تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/05/12 - 13:05
کد خبر: 206154

سخنان نجومی «عارف» روزنامه نزدیک به هاشمی را به تقلا انداخت

اظهارات اخیر عارف مبنی بر ضرورت برخورد با مدیران دارای حقوقهای نامتعارف روزنامه نزدیک به هاشمی را برای انحراف افکار عمومی از این موضوع بار دیگر به تقلا انداخت.

خبرنامه دانشجویان ایران: اظهارات اخیر عارف مبنی بر ضرورت برخورد با مدیران دارای حقوقهای نامتعارف روزنامه نزدیک به هاشمی را برای انحراف افکار عمومی از این موضوع بار دیگر به تقلا انداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ماجرای فیشهای نجومی برخی مدیران ارشد دولتی این روزها بازتاب گسترده‌ای در میان مردم و نیز محافل سیاسی و رسانه‌ای با گرایشهای مختلف داشته است.

در همین راستا ساعاتی پیش خبری منتشر شد که علی رستگار مدیرعامل سابق بانک ملت که پیشتر به‌دلیل فیش حقوق نجومی و نقش‌آفرینی در فساد بزرگ بانکی بازداشت شده، در تاریخ 4 مرداد 95 به‌عنوان عضو هیئت مدیره بانک ملت انتخاب شده است.

این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه‌های عید سعید فطر با اشاره به بازتاب موضوع پرداخت‌های کلان و حقوق‌های نجومی، درباره علت این پدیده زشت فرمودند: «... وقتی اشرافی‌گری، اسراف و تجمّل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود، این قضایا به‌دنبالش پیش می‌آید و به وجود می‌آید و همه دنبال این هستند که یک طعمه‌ای به دست بیاورند و خودشان را از آن سیر کنند، شکمها را از این مالهای حرام پُر کنند. با این پدیده بایستی با جدّیت مقابله بشود».

برپایه این گزارش، اگرچه موضوع حقوقهای نجومی همچنان در صدر اخبار محافل سیاسی و مطبوعاتی قرار دارد و نقل محافل عمومی است اما برخی از افراد و شخصیتها با سکوت خود، شائبه حمایت از فیشهای نجومی را در اذهان عمومی تقویت می‌کنند.

آن‌چه در میان این سکوت قابل تأمل، بیش از دیگران چشم‌نوازی می‌کند، سکوت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است، این درحالی است که مروری بر اخبار منتشره نشان می‌دهد که وی در 2 ماه گذشته سخنرانی‌های مختلفی  داشته است!

رئیس دولت موسوم به سازندگی در این سخنرانی‌ها از وضعیت اقتصاد کشوری تا ورزش زنان سخن به میان آورده اما ترجیح داده درباره فیشهای حقوقی سکوت اختیار کند.

در میان واکنشهای صورت گرفته نسبت به فساد اقتصادی اخیر، برخی از منتقدان خاستگاه و ریشه شکل‌گیری این فساد را سیاستهای اقتصادی «نئوتکنوکراتهای» دولت هاشمی می‌دانند. سکوت هاشمی از این منظر نیز قابل تأمل است.

پیشتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و در  اواسط دهه هفتاد در زمانی که غلامحسین کرباسچی شهردار تهران و از چهره‌های نزدیک به وی محکوم به فساد اقتصادی و اختلاس شد و بازتاب گسترده‌ای در میان آحاد مردم و گروه‌های سیاسی داشت، در یکی از خطبه‌های نماز جمعه این‌گونه از او حمایت کرده بود: «ایشان (کرباسچی) وقتی که در سخت‌ترین شرایط تبلیغی بود، من در نماز جمعه از او دفاع کردم که عدّه‌ای شعار دادند غارتگر بیت‌المال اعدام باید گردد».

اما آنچه در این میان بیش از پیش خودنمایی می‌کند، موضع‌گیریها و حمایتهای پیدا و پنهان از خط فساد در روزنامه‌های اصلاح‌طلب و روزنامه منتسب به خانواده هاشمی است. در همین راستا، روزنامه آرمان که سالهاست در محافل رسانه‌ای به حمایت بی‌حد و حصر از خانواده  آیت الله هاشمی رفسنجانی معروف شده است، امروز 12 مردادماه جاری در گزارشی با عنوان «اظهارات دوپهلوی رئیس فراکسیون امید» به موضع‌گیری اخیر محمد رضا عارف رئیس فراکسیون اقلیت (امید) مجلس درباره فیش‌های نجومی واکنش عتاب‌آلودی نشان داد.

به گزارش تسنیم، عارف روز گذشته در دیدار جمعی از مدیران وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد شدید از وضعیت سخت معیشتی مردم گفت: «مردم نسبت به حقوق‌های نامتعارف حساس هستند وقتی یک جوان برای گرفتن وام 2 میلیون تومانی باید ماه‌ها منتظر باشد و وقتی می‌بیند مدیری در این نظام حقوق‌های آن‌چنانی می‌گیرد آیا به‌مانند گذشته به مسئولان اعتماد می‌کند؟ مردم منتظر اقدامات دولت در برابر حقوق‌های نامتعارف هستند...».

روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی، بدون اشاره به فساد اقتصادی اخیر در دولت یازدهم با انتقاد از اظهارات رئیس فراکسیون اقلیت (امید)، تلویحاً جایگاه این فراکسیون مجلس را در حد یک سازمان زیرمجموعه حزبی تنزل داد و نوشت: «فراکسیون امید باید در راستای اقدامات عملی کارنامه موفقی داشته باشد اما این بدان معنا نیست که اقدامات دوپهلویی صورت دهد که در اهداف آن وجود ندارد، مثلاً در همین موضوع فیش‌های حقوقی بارها تأکید شد فراکسیون امید موضع معقول و در راستای کمک به دولت داشته باشد اما ظاهراً برداشت درستی از آن نشده و دیروز رئیس این فراکسیون در دیدار جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام اسلامی سرمایه ملی است نسبت به اقداماتی که موجب سلب اعتماد مردم از نظام می‌شود هشدار داد».

این روزنامه همچنین کوشید تا بار دیگر اذهان عمومی را نسبت به موضوع حقوقهای نجومی منحرف سازد و نوشت: «عارف از جمله شخصیت‌هایی است که به‌خوبی می‌داند ماجرای حقوق‌های نامتعارف ارتباط مستقیمی با دولت روحانی ندارد و پیش از آن هم رواج داشته است. درخواست پیگیری این موضوع از سوی دولت بسیار شایسته است اما شایسته‌تر آن بود که رئیس فراکسیون امید اشاره به منشأ و مبدأ صدور فیش‌های حقوقی نامتعارف می‌کرد.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top