تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/03 - 15:40
کد خبر: 205431

خبرنامه دانشجویان ایران متن سخنان یک دانشجو در نماز جمعه را منتشر می‌کند؛

دغدغه‌های بدون سانسور مردم با سخنرانی یک دانشجو در تریبون نماز جمعه

دغدغه‌های بدون سانسور مردم با سخنرانی یک دانشجو در تریبون نماز جمعه

یکی از فعالین دانشجویی از تریبون نماز جمعه سخنرانی کرد. بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان در اجتماعات علی‌الخصوص نماز جمعه، سیدحامد ترابی دانشجوی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی به نمایندگی از قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی در پیش از خطبه های نماز جمعه قم سخنرانی کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از فعالین دانشجویی از تریبون نماز جمعه سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان در اجتماعات علی‌الخصوص نماز جمعه، سیدحامد ترابی دانشجوی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی به نمایندگی از قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی در پیش از خطبه های نماز جمعه قم سخنرانی کرد.

مشروح سخنان مهم این فعال دانشجویی از تریبون  نمازجمعه را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین

شاید خیلی عجیب باشد که امروز جوانی با سن و سال من پشت تریبون نماز جمعه قرار گرفته است، آن هم نماز جمعه قم. شاید از اول انقلاب کمتر شده جوانی با عنوان دانشجو در نماز جمعه حاضر شود، جوانی که نه مسئول است و نه امام جمعه. همه ما می‌دانیم در انقلاب نقش جوانان پر رنگ بود، شهدای جنگ از جوانان بودند، شهدای مدافع حرم از جوانان هستند، شهدای هسته‌ای و بسیاری از کسانی که برای انقلاب زحمت می‌کشند از جوان‌ها هستند. نماز جمعه‌ها متفاوت است، اما شاید یکی از دلایلی که در بعضی شهرها جوان‌ها از نمازجمعه کمتر استقبال می‌کنند این است که شاید کمتر حرف آنها در نماز جمعه شنیده می‌شود. مگر امام در زمان جنگ به چه کسانی اعتماد کرد؟ مگر فرماندهان جنگ چند سالشان بود؟ مگر همت ها و باقری‌ها چند سالشان بود؟ رهبر انقلاب وقتی در مورد علم، فناوری، اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند بیشترین تاکیدشان بر جوان‌هاست. خوب من جوان دانشجو نسل چهارم انقلاب، امام(ره) را ندیدم ولی از امام خیلی چیزها شنیدم و خواندم، شاید کسانی باشند که از مسیر انقلابی اشان پشیمان شده باشند، اما جوانی که به امام اعتقاد دارد، از امام خوانده اگرچه چهره ایشان را ندیدم. از امام خواندم که تا مبارزه هست ما هستیم، جوان از امام خوانده جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا و مرز نمی‌شناسد، از امام خوانده که هرگز امان‌نامه شرک کفر را امضا نمی‌کند، از امام خوانده که با اسلام اشرافیت، با اسلام مرفهین با اسلام آمریکایی مقابله کند. بنابراین من جوان دانشجو اگرچه امام را ندیدم.

اما انقلاب و جوان های انقلابی این روزها دغدغه‌شان سیرت انقلاب است، چه آن جوانی که امروز در زینبیه امروز می‌جنگد، چه آن جوانی که با اشرافیت مبارزه می‌کند و با این مبارزه می‌کند که عده‌ای با رانت در مسئولین بهترین زندگی دارند اما یه کارگر مجبوره با کمترین حقوق سر می کند، اگر جوان با این مبارزه می کند دغدغه سیرت انقلاب را دارد.

