تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/31 - 14:54
کد خبر: 207643

پرفروشترین کتاب سال جهان در ایران

فیلین همچنین در رمان خود کاراکترهایی را پی‌ریزی کرده که نه سفید هستند و نه سیاه و همین مطلق نبودن خوبی و بدی، باعث خلق عنصر غافلگیری در این رمان شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سومین چاپ از ترجمه رمان «دخترگمشده» از سوی نشر میلکان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، ترجمه آرش خیروی رمان «دختر گمشده» نوشته گیلین فلین که لقب پرفروش‌ترین کتاب‌ جهان در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را نیز به خود اختصاص داده است برای سومین نوبت تجدید چاپ شد.

داستان این رمان از ماجرای گم‌شدن یک زن شروع می‌شود؛ زنی که به ظاهر زندگی آرامی دارد و جستجو برای پیدا کردن وی به ظاهر به کشف یک فاجعه بزرگ در حق وی منتهی می‌شود اما در ادامه ماجرا پرده‌ای دیگر از این اتفاق رونمایی می‌شود.

این رمان که نسخه سینمایی جذابی از آن نیز توسط «دیوید فینچر» اقتباس و اکران شد، به باور منتقدان نمونه‌ای است جذاب از ژانر داستانی «نوآر خانوادگی» که روایت نامطمئن آن و نیز تعلیق و پیچ‌های داستانی‌اش مورد تحسین بسیاری از سوی منتقدان قرار گرفته است.

نکته قابل توجه در این رمان این است که «دختر گمشده» برخلاف دیگر داستان‌های این ژانر، روی پای زنی ایستاده و با او پیش می‌رود؛ درحالی‌که تا پیش از این، مردان ایفاگر چنین نقش‌هایی در این رمان‌ها بوده‌اند.

فیلین همچنین در رمان خود کاراکترهایی را پی‌ریزی کرده که نه سفید هستند و نه سیاه و همین مطلق نبودن خوبی و بدی، باعث خلق عنصر غافلگیری در این رمان شده است.

در بخشی در رمان آمده است:
«حالا که مُرده‌ام، خوشحال‌ترم. عملاً گم شده‌ام. اما خیلی زود همه مرا مرده فرض خواهند کرد. مختصر و مفید خواهیم گفت مرده. چند ساعت بیش‌تر نگذشته، اما احساس خیلی بهتری دارم: مفاصل شل، ماهیچه‌های لرزان. امروز صبح یک لحظه متوجه‌ تغییر قیافه‌ام شدم. قیافه‌ام عجیب شده بود. از داخل آینه‌ ماشین، به پشت سرم نگاه کردم. کارتاژ ترسناک را پشت سر گذاشته بودم. شوهر کوته‌فکرم بیکار، در بار چندش‌آورش وقت می‌گذراند. متوجه می‌شوم که با چنین فکری لبخند به لبم آمده است. آها... این حس تازه است.»

این رمان برای نخستین بار در دی ماه گذشته از سوی نشر میلکان منتشر شد و در نوبت چاپ تازه نیز با قیمت ۲۹۵۰۰ تومان روانه بازار شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top