تاریخ انتشار: شنبه 1395/06/06 - 16:25
کد خبر: 208204

رئیس موسسه رازی خبر داد:

تزریق سم عقرب و مار به اسب برای تهیه پادزهر

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه تزریق سم عقرب و مار برای تهیه پادزهر به بدن اسب یکی دیگر از اقدامات این موسسه است، گفت: این عمل سبب تهیه پادزهری قوی می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: حمید کهرام در نشست خبری با اصحاب رسانه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: سند تجاری سازی موسسه رازی تهیه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، وی با بیان اینکه این موسسه بزرگترین موسسه در حال تولید واکسن انسانی دامی و طیور است، افزود: محصولات این موسسه تجاری و به بخش خصوصی واگذار می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: بر اساس این سند، تکنولوژی در حال تولید واکسن به بخش خصوصی واگذار می شود از طرفی باید به این مهم اشاره و تاکید کرد که تکنولوژی تولید شده، در خارج از موسسه به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه این مهم نکته حائز اهمیتی است که امکانات رازی، ساختمان و تجهیزات واگذار نمی شود بلکه تکنولوژی تولید واکسن به بخش خصوصی واگذار می شود، گفت: نقشه راه یکی از مهم ترین مسائل در این بخش است چرا که مشخص می شود چه امکاناتی نیاز داریم.

برابری واکسن های تولید داخل با نمونه‌های خارجی

کهرام با تاکید بر اینکه ریزترین مسائل در «یو. آر. اس» یا همان نقشه راه تهیه می شود، این عمل به نوعی انتقال تکنولوژی محسوب می شود، افزود: این موضوع هم بستگی کاملی با اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: تکنولوژی واکسن یکی از تکنولوژی های پیشرفته در کشور بشمار می آید، واکسن های تولیدی رازی با کشورهای پیشرفته برابری می کند و گاه بهتر هم است.

وی با اعلام اینکه تکنولوژی تولید واکسن از قدمت ۹۰ ساله برخوردار است، گفت: سند تهیه شده ریزترین مسائل را برای واگذاری تکنولوژی تهیه ارائه و این مهم توسط شورای خبرگان مطرح و بررسی می شود.

کهرام با اشاره به اینکه زیرساخت لازم برای انتقال تکنولوژی تهیه شده است، گفت: در این باره با شرکتی قرار داد بستیم و برنامه انتقال تولید با بیش از ۱۰ جلد تدوین شده است.

سند تجاری سازی موسسه رازی تهیه شد

وی گفت: یکی از مباحث جدی تهیه و تدوین مطالعه امکان سنجی برای هر صنعتی است که بنا داریم برای بخش خصوصی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای تمام تولیدات مطالعات امکان سنجی انجام و برنامه تجاری سازی تدوین شده است، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات بزرگ موسسه در ارتباط با ارزش گذاری فناوری های موسسه است که خوشبختانه پیرو این مهم اکثر فناوری ها ارزش گذاری شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: متاسفانه هزینه های محصولات در موسسه مشخص نبود، با  عقد قرار دادی بیش از ۸۰ درصد محصولات ارزش گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مستندسازی محصولات و اقدامات یکی از ضعف های است که مورد توجه قرار نگرفته اما خوشبختانه به منظور رفع این ضعف دارایی فناورانه موسسه رازی تدوین و جمع آوری شده است، گفت: زیرساخت های لازم برای تهیه سندتجاری سازی در عرض یکسال گذشته انجام شده است.

انعقاد قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی

وی با اعلام اینکه نخستین قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی با شرکت روناک مهاباد منعقد شده است، افزود: بیماری تب برفکی خسارت سنگینی به کشور وارد کرد از این رو تحقق این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کهرام با اشاره به اینکه کنترل پروژه، تولیدات و کیفیت محصولات رازی با کامپیوتر انجام می شود تا تحت یک مدیریت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: برای محصولات پزشکی از سال ۸۱ سه ساختمان بالای موسسه ساخته شده بود، در دو سال اخیر دو ساختمان مرتبط با تولید سرم های درمانی با درآمد موسسه تجهیز کردیم بدون شک سرم های درمانی یکی از بهترین تولیدات محصولات رازی بشمار می آیند

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه تزریق سم عقرب و مار برای تهیه پادزهر به بدن اسب یکی دیگر از اقدامات این موسسه است، گفت: این عمل سبب تهیه پادزهری قوی می شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ درآمد موسسه افزایش یافته به گونه ای که این درآمد از ۶۵ میلیاردتومان در سال ۹۲ به ۱۳۰ میلیاردتومان در سال ۹۴ رسید، گفت: قدری از این افزایش درآمد در سال ۹۳ به سبب افزایش قیمت بود؛ درآمد حاصله عمدتا ناشی از ارائه محصولات به وزارت بهداشت بوده است.

ضرورت افزایش درآمدهای موسسه رازی

وی با اشاره به اینکه واردات محصولات در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل درست نیست چرا که تولیدات خوبی در کشور انجام می شود، گفت: بنا داریم احداث دو پروژه ساختمان بسته بندی و سردخانه همچنین ساختمانی برای «آبله» و «پی.پی.آر» در استان اجرایی شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: افزایش فروش محصولات موسسه رازی اجازه احداث ساختمان های جدید در این محدوده را به مجموعه می دهد.

کهرام موسسه رازی ۶۰ درصد حقوق را از درآمدهای خود پرداخت می کند، خاطرنشان کرد: با افزایش درآمد زمینه نگهداری بهتر ساختمان های مجموعه بهبود پیدا می کند، امید است افزایش درآمد سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۱ تا کنون هزینه های موسسه به موجب نوسازی و خریداری تجهیزات جدید افزایش پیدا کرده است، گفت: اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیاردتومان در ساختمان های سرم سازی رازی هزینه شده است.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در استان البرز، شهرستان کرج واقع است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top