تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/06/11 - 18:47
کد خبر: 208807

تفکر تعامل با کشورهای غربی در عمل محکوم به شکست است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: غربی‌ها به خاطر از دست دادن موقعیت خود در منطقه به دنبال ضربه زدن به ما هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: غربی‌ها به خاطر از دست دادن موقعیت خود در منطقه به دنبال ضربه زدن به ما هستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بسیج اساتید که با موضوع عملکرد دولت یازدهم برگزار شد، با بیان این‌که « 35 سال است که همه نبردهای عمده در مقیاس منطقه‌ای  و در گستره جهانی و در محورهای محلی با دامنه جهانی و منطقه‌ای در جهان اسلام اتفاق می‌افتد»، اظهار کرد: در این مدت 12 جنگ در سرزمین‌های اسلامی داشته‌ایم که  یک طرف این جنگ‌ها دنیای غرب و سمت دیگر ان انقلاب یا بخشی از جهان اسلام است.
وی با اشاره به حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به 14 کشور جهان و نبردهای سختی که در این مناطق بوجود آورده‌اند، تصریح کرد: این کشورها جنگ‌هایی مانند دفاع مقدس را رقم زده ‌اند و نبردهایی را از شرق مدیترانه تا به امروز و در کنار دریای سرخ داشتند در حال حاضر نیز در سوریه،  لبنان فلسطین و... این کشورها مدعیان جنگ هستند. 
وی ادامه داد: نبرد همه‌جانبه با مسلمانان توسط صاحبان و اربابان غرب توصیف‌کننده مشخصات حال حاضر جهان است و جنگ‌های این منطقه تاثیر جهانی دارند این جنگ‌ها در پی تمرکز قدرت مسلط و منطقه‌ای بر روی یک نقطه به نام جمهوری اسلامی ایران و از نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اتفاق می‌افتد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که «غرب‌ستیزی بعد از انقلاب اسلامی از مرکز ایران آغاز شده و نفوذ، گستره و تاثیر آن در ایران متوقف نمی‌شود»، خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلابی با پیام‌هایی برای تغییر نقشه سیاسی جهان اسلام و تمام سیاره زمین  است آن‌ها می‌دانستند حرکتی که برای فروپاشی قدرت‌های مسلط آغاز شده هندسه قدرت در جهان را جابه‌جا می‌کند.
وی با اشاره به تغییر مدل‌ها و الگوی سیاسی جهان، گفت: غربی‌ها می‌دانستند اگر در برابر امواج خروشان این پدیده عظیم ایستادگی نکنند نقشه ژنتیک جهان توسط اسلام تغییر می‌کند زیرا در تاریخ به آنان ثابت شده بود که پیام‌های آسمانی اسلام  به سرعت در دل‌ها و قلب‌ها نفوذ می‌کنند و عدالتی که  اسلام از آن سخن می‌گوید می‌تواند بر بی‌عدالتی حاکم از سوی قدرت‌های پیشرفته امروز جهان غلبه کند. 
وی با اشاره به این‌که «غربیان متوجه شده بودند که اگر در مقابل این امواج عظیم و انقلاب نایستند سلطه سیاسی خود به جهان اسلام را از دست می‌دهند»، ادامه داد: این منطقه مکانی است که تسلط بر آن به معنی تسلط بر تمام جهان است، نبرد جهانی از این نقطه آغاز شد دفاع مقدس یکی از ابعاد نبرد همه جانبه غرب در جهان اسلام برای شکستن انقلاب و سلطه کشورهای غربی به این منطقه استراتژیک جهان بود. 
سلامی با تاکید بر این‌که «روند این جنگ‌ها به سمتی پیش رفت که داستان تغییر داده شد»، گفت: توانستیم اولین پیروزی بر دشمن و تمرکز راهبردی دشمن را با انقلاب اسلامی از بین ببریم در حال حاضر می‌بینیم که امروز این نقطه امن‌ترین نقطه عالم است که این موضوع عین پیروزی است.
وی با اشاره به اقدامات غرب برای حذف ایران از جغرافیای سیاسی جهان، اظهار کرد: کشورهای غربی با حمایت دولت‌های آن روز شرق ائتلافی نیرومند را ساخته بودند تا ایران را از مناسبات جهانی حذف کنند این موضوع برای آنان آرمان و رویایی دست‌نیافتنی نبود و آن را به عنوان یک هدف استراتژیک و دارای برنامه و نقشه مطرح می‌کردند. 
