تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/10 - 09:40
کد خبر: 205912

نگاهی به اتفاقات عجیب انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان؛

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

باشگاه ملوان هیچ وقت تیم بانوان خود را منحل نکرده بلکه از ماه‌ها قبل تصمیم به واگذاری این تیم گرفته بود که البته این تصمیم دلایل خاص خود را داشت؛ دلایلی که بسیاری از آنها را نمی‌توان در رسانه‌ها و برای افکار عمومی در جامعه مطرح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان چند روزی است در تعطیلات چند روزه کشور سروصدای زیادی کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم فوتبال بانوان ملوان انزلی سال 84 شکل گرفت و دو فصل بعد موفق شد به لیگ برتر کشور راه پیدا کند؛ آنها طی چهار سال اخیر به مقام نائب قهرمانی رسیدند و حتی در لیگ گذشته با اختلاف یک امتیاز نسبت به شهرداری سیرجان بر جایگاه دوم تکیه زدند و از رسیدن به مقام اول بازماندند.

تیم بانوان ملوان که ملی پوشان زیادی از جمله سارا قمی بهترین گلزن سال‌های اخیر لیگ برتر بانوان را دارد اکنون با دستور مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی و نامه رسمی او به هیأت فوتبال استان گیلان منحل شد.

بیانیه باشگاه: دلایل انحلال تیم بانوان ملوان قابل بیان نیست!
اما روزگذشته باشگاه ملوان در بیانیه خود (اینجــا) ضمن توضیحاتی درباره این تصمیم دلایل این انحلال را غیرقابل بیان عنوان کرد.

این باشگاه در بیانیه می نویسد: «باشگاه ملوان هیچ وقت تیم بانوان خود را منحل نکرده بلکه از ماه‌ها قبل تصمیم به واگذاری این تیم گرفته بود که البته این تصمیم دلایل خاص خود را داشت؛ دلایلی که بسیاری از آنها را نمی‌توان در رسانه‌ها و برای افکار عمومی در جامعه مطرح کرد.»!

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

حاشیه ای عجیب
اما این بیانیه عجیب که باشگاه ملوان دختران خود را به نوعی متهم به یک امر می کند که «نمی‌توان در رسانه‌ها و برای افکار عمومی در جامعه» مطرح کند، از یک فضاسازی رسانه ای یک روزنامه و بازتاب های آن در شبکه های مجازی آغاز شد؛ خرداد ماه سال جاری بود که یکی از روزنامه های مطرح کشور مدعی شده که  ورزش بانوان به دلیل آنکه کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، این روزها درگیر معضل «همجنسگرایی» شده است. البته  به دلیل وجود روابط نامتعارف در برخی بانوان ورزشکار کشورمان مدتی است که این گونه اخبار شنیده می‌شود، اگر با این حوزه سر و کار داشته باشید کاملا در جریان آن قرار خواهید گرفت.

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

این روزنامه مدعی شده است، اگرچه مشکل است ولی مدارکی وجود دارد که شک و شبه ها را درباره این قضایا بیشتر می کند. اما در اینکه این موضوع در همه جا وجود ندارد، شکی نیست. بانوان شریف و ورزشکار کشورمان با وجود تمام مشکلات و کمبود امکانات به دنبال موفقیت و پیشرفت هستند، اما به گفته روزنامه قانون برخی قصد دارند با اقدامات خود نام و کار بانوان ورزشکار کشورمان را زیر سوال ببرند. طی دو سال اخیر موضوعات مختلفی در پرونده فساد در فوتبال اخیر مطرح شده که مورد بررسی هم قرار گرفته و بارها اتفاقاتی که در این رشته رخ داده از تبانی گرفته تا شرطبندی در رسانه‌ها اعلام شده است.

تایید ماجرا از زبان ملی پوشان فوتبال و فوتسال
گفته می شود تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان وجود برخی از تخلفات را در این ورزش تایید کرده اند. این ورزشکاران در گفت و گو با این روزنامه‌ عنوان کردند: شنیده‌ایم قرار است موضوع فساد برخی از فوتسالیت ها در این حوزه در کمیسیون اصل نود مورد رسیدگی قرار بگیرد.

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

برخی از فعالان در فوتسال بانوان نیز می‌گویند دلیل کنار گذاشتن تعدادی از ملی پوشان تیم ملی فوتسال بانوان، همجنسگرایی‌ آن ها با دیگر فوتسالیست ها است. البته یکی از این افراد که مورد اتهام قرار گرفته است می گوید: «اگر این مسئله وجود داشت مرا به جام جهانی نمی بردند. این افکار حاصل ذهن بیمار کسانی است که نمی توانند پیشرفت ورزش بانوان را ببینند. »

یکی دیگر از بانوان تیم ملی فوتسال در این باره می‌گوید:«من نمی‌گویم همجنسگرایی در بین برخی ورزشکاران بانو وجود ندارد، بله وجود دارد ولی واقعا همه چیز در حد شنیده‌هاست، من چیزی در این باره ندیده ام». او در ادامه می‌گوید: «چند وقت پیش این ماجرا سر و صدای زیادی به راه انداخته بود و حتی کار به جایی رسید که در فدراسیون اخطارهایی به برخی بازیکنان دادند به عنوان مثال گفتند حق ندارید موهای سرتان را پسرانه بزنید یا به نوع پوشش مان ایراد گرفتند».

