تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/03 - 08:01
کد خبر: 205357

در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

فرجام «مدارک نیابتی» دانشگاه آزاد چه می‌شود؟!

فرجام «مدارک نیابتی» دانشگاه آزاد چه می‌شود؟!

بهرامی مسئول دفتر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در پاسخ سوالی درباره عدم تایید مدارک نیابتی رشته-محل های دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم گفت: ما چیزی تحت عنوان مدارک نیابتی نداریم! و تمامی رشته-محل های دانشگاه دارای مجوز است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در میان پاسکاری دانشجویان بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم کماکان سرنوشت مدارک نیابتی در پیچ تکذیب و تایید بین مقامات دانشگاه آزاد و وزارت علوم به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این در حالی است که اقدامی جدی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حل این مشکل صورت نمی‌پذیرد و بیش از 100 هزار دانشجوی علوم تحقیقات این دانشگاه در وضعیت بلا تکلیفی به سر می‌برند و از سویی دیگر این حجم انبوه که وقت و هزینه اقتصادی و روحی زیادی برای تحصیل در این واحد (علوم و تحقیقات) دانشگاه آزاد صرف کردند را نگران و مضطرب کرده است.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، طی چندین تماس تلاش خود را برای ارتباط با مسولین دانشگاه آزاد انجام داد که در نهایت مسئول دفتر رئیس اداره فارغ التحصیلان پاسخ داد.

موضع اخیر دانشگاه آزاد
بهرامی مسئول دفتر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در پاسخ سوالی درباره عدم تایید مدارک نیابتی رشته-محل های دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم گفت: ما چیزی تحت عنوان مدارک نیابتی نداریم! و تمامی رشته-محل های دانشگاه دارای مجوز است.

وی در پاسخ به سوالی درباره واحدهای علوم تحقیقات افزود: متولی این مجوزها سازمان مرکزی قسمت فارغ التحصیلان است که  طبق بخشنامه‌هایی که سازمان گسترش می‌دهد واحدهایی که رشته‌های خاصی را ندارند ارائه و اعلام و مجوزها صادر می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اما از پاسخ به سوالی درباره متن نامه رییس دانشگاه آزاد به وزارت علوم و پاسخ منفی این وزارت خانه به درخواست دانشگاه آزاد، امتناع کرد و پاسخی ندادند!

دانشگاه آزاد مدتی است برای حل مشکل رشته محل‌های فاقد مجوز خود اقدام به صدور مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این رشته محل‌ها از طریق واحد علوم و تحقیقات تهران به نیابت از محل تحصیل دانشجو کرده است. در این روش در دانشنامه تحصیلی فارغ‌التحصیلان پس از ذکر نام واحد علوم و تحقیقات تهران، نام واحد محل تحصیل فرد درج می‌شود. بدین ترتیب سایر واحدهای دانشگاه آزاد با استفاده از نام و مجوز واحد علوم و تحقیقات تهران اقدام به پذیرش دانشجو و صدور مدرک تحصیلی می‌کنند!

سوال اساسی که باید از مسولین دانشگاه آزاد پرسید این است که چگونه در شرایطی که رشته-محل های دانشگاهی (علوم و تحقیقات) فاقد مجوز بوده اند به جذب دانشجو پرداخته اید؟! (جزئیات کامل از اینجــا ببینید.)

انفعال دانشجویان دانشگاه آزاد
البته حاشیه های دانشگاه آزاد، به اینجا ختم نمی‌شود، ماجرای رشته‌های فاقد مجوز این دانشگاه یکی از مهمترین چالش برانگیز ترین پرونده های این دانشگاه بود، مسئله که با انتشار فهرست حدود 3 هزار و 489 رشته محل های دارای مجوز از سوی وزارت علوم بیش تر نیز شد و حتی به صحن مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کشیده شد.

حال باید تکلیف این مدارک دانشگاهی چند صد هزار دانشجوی دانشگاه آزاد مشخص شود که یک روز متوجه عدم اعتبار مدرک، آن ها را نگران می‌کند و روزی دیگر صحت مدارک دانشگاه آنها تایید و خیال شان راحت می‌شود! و این نگرانی را مسولین از دانشجویان بایستی بر طرف کنند! (اینجــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top