وی با بیان این‌که «امروز اتفاقاتی بر خلاف این اهداف افتاد»، اظهار کرد: در فضاهای دوردستی با دشمنان بزرگ در نبرد هستیم نبردی که امروز  حداقل در تصور ما در قیاسی از موازنه صورت می‌گیرد امروز تفرقه راهبردی در سیاست‌های دشمن حاصل شده و توانسته‌ایم جبهه‌های رسمی را بر روی دشمنان اسلام باز کنیم خوشبختانه توانستیم تا حدود زیادی بر اراده سیاسی مسلمانان و غلبه آنان بر کفار، مشرکان، یهود و .. اثرگذار باشیم. 
جانشین فرمانده کل سپاه عدم تبعیت از دشمن را نقطه مهم جهاد کبیر که در حال رخ دادن دانست و افزود: برخی گمان می‌کنند مواجهه راهبردی در حال تبدیل به یک تعامل راهبردی است اما افرادی که این‌گونه گمان می‌کنند تفکری ساده لوحانه دارند چگونه دشمنی که از اساس با هویت و حیات معنوی، استقلال، موجودیت، عزت و منشور حقیقی انقلاب تضاد عمیقی دارد می‌تواند تعاملی راهبردی با ما داشته باشد. آنان موجودیت مستقل و اسلامی ما را متضاد با حیات سیاسی و فرهنگی خود می‌دانند و  حاضر نیستند جبهه راهبردی را رها و به میدان تعامل استراتژیک روی آورند. 
وی با بیان این‌که «این گونه تفکر به معنای مرگ و زوال سیاسی است»، گفت: وقتی مواجهه‌ها براساس استراتژی تغییر می‌کنند می‌توانند صحنه‌ها را تغییر دهند اگر چنین تصور کنیم راه خروج ما از این شرایط تن دادن به تمامی خواسته‌های دشمن و به مفهوم تخلیه تمام انرژی هسته‌ای و پتانسیلی است که امروز سرمایه بقای اجتماعی و فرهنگی ما است.
وی با تاکید بر این‌که «برجام می‌تواند معیار مناسبی برای ثابت کردن این موضوع باشد»، اظهار کرد: این مساله تجسم عینی از روحیه تعامل پذیری با دشمن در فضای جدید است می‌بینید که دشمن در فضای تعامل اقداماتی را ضد گسترش سیاسی و فرهنگی ما انجام می‌دهد.
سلامی تفکر تعامل با کشورهای غربی را در عمل محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: مبانی نظری چنین تفکری هم کاملا مشخص هستند همچنین تجربه برای نشان دادن مصادیق زیباترین راه است از نتایجی که امروز گرفته‌ایم متوجه خواهیم شد که برخی از قدرت‌ها می خواهند نظمی ناعادلانه را بر جهان داشته باشند و تنها راه مقابله با این تفکر قدرت‌مند شدن کشور و این است که در مقابل دشمنان قوی باشیم. 
وی به خواسته کشور نیجریه از امریکا برای کمک به مقابله با گروه توریستی بوکوحرام اشاره و اظهار کرد: آمریکا اعلام کرد که به شرط تصویب قانون همجنس‌گرایی در این کشور به نیجریه کمک می‌کند. 
وی با بیان این‌که «آمریکا مذاکره با ما را یک معامله بزرگ می‌داند»، خاطرنشان کرد: آنان  از ما می‌خواهند که توسعه قدرت دفاعی خود را متوقف کنیم  و از ما کشوری پوچ و تهی از قدرت در برابر طرف مقابل بسازند.
جانشین فرمانده کل سپاه به ترسیم آمریکا و کشورهای غربی به عنوان قدرتی جهانی توسط آنان اشاره و اظهار کرد: این کشورها به دنبال سیطره مطلق بر تمام مناطق جهان هستند اما ما نیز به دنبال بر هم زدن این سیطره و عمل کردن به روش قرآن هستیم و در این راه هیچ‌گونه نگرانی نداریم.
وی با تاکید بر این‌که «دشمن در بعد قدرت و  در حوزه تمدنی خود در حال زوال است»، گفت: آثار زوال این کشورها به خوبی نمایان شده و فروپاشی اخلاقی آنان نیز فرا رسیده و آثار فروپاشی در جامعه فردی به خوبی دیده می‌شود.  کشوری که به دنبال  تحمیل ارزش‌های خود به تمام جهان، توسط صنعت هالیوود، توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای و به دنبال آن انتقال ابتذال، خشونت و اقدامات ضد اخلاقی به تمام جهان است؛ اما این کشور نمی‌تواند از دامی که پهن کرده نجات پیدا کند. 
