تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/24 - 13:37
کد خبر: 207137

عبدالملکی: برجام ضمانت اجرایی ندارد

وی افزود: در زمانی که کمیسیون برجام برگزار می‌شد بنده نیز در آن کمیسیون حضور داشتم یک مسئله‌ای را تیم مذاکره کننده تکرار می‌کردند و آن هم این بود که ما به جهت فشار اقتصادی که داریم و به جهت اقتضائات اقتصادی داخلی این نقاط ضعف را باید قبول کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به مطلع بودن اعضای مذاکره کننده از نقاط ضعف برجام گفت: در زمان تصویب برجام دوستان مذاکره کننده قبول داشتند برجام نقاط ضعف بسیار جدی دارد و در مواردی هم ضمانت اجرایی برای طرف مقابل دیده نشده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با  فارس،‌ با اشاره به نقاط ضعف برجام و مطلع بودن تیم مذاکره کننده از آن گفت: در زمان تصویب برجام دوستان مذاکره کننده قبول داشتند که برجام نقاط ضعف بسیار جدی دارد و در مواردی هم ضمانت اجرایی برای طرف مقابل دیده نشده است و اگر تخلفی کنند ما دستمان به جایی بند نیست.

وی افزود: در زمانی که کمیسیون برجام برگزار می‌شد بنده نیز در آن کمیسیون حضور داشتم یک مسئله‌ای را تیم مذاکره کننده تکرار می‌کردند و آن هم این بود که ما به جهت فشار اقتصادی که داریم و به جهت اقتضائات اقتصادی داخلی این نقاط ضعف را باید قبول کنیم.

عبدالملکی در ادامه افزود: وقتی صحبت می‌شد که منافع هسته‌ای و حقوق هسته‌ای خدشه دار می‌شود، دوستان مذاکره کننده اعلام می‌کردند که چرا شما در مورد حقوق اقتصادی مردم صحبت نمی‌کنید و حقوق مردم دارد نقض می‌شود و در جواب تمامی نقاط ضعف برجام می‌گفتند ما تنها به خاطر مسائل اقتصادی کشور است که این شرایط را می‌پذیریم.

وی با اشاره به هدف برجام و مذاکرات گفت: در آن زمان اعلام کردند که هدف ما از برجام اقتصاد بوده است اما حالا که اهداف اقتصادی دولت محقق نشده است، دولت دارد فرافکنی می‌کند و اذهان عمومی را منحرف به موضوعات دیگری مانند جلوگیری از جنگ و عزت ملی می‌کند و اعلام کرده که ما اصلا برجام را برای رفع موانع اقتصادی نپذیرفته‌ایم و چرا از برجام انتظار اقتصادی دارید. مگر برجام برای مسائل اقتصادی بوده است.

وی در ادامه افزود: این نوع عملکرد نشان از اشتباه راهبردی است که همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد بچینیم.  در زمانی به ملت و نمایندگان ملت اعلام می‌کردند هدف اقتصاد است و امروز می‌گویند انتظار اقتصادی نداشته باشید، تمام این ادعاها منحرف کردن اذهان عمومی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top