تاریخ انتشار: جمعه 1395/05/29 - 10:48
کد خبر: 207496

پیامکی عجیب برای دانشجویان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد؛

برای ورود به جلسه ترم تابستان تسویه کنید وگرنه عواقب بر عهده خودتان است! +سند

برای ورود به جلسه ترم تابستان تسویه کنید وگرنه عواقب بر عهده خودتان است! +سند

در چند روز گذشته پیامکی از سوی یکی از واحدهای دانشگاه آزاد برای دانشجویان این دانشگاه فرستاده شد که باعث تعجب و نگرانی پیش از پیش دانشجویان در فصل امتحانات ترم تابستان شد، متن این پیام که به نظر می رسد خیلی شتاب زده نیز تنظیم شده است در کانال های مختلف خبرگزاری های دانشجویی کشور خبر ساز شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ممانعت از ورود به جلسه امتحان و صادر نکردن کارت آزمون و گرفتن تعهد کتبی از دانشجو در حین جلسه روندی است که در برخی از دانشگاه ها به چشم می خورد. رویه ای که سال ها به دلیل برخی سیاست های خاص، دانشجویان دانشگاه آزاد با آن دست به گریبان بوده اند.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجو که باشی روزهای پایان ترم که می رسد روزهای پر اضطرابی را پشت سر می گذرانی، حتی اگر بسیار هم اهل درس و مطالعه باشی.

در همین ایام همه دانشجویان با نگرانی‌های مشترکی مانند حجم بالای جزواتی که باید برای آن برنامه ریزی کنند ، نمره‌ و هزار اما و اگر دیگر روبرو هستند. به همه این موارد دغدغه بدهکاری شهریه را هم باید برای دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد اضافه کنید.

ممانعت از ورود به جلسه امتحان و صادر نکردن کارت آزمون و گرفتن تعهد کتبی از دانشجو در حین جلسه روندی است که در برخی از دانشگاه ها به چشم می خورد. رویه ای که سال ها به دلیل برخی سیاست های خاص، دانشجویان دانشگاه آزاد با آن دست به گریبان بوده اند.

در چند روز گذشته پیامکی از سوی یکی از واحدهای دانشگاه آزاد برای دانشجویان این دانشگاه فرستاده شد که باعث تعجب و نگرانی پیش از پیش دانشجویان در فصل امتحانات ترم تابستان شد، متن این پیام که به نظر می رسد خیلی شتاب زده نیز تنظیم شده است در کانال های مختلف خبرگزاری های دانشجویی کشور خبر ساز شد.

"دانشجوی گرامی جهت دریافت کارت ورود به جلسه ترم تابستان،بدهی شهریه را به صورت نقد تسویه حساب نمایید وگرنه عواقب آن بعهده دانشجو است"

این پیام در حالی ارسال شد که چندی پیش میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده بود که هیچ واحد دانشگاه آزاد حق ندارد از حضور دانشجویان بدهکار در جلسه امتحانات جلوگیری کند.

بی شک این موضوع به هیچ وجه منطقی نیست که دانشجو در طول یک ترم از امکانات آموزشی یک واحد دانشگاهی بهره مند شود و در طول ترم هیچ حرفی از بدهی در میان نباشد، اما زمان امتحانات به دلیل بدهی از شرکت در جلسه آزمون منع شود و یا با او رفتارهای نامناسبی شود.

طی سال های گذشته بحث بر سر اینکه دانشگاه آزاد بودجه ای برای اداره دانشگاه به جز شهریه دانشجویان نداشته و اینکه چگونه باید با دانشجویان بدهکار برخورد کند، همواره وجود داشته است اما در عین حال تاکید شده است که پرداخت شهریه باید با حفظ احترام و شان دانشجویان باشد.

مسئولان این دانشگاه نیز همواره عنوان کرده اند که به هیچ وجه دانشجویی را به دلیل مشکلات مالی از تحصیل محروم نمی کنند بلکه با پرداخت وام های کوتاه و بلند مدت و یا در نهایت نگه داشتن مدرک تحصیلی تا تسویه کامل بدهی های دانشجویان، شرایط را برای تحصیل همگان فراهم می کنند.

با همه ی این وجود انتظار می رود که دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد پس از این با ادبیات مناسب تری نسبت به دریافت شهریه ی دانشجویان این دانشگاه اقدام نمایید.

دانشجویان این دانشگاه  که از لحظه ی دریافت این پیام توسط دانشگاه نگران این موضوع هستند می توانند از هر راهکار و چانه زنی که به غیر از راه های قانونی برای حل این مشکل خود استفاده کنند.

* منبع: دانشجویان بیدار

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top