وی در خصوص آسیب‌های جامعه امریکایی، خاطر نشان کرد: سالانه 38 هزار نوجوان آمریکایی خودکشی می‌کنند و بقیه این افراد نیز دچار بحران شخصیت و هرج و مرج شده‌اند آمریکا به دنبال نسبی‌گرایی اخلاقی است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که برخی آمریکا را یک تمدن برتر در جهان می‌دانند، گفت: فلسفه این‌که مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی  نامه نوشتند انتقال فشرده ارزش‌های اسلام و به دنبال ان ایجاد پایه‌ای از معرفت نسبت به حقایق موجود در اسلام بود تا تمامی جامعه جوان بشریت از این بی‌هویتی  نجات پیدا کنند. رهبر ایران رهبری جهانی است برای همین انقلاب به دنبال ایجاد یک تمدن جدید با ارزش‌های اسلامی است تا الگویی برای سایر نقاط جهان نیز باشد. 
سلامی با تاکید بر این‌که «نقطه سعادت انسان در پیروزی از تمدن غربی نیست» اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیتی که تمدن غربی  برای پیشرفت معرفی می‌کند و در پی آن زمین را نابود می‌کند از ظرفیت ساختن زمین بیشتر است. قدرت اتمی که توسط دانشمندان غربی کشف شد و محصول تمدن غرب بود منجر به حوادث هیروشیما و ناکازاکی شد انسان معرف انسان غربی، ترامپ است که انتشار تصاویر برهنه همسر خود را نشان دهنده تجلی آفرینش می‌داند، انسان‌های متعالی جهان غرب حاضر هستند برای اینکه رای مردم را داشته باشند به هر کاری تن دهند اما اسلام به دنبال احیای هویت حقیقی انسان‌ها و کرامت آنان است. 
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان فرموده‌اند به این دلیل که کشور ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست که نمی‌خواهیم یک تاکتیک برای کشتن افراد داشته باشیم. 
وی با بیان این که اسلام در حال گسترش بوده و غرب نیز به این موضوع آگاه است، عنوان کرد: با توجه به سابقه تاریخی ایران و جهان اسلام تبدیل شدن ما به عنوان مرجعیت علمی جهان ارمغانی دست نیافتنی  نیست و باید نقشه راهی برای پی‌ریزی تمدن اسلامی داشته باشیم. 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جوامع غربی را در سطح اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ای فروپاشی شده دانست و افزود: غرب از لحاظ قدرت سیاسی نیز فرو ریخته است و دیگر تحولات با اراده سیاسی آنان صورت نمی‌گیرد  نقطه‌ای که تحولات جهان را راهبری می‌کند، جهان اسلام است. 
وی با تاکید بر این که «در حال حاضر غرب و ما هر دو بازیگر  هستیم»، گفت: این کشورها توان تبدیل قدرت نظامی به قدرت سیاسی را ندارند که این نشان می‌دهد دستگاه مبدل قدرت سیاسی آن از کار افتاده است و قدرت غرب در این زمینه روبه افول است. برخی تنها برای لحظه‌ای به جهان نگاه کرده و غرب را قدرتمند می‌دانند  اما روندی که در حال حاضر طی می‌شود برخلاف‌آن است قدرت اقتصادی غرب نیز در حال زوال است و آنان با بحران‌های فراوانی روبه‌رو شدند.
وی با بیان این‌که «منطق قرآن برای ما کافی است»، اظهار کرد: اما گاهی انسان نیاز دارد برای ایمان قبلی خود به واقعیت‌ها نگاه کند به توان امنیتی و نظامی ایران نگاه کنید می‌بینید که دشمن از حمله مستقیم به ما دست کشیده است این موضوع نشان دهنده قدرت کشور ما است.
سلامی  با تاکید بر این‌که «ایران راه تهاجم نظامی را کاملا منسوخ کرده است»،  گفت: متاسفانه تهاجم فرهنگی دشمن بسیار سنگین است  و دشمن تلاش می‌کند طوفانی را برای ما به منظور شکستن سد مستحکم وارد کند و این یک جنگ کاملا واقعی است. 
وی راه حل ایستادگی در مقابل این مساله را تمسک به قرآن دانست و افزود: دشمن به تدریج صحنه سیاسی و منطقه ما را ترک خواهد کرد و ایران پیروز خواهد شد این سخنان کاملا واقعی بوده و ذره‌ای احساسی نیستند. 
وی با اشاره به این‌که «در هر موضوعی ضعیف باشیم دشمن از همان منطقه به ما ضربه وارد می‌کند» اظهار کرد: اقتصاد امروز موضوعی است که دشمن در آن احساس برتری دارد و براساس ادراکات خود عمل می‌کند راه مقابله با این اقدامات دشمن اجرای فرمول اقتصاد مقاومتی است  تا تمام راه‌های نفوذ اقتصادی را ببندیم.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top