پس دغدغه جوان امروز سیرت انقلاب است. سیرت انقلاب از مکتب امام می آید. سیرت انقلاب عدالت است، سیرت انقلاب حمایت از محرومین است، سیرت انقلاب مبارزه با استکبار است. بیشترین واژه ای که در بیانات و صحیفه امام آمده است، واژه استقلال است. امام به شدت بر استقلال تاکید داشت. گرچه امروز عده ای استقلال و مبانی آن را زیر سوال می برند اما امام بر استقلال تاکید داشت. بحث ما در مورد سیرت انقلاب است که گاهی تهدید می شود. اگر اشرافیت بر ساده زیستی سبقت بگیره سیرت انقلاب تهدید شده و ما به سمت اسلام آمریکایی رفتیم، اگر به جای حمایت از محرومین به جای حمایت از هسته های مقاومت به آمریکا اعتماد کنیم سیرت انقلاب رو زیر سوال بردیم.

نسبت بحث ما با استقلال چیست؟ خب خیلی از ما شاهد بودیم که برجامی در کشور اجرا شد، دستاورد جوانان ما در اراک بتن ریزی شد، غنی سازی محدود شد، سانتریفیوژها جمع شد برای ایتکه تحریم ها برداشته شود، اما تحریم ها برداشته نشد و آمریکا بدعهدی کرد و حتی اونهایی که تا دیروز به دم از اعتماد به امریکا می زدند امروز دارند شانه خالی می کنند فهمیدند آمریکا بدعهدی می کردند، البته نمی توانند از مسئولیتشون شانه خالی کنند و باید همان وقت فکر می کردند.

امروز آمریکا تحریم های ثانویه رو حفظ کرده، بعد از ژنو امریکا بسیاری از بانک ها را به خاطر همکاری با ایران جریمه کرد و حاضر نشد به بانک ها برای همکاری تضمین بدهد برای همین بانک های خارجی بیانیه می دهند که با ایران همکاری نمی کنند ولو اینکه ما در اراک بتن ریخته باشیم. نکته اینجاست که آمریکا به همین اکتفا نکرده و بعد از ایتکه به قول خودش هسته ای را مهار کرده استقلال کشور را هدف قرار داده. چرا آمریکا تحریم ها را خفظ کرده؟ نقشه جدید آمریکا چیست؟ جرا عده ای به جای اینکه بدعهدی کشور را متذکر بشوند می خواهند مسیر کشور را عوض کنند. این مصداق اسلام آمریکایی است. اسلامی که بیانات امام در مورد استقلال را قبول نمی کند مصداق اسلامی آمریکایی است.

نقشه جدید آمریکا چیست؟ نقشه جدید آمریکا دو بخش دارده.

1- آمریکا می خواهد استقلال کشور را تهدید کند و عناصر قدرت ما را از ما یکی یکی بگیرد.

2- با نقشه جدید و با استقاده از گروه اقدام مالی می خواهد از داخل ایران یارگیری کند. یعنی اگر تا دیروز آمریکا به دنبال این بود کشورها وادار کند ایران را تحریم کند، امروز نقشه این است که ما خودمان خودمان را تحریم کنیم. نقشه امروز اینه که خودمون با دستان خودمون صنعت موشکی امون رو نابود کنیم.

شاید جالب باشد که بدانیم مدیری در کشور مقاله می زند که ما باید تحریم های آمریکا را خودمان در داخل اجرا کنیم.

