تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/05/04 - 15:00
کد خبر: 205509

اقدام عجیب دانشگاه آزاد اهواز؛

دسترسی به فیش‌ حقوقی اعضای هیات علمی مسدود شد! +سند

دسترسی به فیش‌ حقوقی اعضای هیات علمی مسدود شد! +سند

ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی اقشار زیادی از جامعه را درگیر به خود کرده و مدیران بسیاری را به چالش کشیده است. هنوز خیلی‌های نمی‌دانند حد و حدود فیش‌های حقوقی نجومی چقدر است؟ اصلا فیش حقوقی اگر چقدر باشد به آن نجومی می‌گویند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی اقشار زیادی از جامعه را درگیر به خود کرده و مدیران بسیاری را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هنوز خیلی‌های نمی‌دانند حد و حدود فیش‌های حقوقی نجومی چقدر است؟ اصلا فیش حقوقی اگر چقدر باشد به آن نجومی می‌گویند؟

عده‌ای معتقدند که بسته به جایگاه، منزلت و پرستیژ، افراد می‌توانند فیش‌های حقوقی مختلف داشته باشند؛ برای همین هم یکی از چالش‌هایی که این روزها دامن حقوق‌بگیران ارشد در ادارات و سازمان‌ها را گرفته است، چالش انتشار فیش حقوقی است.

هرچند بسیاری از این کار سر باز زده‌اند و آن را نادرست می‌دانند، برخی دیگر نیز فیش حقوقی خود را منتشر کرده‌اند تا نقطه ابهامی را بر جای نگذراند.

در این میان، اقشار دانشجو، یکی از مطالبه‌گران اصلی این کمپین‌ها شده‌اند و با ارائه درخواست‌های متعدد از مسئولین خواستار انتشار فیش‌های حقوقی‌شان شده‌اند.

اما در این بین، دانشگاه آزاد اهواز در اقدامی عجیب، دسترسی به فیش‌های حقوقی را مسدود کرد؛ همچنین در اطلاعیه‌ای به کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اعلام شده است که اقلام حقوقی شامل: حق شیفت، امتحانات، کمک هزینه مهدکودک، کمک هزینه تولد فرزند، بازخرید مرخصی، آزمون، حق‌التدریس، کمک‌هزینه بیماری‌های خاص، پاداش عیدی، ماموریت و سایر کمک‌هزینه‌ها در فیش حقوقی قابل رویت نیست و به صورت یکجا به حقوق واریز می‌شود!

این در حالی است که درخواست انتشار فیش حقوقی از سوی دانشجویان این روزها دیگر به یک کمپین تبدیل شده است. واکنش‌های دانشجویی به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی که بعضا موجب انتشار داوطلبانه فیش حقوقی مسئولین شده است.

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی
ابتدا جنبش عدالتخواه دانشجویی بود که طی نامه ای به سران قوا و مسئولین نظام  خواهان انتشار آخرین فیش حقوق دریافتشان برای شفاف سازی در افکار عمومی مردم شد.

در بخشی از نامه جنبش عدالتخواه آمده است: احتراما پیرو انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران و مسئولان سطوح میانی، و ایجاد شائبه های فراوان در اذهان عمومی در رابطه با میزان دریافتی مسولان کشور، خواهشمند است جهت شفاف سازی افکار عمومی از وضعیت حقوقی ِدریافتی کارگزاران و مسولان ارشد نظام اسلامی، آخرین فیش حقوقی دریافتی خود را به صورت داوطلبانه منتشر فرمایید. (متن کامل را از اینجـــــــــا ببینید.)

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز به سازمان بازرسی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز نیز در نامه‌ای به سازمان بازرسی، خواستار شفافیت در ماجرای حقوق‌های نجومی شد.

در بخشی از نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آمده است: از مدیران و مسئولین محترم استان نیز میخواهیم که مصداق "حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا" نسبت به رفع  چنین بی عدالتی های احتمالی اقدام نموده و در یک اقدام بهتری نسبت به شفاف سازی در این زمینه و اعلان حقوق های دریافتی خود و پرسنل محترمشان اقدام کنند. (متن کامل را از اینجـــــــــا ببینید.)

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل، دیگر موج درخواست برای انتشار فیش‌های حقوقی مسئولین را رقم زدند.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با انتشار نامه ای سرگشاده از مسئولین استان خواستند تا با انتشار داوطلبانه آخرین فیش حقوقی خود در قبال دریافتی های نجومی برخی مدیران شفاف سازی کنند. (متن کامل را از اینجـــــــــا ببینید.)

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف 
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امروز با انتشار فیش‌های حقوقی برخی مسئولین متوجه شدیم افرادی هستند که به ناحق خون ملت ایران را به اسم داشتن مسئولیت‌، می‌مکند و به جای آنکه به مردم خدمت کنند، دارند مردم را به خدمت می‌گیرند تا بر اموال و دارایی‌هایشان بیافزایند.

دربخش مهمی از این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بر این باور است که اکثر مدیران جمهوری اسلامی از این فساد به دورند و عده‌ی محدودی هستند که این چنین به ملت ایران خیانت می‌کنند؛ فلذا از همه‌ی مسئولین می‌خواهیم که با شفاف‌سازی حقوق‌های خود این مدعا را به مردم ثابت کنند. خصوصاً آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که مسئول مستقیم رسیدگی به این قضیه هستند شایسته است که از خود شروع کرده و با شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های خود و سپس با شفاف‌سازیِ تک تک گام‌هایی که برای حل این مشکل برداشته‌اند، در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کنند. (متن کامل از اینجـــــــــا)

نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر رفسنجان به مسئولین شهرستان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به مسئولین این شهرستان درباره فیش های حقوقی شان نامه سرگشاده ای نوشت.

در بخش مهمی از این نامه آمده است: ما این مسئله را از مسئولین رفسنجان طلب می کنیم و در پله اول از آن ها میخواهیم که  رو بازی کنند و فیش های حقوقی خود را اطلاع رسانی عمومی نمایند تا خیال مردم محروم و مستضعف از جانب شما راحت شود و شما را حامی خود بدانند و به حکومت اسلامی امیدوار شوند. (متن کامل را از اینجـــــــــا ببینید.)

- در پی انتشار نامه فیش های حقوقی مجمع دانشجویان'' عدالتخواه رفسنجان'' به مسئولین شهر و دانشگاه ؛ شهردار شهرستان رفسنجان فیش حقوقی خود را منتشرکرد. (اینجـــــــــا)

سایر واکنش‌های دانشجویی به ماجرای فیش‌های حقوقی را نیز می‌توانید از (+ و + و + و +) ببینید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top