تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/05/07 - 14:30
کد خبر: 205770

ادامه سنگ اندازی‌ها بر سر راه گروه‌های جهادی دانشجویی؛

به شما مجوز بدهیم، پزشکان استان بیکار می شوند! +سند

به شما مجوز بدهیم، پزشکان استان بیکار می شوند! +سند

بعد از اینکه ما اعلام کردیم که نیاز به امکانات نداریم و خود این گروه از نظر تجهیزات تامین است، «بیکار شدن پزشکان استان» را بهانه کردند و گفتند که در صورت دادن مجوز فعالیت به شما، پزشکان استان سرشان خلوت می شود و کسی به این مناطق محروم برای بارزسی نمی رود!

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از اینکه ما اعلام کردیم نیاز به امکانات نداریم و خود این گروه از نظر تجهیزات تامین است، «بیکار شدن پزشکان استان» را بهانه کردند و گفتند که در صورت دادن مجوز فعالیت به شما، پزشکان استان سرشان خلوت می شود و کسی به این مناطق محروم برای بارزسی نمی رود!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گروه های جهادی دانشجویی که هر ساله خدمات خالصانه و سودمندی (اعم از فرهنگی، عمرانی، اشتغال زایی، کارآفرینی و..) را در مناطق محروم کشور ارائه می کنند، برای برپایی اردو در استان های محروم کشور با مشکلاتی مواجه می شوند که گاها می تواند موجب دلسرد شدن آنها از انجام این اقدامات ارزشمند شود. مشکلاتی چون، برخورد بد مسئولان و مدیران استانی با دانشجویان، عدم ارائه برخی امکانات ساده برای برپایی اردو، نگاه از بالا به پایین به مسئولان برگزاری اردوهای جهادی، عدم همکاری با گروه های جهادی و... تنها گوشه ای از مشکلاتی است که دانشجویان جهادی و علی الخصوص مسئولان برگزاری اردو با آن درگیر هستند و از این مساله بارها و بارها گله مند بوده اند.

غیر از مشکلاتی که در بالا ذکر شد و ممکن است منشا آنها کمبود امکانات و مسائل مالی باشد، اما گاها گروه های جهادی با مشکلاتی روبرو می شوند که تعجب همگان را در پی دارد، در چنین مواقعی دیگر نمی توان علت را کمبود بودجه و از این دست مسائل تلقی کرد بلکه باید دلیل آن را در موارد دیگری جست و نام آن را «سنگ اندازی» نامید.

 *** بیکار شدن پزشکان لرستان؛ بهانه مجوز ندادن به گروه جهادی
چراغی مسئول گروه جهادی شهید صادقی دانشگاه آزاد کرج در گفت و گویی با اشاره به سنگ اندازی مسئولان لرستانی در برپایی اردوی جهادی این دانشگاه گفت:
ما در گروه جهادی شهید صادقی دانشگاه آزاد کرج برای اخذ مجوز برای حضور و خدمت رسانی به روستای نورآباد استان لرستان به دفتر دامپزشکی این استان مراجعه کردیم که بعد از دادن درخواست متاسفانه مدیر کل دامپزشکی لرستان زیر نامه را پاراف کرد که نیازی به نیروی جهادی خارج از استان نداریم!


پاسخ معاونت سلامت استان لرستان به درخواست دانشجویان برای برگزاری اردوی جهادی: «با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته جهت استفاده از نیروهای بسیجی استان در چند روز آینده، فعلا نیازی به نیروهای جهادی سایر استان ها نمی باشد، در صورت نیاز حتما از آنها استفاده خواهد شد.»

وی ادامه داد: ما را به «معاونت سلامت» ارجاع دادند که این معاونت نیز بعد از دیدن درخواست ما اعلام کرد، ما امکانات و تجهیزات نداریم تا در اختیار شما بگذاریم. بعد از اینکه ما اعلام کردیم نیاز به امکانات نداریم و خود این گروه از نظر تجهیزات تامین است، «بیکار شدن پزشکان استان» را بهانه کردند و گفتند که در صورت دادن مجوز فعالیت به شما، پزشکان استان سرشان خلوت می‌شود و کسی به این مناطق محروم برای بارزسی نمی رود.

چراغی در پایان گفت: متاسفانه معاونت سلامت بعد از اصرار و پیگیری ما اعلام کرد، باید مشخص شود که  پزشکان این گروه مدرک دارند، این در حالی است که ما تا کنون به هر استانی که مراجعه کردیم با روی باز از ما استقبال کردند.

*** مدیری که افتخار نداد با دانشجویان جهادی دیدار کند!
کرمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان چندی پیش در گفت‌و‌گویی با اشاره به مشکلات پیش آمده در اردوی جهادی مهاجر استان سمنان در کرمانشاه گفته بود: در بخش کارهای فرهنگی که به اداراتی مثل اداره کل تبلیغات استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امام جمعه مراجعه کردیم به غیر از دفتر امام جمعه که حمایت معنوی دارند اما هیچ کدام از این ادارات کمکی به گروه های جهادی که قرار است به عنوان نیروی کار بازوی ادارات باشند، نکردند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران ما را به حضور قبول نمی کنند مثلا وقتی به اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مراجعه کردیم به ما گفتند که شما یک نامه ای برای ما فرستادید و ما هم آن را ارجاع دادیم، دلیلی ندارد با شما دیدار کنیم؛ این نحوه برخورد با گروه های جهادی در حالی صورت می گیرد که این گروه ها بدون هیچ چشم‌داشتی به استان آمده اند و متاسفانه برخی مدیران حتی حاضر نیستند آن ها را به عنوان مهمان بپذیرند.

تمام این مشکلات و برخوردها در حالی رخ می دهد که برخی مسئولان کشوری و استانی خود را حامی اقدامات جهادی می دانند و همواره در همایش های مختلف خواهان آنند که برچسب «مدیر جهادی» به آنها زده شود، اما برخوردهای آنها و مدیران زیردستشان با دانشجویان، موجب دلسردی گروه های جهادی از این دست اقدامات ارزشمند می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top