ما یک تعهد سیاسی به fatf دادیم که زیر نظر g7 است داده ایم اما متاسفانه نمی دانیم چه تعهدی داده ایم. پس مطالبه من دانشجو و شما به عنوان ناظرین عمومی جامعه اسلامی باید این باشد که بدانیم چه تعهدی دادیم! ما باید بدانیم با خارجی ها چه توافقی کردیم. زمانی موضوع خطرناک می شود که ما توصیه های گروه اقدام مالی را اجرا کنیم، اگر قرار باشد توصیه های fatf را اجرا کنیم مفهوم اش این است که با دست خودمون نقشه آمریکا را پیاده کردیم و با دست عناصر قدرتمان در صنعت موشکی، وزارت دفاع، هسته های مقاومت جهان اسلام را از دست می دهیم. ما نمی دانیم تعهد ما به آمریکا چیست و باز هم انتشار آن را مطالبه می کنیم اما به برخی از توصیه های fatf را بررسی می کنیم به طور مثال یکی از توصیه های fatf این است که باید قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کنیم، ما بعد از برجام قطعنامه 2231 را دریافت کردیم در این قطعنامه 61 نهاد و 23 قرد ایرانی تحریم شده اند. اگر قرار باشد ما این قطعنامه را اجرا کنیم باید این افراد و نهادها را تحریم کنیم و متاسفانه برخی مسئولین با صراحت می گویند که بله باید تحریم شوند، اگر قرار باشد توصیه fatf و قطعنامه اجرا شود مفهوم اش این است که ما به جای آمریکا خودمان وزرات دفاع خودمون را تحریم می کنیم. ما باید خودمان سیستم مالی خود را به حاج قاسم سلیمانی قطع کنیم. ما باید خودمان یار آمریکا شویم علیه صنعت موشکی خودمان و هلیه استقلال کشورمان و وظیفه من دانشجو و شما این است که این سوالات را از مسئولین بپرسیم ما باید بدانیم چه امضا کردیم؟ ما از امام یاد گرفتیم که هرگز امان نامه شرک کفر را امضا نمی کنیم اما اگر قرار باشد توصیه های fatf را اجرا کنیم، آمریکا دیگر نیاز به نیروی نظامی و حتی تحریم ندارد بلکه عده ای که معتقد به اسلام آمریکایی هستند به صورت قانونی با آمریکا همکاری می کنند، وزارت دفاع ما به دست خودمان تحریم می شود، اطلاعات مالی نظامی ما باید به دست خودمان به خارجی ها واگذار می شود. رهبر انقلاب فرمودند دانشجو باید سوال بپرسد، من به عنوان یک دانشجو سوال می پرسم چطور است که وقتی می گوییم اطلاعات قرض الحسنه بانک ها شفاف شود، می گوییم اقتصاد مقاومتی نیاز به تولید دارد جوانان نیاز به مار دارند، بانک ها حاضر نمی شوند شفاف سازی کنند که در تولید چه کردند اما حالا که یک نهاد خارجی از ما خواسته است ما می خواهیم اطلاعات خود را به آنها بدهیم؟ آیا این خلاف استقلال کشور نیست؟ آیا این خلاف مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومین نیست؟ از اون نگران کننده تر این است که ما نمی دانیم چه تعهدی به این گروه داده ایم؟ از ان بدتر اینکه حتی بعد از این تعهد سیاسی این گروه ما را از لیست گروه های پرخطر خارج نکرده است.

