تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/05/26 - 02:42
کد خبر: 207252

به همراه ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی؛

برگزاری «لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران»

برگزاری «لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران»

صبح روز شنبه 23 مردادماه، نشست خبری مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و رئیس لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، حسن کریمی قدوسی ضمن اعلام تصمیم این بنیاد برای حمایت جدی از از لیگ بازی‌های رایانه‌ای امسال، از اعطای جایزه یک میلیارد ریالی و همچنین اعزام نمایندگان منتخب ایران به مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای پاریس خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: صبح روز شنبه 23 مردادماه، نشست خبری مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و رئیس لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، حسن کریمی قدوسی ضمن اعلام تصمیم این بنیاد برای حمایت جدی از از لیگ بازی‌های رایانه‌ای امسال، از اعطای جایزه یک میلیارد ریالی و همچنین اعزام نمایندگان منتخب ایران به مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای پاریس خبر داد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کریمی قدوسی با اشاره به اینکه توجه به گیمرهای ایرانی در سال‌های گذشته مغفول مانده بود، افزود: "از آنجایی که بنیاد به عنوان یک نهاد زیرساخت‌ساز ایفای نقش می‌کند تا ایرادات و ضعف‌های صنعت را برطرف کند، طی سال‌های گذشته توجه کمتری به جامعه گیمرهای حرفه‌ای شده است که امسال قصد داریم به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم. نفرات برتر این لیگ به عنوان نماینده ایران به مسابقات جهانی فرانسه اعزام می‌شوند که اهمیت لیگ را دوچندان می‌کند. البته این نخستین بار نیست که این اتفاق می‌افتد و برای مثال دو سال گذشته نماینده ایران در مسابقات جهانی موفق به کسب مقام نخست و افتخار آفرینی برای کشورمان شد که قصد داریم این افتخارآفرینی‌ها دنباله‌دار باشد."

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عباس ارضی، مدیرعامل شرکت معکب به عنوان نماینده مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای (ESWC) در ایران به تشریح ویژگی‌های این لیگ پرداخت و گفت: "امسال با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، لیگ بازی‌های رایانه‌ای در چهار مرحله برگزار خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است. مرحله نخست، آنلاین بود که در چهار هفته و چهار مرحله و آخرین آن با نام «المپیک ریو» برگزار شد. دومین مرحله که برای نخستین بار در ایران انجام می شود، مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای است که در آن، برترین و پرافتخارترین گیمرهای جهان با هم به رقابت آنلاین خواهند پرداخت و تاکنون حضور گیمرهایی از چهار کشور فرانسه، پرتغال، دانمارک و آرژانتین قطعی شده است. با برگزاری این مسابقه، ایران به جمع برگزارکنندگان مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای می‌پیوندد و در تلاشیم تا در آینده‌ای نزدیک ایران به عنوان میزبان یکی از مسابقات معتبر جهانی انتخاب شود. در سال 2014، نوید برهانی نماینده کشورمان موفق شد برای نخستین بار مقام اول قهرمانی جهان در رشته فیفا را کسب کند. در سال 2015 نیز نماینده ایران موفق به کسب رتبه چهارم شد و ادامه این افتخارآفرینی‌ها هدف ما است."

عباس ارضی از میزبانی برج میلاد تهران برای چهارمین بار خبر داد و گفت: "مسابقات انتخابی، سومین مرحله این لیگ است که گیمرها در سراسر کشور به رقابت می‌پردازند و در مرحله چهارم، برج میلاد تهران میزبان برترین‌های استان‌ها و تهران است تا نمایندگان ایران در مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای پاریس مشخص شوند. چهار رشته کانتر استرایک، کلش رویال، فیفا و PES بازی‌هایی هستند که در این دوره لیگ حضور دارند و تمامی بازی‌ها از نظر محتوا مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است." ارضی درباره نحوه ثبت‌نام و زمان مرحله سوم لیگ نیز گفت: "گیمرها از امروز می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت cgame.ir مراجعه کنند."

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top