تحصیلی رشته مدیریت صنعتی کد 31065 و با کد شرایط احراز  «531»  در جدول شماره (2) فقط لیسانس صحیح می‌باشد.

ج) در کد شغل محل 13256 کد شرایط احراز از  « 532»  به «528» تغییر یافته و مندرجات جدول آن بشرح ذیل اصلاح می گردد.

ج) در کد شغل محل 13256 کد شرایط احراز از  « 532»  به «528» تغییر یافته و مندرجات جدول آن بشرح ذیل اصلاح می گردد.
کد و عنوان رشته و مقطع تحصیلی
کد شرایط احراز
30080:اقتصاد نظری(لیسانس)-30408:حسابداری(لیسانس، فوق لیسانس)-30409:حسابداری و امور مالی(لیسانس)-30410:حسابرسی(لیسانس، فوق لیسانس)-30742:علوم اقتصادی (علوم اقتصادی)(فوق لیسانس)-30746:علوم اقتصادی گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی(فوق لیسانس)-30747:علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی(فوق لیسانس)-31020:مدیریت آموزشی(لیسانس، فوق لیسانس)-31034:مدیریت بازرگانی(لیسانس)-31035:مدیریت بیمه(لیسانس)-31051:مدیریت دولتی(لیسانس، فوق لیسانس)-31061:مدیریت سیستم و بهره وری(فوق لیسانس)-31065:مدیریت صنعتی(لیسانس)-31074:مدیریت مالی(لیسانس، فوق لیسانس)-31083:مدیریت و برنامه ریزی آموزشی(لیسانس، فوق لیسانس)-31496:مدیریت گرایش مدیریت سیستم ها(فوق لیسانس)-31927:مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی(فوق لیسانس)-31928:مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت تحول(فوق لیسانس)-32310:مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی(فوق لیسانس)-32329:مدیریت اجرایی گرایش مدیریت مالی(فوق لیسانس)
528

2- اصلاحات مربوط به سازمان دامپزشکی کشور:
الف) در خوشه کاردان دامپزشکی در تمامی شغل محل های مربوطه در دفترچه راهنما، با توجه به نوع کار و وظایف شغل کاردان دامپزشکی که نیازمند حضور افراد در محیط های روستایی و عشایری می باشد، اولویت گزینش داوطلبان برای انجام مصاحبه استخدامی با داوطلبان مرد می باشد.

ب) ظرفیت پذیرش در کد شغل محل 13735 کاردان دامپزشکی هرمزگان (جاسک) از یک نفر به دو نفر افزایش می یابد.

ج) کد و عنوان رشته و مقطع تحصیلی برای کد شرایط احراز 465 در جدول شماره (2) به شرح جدول ذیل اصلاح می‌گردد:

30123:انگل شناسی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، دکترای تخصصی)-30132:ایمنی شناسی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری)-30146:باکتری شناسی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، دکترای تخصصی)-30723:علوم آزمایشگاهی دامپزشکی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری)-31403:میکروب شناسی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری)-31407:میکروبیولوژی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری)-31444:ویروس شناسی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری)-31634:بیوتکنولوژی دامپزشکی(لیسانس، فوق لیسانس، دکتری)- 30458:دامپزشکی (دکترای تخصصی)
465

3- اصلاحات مربوط به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور:
در کد شغل محل 14035 کد شرایط احراز از  «509»  به «496» تغییر و به بشرح ذیل اصلاح می‌گردد.

کد و عنوان رشته و مقطع تحصیلی
کد شرایط احراز
30417:حقوق(فوق لیسانس)-30423:حقوق بین الملل(فوق لیسانس)-30424:حقوق بین الملل عمومی(فوق لیسانس)-30429:حقوق جزا و جرم شناسی(فوق لیسانس)-30431:حقوق خصوصی(فوق لیسانس)-30435:حقوق قضایی(فوق لیسانس)-30440:حقوق کیفری و جرم شناسی(فوق لیسانس)-30771:علوم جزا و جرم شناسی(فوق لیسانس)-30804:علوم قضایی(فوق لیسانس)-30913:فقه و حقوق اسلامی(فوق لیسانس، دکتری)-30914:فقه و حقوق جزا(فوق لیسانس)-30915:فقه و حقوق جزای اسلامی(فوق لیسانس)-30916:فقه و حقوق خصوصی(فوق لیسانس، دکتری)-31686:حقوق عمومی(فوق لیسانس)
496


4- اصلاحات مربوط وزارت آموزش و پرورش
الف) رشته تحصیلی آموزش ابتدایی و روانشناسی کلیه گرایش ها (لیسانس و فوق لیسانس) با کد 32303 به کد شرایط احراز 520  اضافه می‌گردد.