ما تجربه با اینچنین نهاد هایی داشتیم. همکاری با آژانس ، آژانس بین المللی انرژی اتمی عامل شهادت بهترین جوان های این مملکت بوده و من به عنوان جوان نسل چهارم انقلاب و عنوان یک دانشجو و شما به عنوان ناظران عمومی جامعه اسلامی باید در مورد این موضوع آگاه باشیم. بعد از اینکه آمریکا بدعهدی کرد حتی آن هایی که معتمدترین به آمریکا بودند هم فهمیدند که نمیشه به آمریکا اعتماد کرد البته خب قطعا نمی توانند از زیر بار مسئولیتشان شانه خالی کنند. مسئولیت این بدعهدی ها گرچه با آمریکاست اما با کسانی هم که اعتماد به آمریکا می کنند هست. عرضم را خلاصه کنم در این مورد، من به عنوان جوان گرچه امام را ندیدم، گرچه حسرت دیدن امام همیشه برای ما هست ولی حرف های او را خواندم. من از امام خواندم که تا شرک و کفر هست مبارزه هست. من از امام خواندم که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهیم. وقتی این را می خوانم نمی توانم بپذیرم که ما در داخل فرش قرمز پهن کنیم برای کسانی که بهترین جوانان را شهید کردند. ما اگر قرار باشد توصیه های گروه اقدام مالی را اجرا کنیم، مفهومش یک چیز هست. یعنی اینکه دیگر آمریکا نیاز ندارد به زور وارد خانه ما بشود. یعنی اینکه ما می گوییم آقای آمریکا شما چی می خواهی؟ می خواهی وزارت دفاع را تحریم کنی؟ خب ما خودمان تحریم می کنیم. میخواهی صنعت موشکی از بین برود؟ خب ما خودمان این کار را انجام میدهیم. این ها شعار نیست. این ها بند 6، 7، 36، 37، 38، 39 و 40 توصیه های FATF هست و متاسفانه بعضی مسئولین صراحتا می گویند ما میخواهیم این را اجرا کنیم و وقتی از آن ها می پرسیم یعنی شما میخواهید این نهاد هایی را که آمریکا می گوید را تحریم کنیم؟ می گویند بله. خیلی راحت. اگر اینکه ما به جای حمایت از محرومین به آمریکا اعتماد کنیم اسلام آمریکایی نیست؟ پس اسلام آمریکایی چیست؟ ما همانطور که در داخل باید با اشرافیت مقابله کنیم در خارج هم با استکبار مقابله می کنیم و این مصداق اسلام ناب محمدی(ص) است. نکته آخر اینکه نگرانی ما، نگرانی نسل چهارم انقلاب، نگرانی اول انقلاب است. هیچ فرقی نمی کند. من و شما با هم باید علیه استکبار مبارزه کنیم. ما در جنگ کنار هم بودیم. مدافعین حرم برای همه ما می جنگند. شهدای هسته ای برای همه ماست. ولی اینکه ما تعهدی به بیگانه بدهیم و ندانیم چی هست. ولی اینکه ما آن چیزی که بیگانه می گوید برایمان مهم تر از آن چیزی باشد که در داخل گفته می شود. ولی اینکه ما به آمریکا بیش از جوان های خودمان اعتماد کنیم این عهد ما نیست. این از مکتب امام خارج است. این از نگاه مقام معظم رهبری خارج است. همان طوری که رهبر انقلاب به من جوان اعتماد می کند و می گویند جوان بیاید در تریبون نماز جمعه صحبت کند، در عرصه های دیگر هم به جوان اعتماد می کنند.

گفتم چرا مسئولین گاهی حاضر نیستند سیستم مالی ما را شفاف کنند؟ مالیات های عقب مانده از کسانی که فرار مالیاتی دارند را پس نمی گیرند که در تولید اشتغال انجام شود. حاضر نیستند برای داخل شفاف کنند، اما برای خارج ما باید شفاف کنیم؟ آن هم کمک به سیستم موشکی؟ نکته آخر را عرض کنم. اینکه ما اسلام آمریکایی را خودمان به دست خودمان پیدا کنیم حاصل برخی تعهدات ناآگاهانه است.

جوان نسل چهارم امروز دغدغه اش سیرت انقلاب است. فرش قرمز پهن کردن برای خارجی ها، خارج از مکتب امام است. اینکه به جای حمایت از محرومین، به آمریکا اعتماد کنیم، خارج از مکتب امام است. در نهایت خودم به عنوان دانشجو و همه شما به عنوان کسانی که مسئول هستید، "کلکم راع و کلکم مسئولا"، ما باید شفاف کنیم چه تعهدی به گروه اقدام مالی دادیم. ما باید شفاف کنیم آیا می خواهیم خودمان وزارت دفاع خودمان را تحریم کنیم؟ آیا می خواهیم خودمان نقشه آمریکا را در ایران پیدا کنیم؟ آیا اسلام آمریکایی غیر از این است؟ مگر نه اینکه رهبر انقلاب فرمودند ما باید به جوانان تکیه کنیم، به ظرفیت داخلی تکیه کنیم؟ ما در جنگ به داخل تیکه کردیم پیروز شدیم. در صنعت هسته ای به داخل تکیه کردیم پیروز شدیم.

معوقات بانکی ما شفاف نیست اما می خواهیم سیستم مالی نظامی مان را برای خارج شفاف کنیم. این باید فریاد من و شما باشد. این باید مطالبه من و شما باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top