تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/27 - 11:21
کد خبر: 207385

نامه حجت‌الاسلام محمدیان به زنگنه درباره استخدام دانش‌آموختگان صنعت نفت؛

تعهدات وزارت نفت را بررسی کنید تا خدای ناکرده قوه مجریه مدیون دانشجویان نشود

تعهدات وزارت نفت را بررسی کنید تا خدای ناکرده قوه مجریه مدیون دانشجویان نشود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طی درخواست و شکایت نامه دانشجویان صنعت نفت درخصوص استخدام دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه از سوی وزارت نفت، نامه ای را خطاب به بیژن زنگنه، وزیر نفت ارسال کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طی درخواست و شکایت نامه دانشجویان صنعت نفت درخصوص استخدام دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه از سوی وزارت نفت، نامه ای را خطاب به بیژن زنگنه، وزیر نفت ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از نامه حجت‌الاسلام محمد محمدیان به وزیر نفت آمده است: پیشنهاد می شود جنابعالی تمهیداتی بیندیشید تا ضمن استماع نظرات نمایندگان این دانشجویان و فارغ التحصیلان و بررسی های لازم به تعهدات احتمالی آن وزراتخانه در مورد فارغ التحصیلان عمل شود تا خدای ناکرده قوه مجریه و نظام اسلامی مدیون دانشجویان و فرزندان مؤمن این کشور نباشد و این نقض عهد موجب سلب اعتماد از دستگاه های اجرایی و بخش هایی از نظام و خصوصا دولتمردان در منظر دانشجویان نشود.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

جناب آقای مهندس بیژن نامدار زنگنه (زیده عزه)
وزیر محترم نفت

سلام علیکم
با احترام و آرزوی توفیق الهی، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، پس از اعتراضات مکرر و طولانی مدت تعداد قابل توجهی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت در صحن دانشگاه و اخیرا مقابل مجلس شورای اسلامی که متأسفانه پاسخ مناسب و شایسته ای از مسئولین دریافت نشد، شکایتی از این عزیزان به نهاد رسیده که قابل تأمل می باشد.

اظهارات این عزیزان به تعهدات مندرج در دفترچه راهنمای آزمون سراسری بدو پذیرش و بخشنامه های صادره از معاونتهای آن وزارت مستند می باشد، در آخرین ابلاغیه ی وزارت نفت نیز ضمن تأیید تعهدات استخدامی آن وزارت خانه در شرکت های تابعه دستور جایابی آنها صادر شده است اما تا کنون و با گذشت نزدیک به 6 ماه از صدور آن ابلاغیه اقدام جدی و قابل توجهی در این خصوص انجام نشده است.

از این رو پیشنهاد می شود جنابعالی تمهیداتی بیندیشید تا ضمن استماع نظرات نمایندگان این دانشجویان و فارغ التحصیلان و بررسی های لازم به تعهدات احتمالی آن وزراتخانه در مورد فارغ التحصیلان عمل شود تا خدای ناکرده قوه مجریه و نظام اسلامی مدیون دانشجویان و فرزندان مؤمن این کشور نباشد و این نقض عهد موجب سلب اعتماد از دستگاه های اجرایی و بخش هایی از نظام و خصوصا دولتمردان در منظر دانشجویان نشود.

به پیوست نامه شکایت و درخواست دانشجویان و دانش آموختگان تقدیم می شود.

پیشاپیش از بذل عنایت جنابعالی در حل مشکلات مردم شریف ایران و جوانان عزیز سپاسگزارم.

محمد محمدبان

نامه شکایت و در خواست دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت خطاب به رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بدین شرح است:

بسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمد محمدیان
رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

با  سلام و تحیات وافره؛
احتراماً به استحضار می رساند دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بر اساس وعده استخدام قید شده در دفترچه کنکور سراسری، طبق روال همه ساله و بعد از طی مراحل استخدامی شامل گزینش، مصاحبه و طب صنعتی بدون آزمون در دستگاه های تابعه وزارت نفت استخدام می شدند که با صدور بخشنامه شماره ۱۲۷۴۳۲_۲/۲۰  مورخ  ۱۹/۳/۹۴ و عطف با سبق نمودن آن بر خلاف قوانین و مقررات، فرآیند استخدام دانش آموختگان این دانشگاه متوقف شده است.

دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به منظور احقاق حقوق از دست رفته خود و به دلیل عدم دستیابی به نتیجه مطلوب پس از  طی سلسله مراتب اداری و پیگیری از طرق مختلف مانند نامه نگاری با مسئولین دانشگاه، وزارت نفت، شخص وزیر نفت، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، در نهایت اقدام به تحصن در دانشگاه و تجمع در مقابل وزارتخانه در تاریخ ۱۷/۱۰/۹۴ به مدت روز نمودند که منجر به صدور ابلاغیه مبهم از سوی وزیر نفت مبنی بر استخدام این دانش آموختگان گردید. پس از گذشت ۴ ماه و بنا به عدم اجرای ابلاغیه مذکور دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در تاریخ ۱۸/۲/۹۵ در مقابل وزارتخانه تجمع نموده و خواستار حل مشکل استخدام خود شدند که متأسفانه این بار هم پاسخ قابل قبولی از سوی مسئولین ذیربط و وزیر نفت ارائه نگردید.

سرانجام پس از بروز مشکلات شدید معیشتی، اجتماعی و شخصیتی فراوان، دانش آموختگان متعهد و متخصص گروه الف دانشگاه صنعت نفت برای سومین بار در تاریخ ۱۷/۵/۹۵ اقدام به تجمع بلند مدت مقابل مجلس شورای اسلامی نمودند که این تجمع تا حصول نتیجه مطلوب (شروع فرآیند جذب دانش آموختگان گروه الف در عمل و نه صرفاً وعده های واهی) ادامه خواهد داشت.

با توجه به عقبه مملو از بد عهدی مسئولین محترم در خصوص پیگیری موضوع فوق، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت خواستار بررسی و حل این مشکل توسط جنابعالی و انعکاس ندای حق طلبی خود به محضر مقام معظم رهبری بوده تا ایشان بنا به صلاحدید خود دستورات لازم را مبذول فرمایند.

شایان ذکر است کلیه دانش آموختگان گروه الف که واجد شرایط استخدام هستند سالیانه از چند صد نفر تجاوز ننموده در حالی که آمار و ارقام خلاف واقع (مانند ۲۰۰۰۰ نفر و یا  ۲۰۰۰۰۰ نفر واجد شرایط ) به گوش می رسد که صحت ندارد.

شرح ما وقع و کلیه مدارک که حاکی از اثبات نیاز شدید به نیروی انسانی متخصص در شرکت های تابع وزارت نفت می باشد به تفصیل در پیوست ارائه می گردد.

با تشکر
دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/05/27 - 14:30

اميدمان بعد خدا به رهبري و نماينده ي ايشان است .نبايد سال ها عمرمان اينجا تلف شود
تورهای مسافرتی آفری
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top