ب) دامنه پذیرش افراد بومی برای پذیرش در استان سیستان و بلوچستان به شرح جدول ذیل اعلام می‌گردد:

ردیف
رشته شغلی
شهرهای مورد تقاضا
دامنه پذیرش
1
- هنرآموز الکتروتکنیک - حسابداری- زراعی و باغی- کامپیوتر
-آموزگاری
- دبیری ادبیات فارسی- زیست شناسی - شیمی- تاریخ و مطالعات اجتماعی و جغرافیا- عربی- علوم تجربی- فلسفه و منطق (معارف اسلامی) دبیر معارف اسلامی
بم پشت - جالق- سیب  و سوران- مهرستان
سراوان- سیب و سوران- مهرستان – بم پشت – جالق- خاش و نوک آباد
2
هنرآموز الکتروتکنیک- کامپیوتر
- آموزگاری
- دبیری فلسفه و منطق (معارف اسلامی) تاریخ و مطالعات اجتماعی و جغرافیا- معارف اسلامی – فیزیک – علوم تجربی- عربی – ادبیات فارسی
شیب آب- بنجار- پشت آب - زهک - هیرمند
زابل- پشت آب- شیب آب – زهک – بنجار- هیرمند
3
-هنرآموز الکتروتکنیک – ساختمان – حسابداری- کامپیوتر
- آموزگاری
- دبیری ادبیات فارسی- تاریخ و مطالعات اجتماعی و جغرافیا- زیست شناسی- شیمی- عربی- علوم تجربی- معارف اسلامی
فنوج- لاشار- بزمان – دلگان- راسک- سرباز- بنت
ایرانشهر- بزمان- بمپور- دلگان- فنوج- لاشار- سرباز- راسک
4
-هنرآموز الکتروتکنیک – ساختمان- کامپیوتر- حسابداری
- آموزگاری
- دبیری تاریخ و مطالعات اجتماعی و جغرافیا- ادبیات فارسی- زیست شناسی- معارف اسلامی- علوم تجربی- عربی- شیمی
کنارک- بنت- دشت یاری- قصرقند- نیک شهر
چابهار- نیک شهر- کنارک- دشتیاری- قصرقند- بنت
5
-آموزگاری
- دبیری ادبیات فارسی- علوم تجربی- تاریخ و مطالعات اجتماعی و جغرافیا
عشایر استان- میرجاوه – نصرت آباد
زاهدان – میرجاوه- نصرت آباد عشایری
6
-هنرآموز مکانیک خودرو- صنایع چوب – طراحی دوخت – گرافیک – مکانیک موتورهای دریایی
-دبیری فیزیک
نیک شهر- چابهار- زهک- سرباز- سیب و سوران- کنارک- بمپور- دشتیاری – بزمان- بنت- جالق- راسک- عشایر- فنوج- لاشار- مهرستان
بومی استان
7
ریاضی
 
مرد
هیرمند- مهرستان- نصرت آباد- نیک شهر- قصرقند- کنارک- بزمان- پشت آباد- بنت- جالق- دشتیاری- دلگان- راسک- سرباز- سیب و سوران
بومی استان
 
 
 
زن
بزمان
ایرانشهر- بزمان- بمپور- لاشار- فنوج دلگان- سرباز- راسک
بم پشت- سیب و سوران- مهرستان- بنت- دشتیاری- دلگان- راسک- سرباز- فنوج- قصرقند- کنارک- لاشار نیک شهر
سراوان- سیب و سوران- مهرستان- بم پشت- جالق- خاسق- نوک آباد- ایرانشهر- بزمان- بمپور- لاشار- فنوج- سرباز- راسک- دلگان- چابهار- نیک شهر- کنارک -دشتیاری- قصرقند- بنت
هیرمند
زابل- پشت آب- شیب آب- زهک – بنجار- هیرمند
8
زبان انگلیسی
 
مرد
فنوج- قصرقند- کنارک- لاشار- مهرستان- بم پشت- بنت- دشتیاری- دلگان- راسک- شیب آب- نصرت آباد – هیرمند
بومی استان
 
 
 
زن
مهرستان- بم پشت – جالق- سیب و سوران
سراوان- سیب و سوران- مهرستان- بم پشت – جالق- خاش- نوک آباد
بزمان
ایرانشهر- بزمان- بمپور- دلگان- فنوج- لاشار- سرباز- راسک
بنت- دشتیاری- دلگان- راسک- سرباز- قصرقند- کنارک- نیک شهر
ایرانشهر- بزمان- دلگان- فنوج- لاشار- سرباز- راسک- چابهار- نیک شهر- کنارک- دشتیاری- قصرقند- بنت- بمپور
9
فیزیک
مرد
بم پشت- دشتیاری- دلگان- سرباز- سیب و سوران- قصرقند- پشت آب
بومی استان
 
 
زن
بم پشت- سیب و سوران
سراوان- سیب و سوران- مهرستان- بم پشت- جالق- خاش- نوک آباد
دشتیاری- قصرقند- نیک شهر
چابهار- نیک شهر- کنارک- دشتیاری- قصرقند- بنت
دلگان- سرباز
ایرانشهر- بزمان- بمپور- دلگان- فنوج- لاشار- سرباز- راسک

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top