این ملی پوش در پایان گفت: «به هر حال برخی ورزشکاران اقداماتی انجام می‌دهند که چون دور از رسانه‌ها هستند، دیده نمی‌شود. البته این را هم بگویم که موضوع همجنسگرایی یا دو جنسه بودن به صورت خیلی معدود دیده می‌شود ولی وجود دارد، به عنوان مثال برخی از بانوان ما دوست دارند عمل کنند و پسر شوند چون دوجنسه هستند ولی خانواده‌هایشان این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهند».

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

پرونده به به صحن مجلس خواهد رفت
عبدالرحمان شاه‌حسینی که زمانی‌ رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود در گفت و گو با با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با موضوع فساد در فوتسال و فوتبال بانوان عنوان کرده است: اخیرا پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود گزارشی مفصل ۷۰ صفحه‌ ای که شامل تخلفات حوزه فوتسال و فوتبال بود را به من تحویل داد که بود البته یک گزارش خام بود هرچند که توسط یکی از نهادهای نظارتی وزارت ورزش و جوانان و همچنین از سازمانی خارج ازحوزه ورزش مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: پرونده مربوط به همجنسگرایی در فوتسال و فوتبال بانون جزو مواردی بود که در صحن مجلس در زمان قرائت گزارش فساد در فوتبال خوانده نشده است این پرونده هنوز در صحن مجلس اعلام نشده و باز باقی مانده منتظر آن است که مورد رسیدگی قرار بگیرد.

چرا باشگاه ملوان دختران «پاک» خود را متهم کرد؟!

بیانیه اتهامی باشگاه ملوان
این بیانیه باشگاه ملوان (اینجــا) کافی بود که بار دیگر ادعاهای چند روز اخیر روزنامه ها و فضاسازی های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی را درباره مسائل «غیرمادی» انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان زنده کند.

در بخشی دیگری از این بیانیه آمده است: "باشگاه ملوان از اواسط فصل گذشته تصمیم به عدم تیمداری در حوزه بانوان گرفت، این تصمیم دلایل خاص خود را داشت و نمی‌توان آن طور که در برخی رسانه‌ها و مصاحبه برخی‌ها مطرح شده است تنها دلیل این تصمیم را به موضوعات مالی ربط داد چرا که شاید دلایل مالی کوچکترین بخش از دلایل این تصمیم بود و بزرگ‌ترین دلیل آن را باید در مواردی جست و جو کرد که نمی‌توان در یک جامعه اسلامی آنها را مطرح کرد. شاید همان دلایلی که تمام تیم‌های لیگ برتری را بر آن داشت که یا تیم فوتبال بانوان خود را منحل کنند و یا تصمیم به واگذاری آن بگیرند.

باشگاه ملوان تاکید می‌کند اعلام عدم تیمداری در حوزه بانوان تصمیمی یک شبه و شتابزده نبوده و از نیم فصل سال گذشته تقریبا تمامی مسئولان ورزش استان در جریان چنین موضوعی بودند و در جلسه مجمع عمومی باشگاه نیز مطرح شد. باشگاه ملوان به طور کاملا خصوصی و از طریق اسپانسرهایی اداره می‌شوند که تماما خارج از استان حضور دارند و در این شرایط نیز باشگاه حق دارد که هزینه‌های خود را مدیریت کند اما باشگاه تاکید می‌کند که مهم‌ترین دلیل عدم تیمداری در حوزه بانوان به همان مسایلی برمی گردد که نمی‌توان از آنها صحبت کرد، همان موضوعاتی که باشگاه های متمولی همچون سپاهان، ذوب آهن، سایپا، فولاد و پیکان یا تیم هایی پرهواداری مانند استقلال و پرسپولیس را هوشمندانه ترغیب به عدم تیمداری یا انحلال تیم‌های بانوانشان کرد."

عذرخواهی از دختران معصوم
گرچه این دست اتفاقات آن هم به صورت «موردی» شاید در هر باشگاهی وجود داشته باشه اما بدون شک صدور این بیانیه و با این ادبیات انگشت اتهام را به تمامی دختران «پاک» و «عفیف» این باشگاه نشانه گرفته است؛ که اتفاق بدی می تواند باشد؛ از یاد نبریم این نوع بیانیه ها،  فضای این روزهای مجازی را که بدنبال این نوع سوژه ها هستند،  بشدت درگیر خود خواهد کرد؛ که باید مسئولان این باشگاه توضیحات کاملتری را درباره این ادعاهای خود ارائه دهند. در غیر این صورت ضربه جبران ناپذیری بر روحیه ورزشکاران و خانواده های آنها در پی خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top