تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/15 - 04:31
کد خبر: 209167

۵ کتاب پیشنهادی برای علاقه‌مندان اینترنت اشیا

۵ کتاب پیشنهادی برای علاقه‌مندان اینترنت اشیا

کتاب بهترین منبع و دستیار برای دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه‌ها است. هرچه‌قدر در وب جست‌وجو کنید و مطلب بخوانید؛ باز تاثیرگذاری و یادگیری کتاب بهتر است و اگر بتوانید کتاب‌های معروف دنیای فناوری را به زبان اصلی و قلم خود نویسنده بخوانید؛ برنده اصلی رقابت دانش‌آموختگی هستید. می‌خواهیم بهترین کتاب‌های دنیای فناوری به‌خصوص حوزه‌های مختلف علوم کامپیوتری را به شما معرفی کنیم تا از هر کدام خوش‌تان آمد؛ دانلود و استفاده کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: کتاب بهترین منبع و دستیار برای دانشجویان، محققان و اساتید دانشگاه‌ها است. هرچه‌قدر در وب جست‌وجو کنید و مطلب بخوانید؛ باز تاثیرگذاری و یادگیری کتاب بهتر است و اگر بتوانید کتاب‌های معروف دنیای فناوری را به زبان اصلی و قلم خود نویسنده بخوانید؛ برنده اصلی رقابت دانش‌آموختگی هستید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ می‌خواهیم بهترین کتاب‌های دنیای فناوری به‌خصوص حوزه‌های مختلف علوم کامپیوتری را به شما معرفی کنیم تا از هر کدام خوش‌تان آمد؛ دانلود و استفاده کنید.

اینترنت اشیا را آغاز کرده‌ایم. فناوری نوینی که امروزه در بسیاری از کشورها به‌طور جدی استفاده می‌شود. فناوری‌ای نوین و کاملاً کاربردی که نه تنها باعث بهبود سطح کیفی خدمات و محصولات می‌شود، بلکه از اتلاف انرژی در حوزه‌های مختلف جلوگیری می‌کند و از همه مهم‌تر، هزینه‌های جانبی مردم را نیز کاهش می‌دهد.

Learning Internet of Things
نویسنده: Peter Waher

چکیده: اگر طراح یا مهندس الکترونیکی هستید که درباره اینترنت اشیا کنجکاو است، این کتاب برای شما به رشته تحریر درآمده است. چنانچه آشنایی مختصری با الکترونیک، رزبری‌پای یا کامپیوترهایی در اندازه‌های بسیار کوچک و تجربه برنامه‌نویسی با زبان‌های سی‌شارپ یا جاوا را دارید، در نتیجه توانایی ارائه راه‌حل‌هایی برای اینترنت اشیا را خواهید داشت.

در این کتاب با پروتکل‌های محبوب HTTP، UPnP، CoAP، MQTT و XMPP آشنا خواهید شد. همچنین، این کتاب به شما خواهد گفت که چگونه پروتکل‌ها و الگوها محدودیت‌هایی را در توپولوژی شبکه به وجود می‌آورند و چگونه این پروتکل‌ها بر جریان ارتباطات و نحوه به‌کارگیری دیوارهای آتش تأثیرگذار هستند.

در مجموع، این کتاب درباره پروتکل‌های اشاره‌شده، الگوهای ارتباطی، معماری‌ها و مشکلات امنیتی که در اینترنت اشیا قرار دارند، دید کلی ارائه می‌کند. انتشارات Packt Publishing در سال 2015 این کتاب را در 242 صفحه منتشر کرده است.

Rethinking the Internet of Things
نویسنده: Francis daCosta

چکیده: در یک دهه آینده، بسیاری از دستگاه‌ها به اینترنت متصل خواهند شد، اما نحوه اتصال دستگاه‌ها کاملاً متفاوت با شکل امروزی آن خواهد بود. در حالی که این روزها مردم کامپیوترها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها را به اینترنت متصل می‌کنند، اما در آینده نزدیک این دستگاه‌ها برای نظارت بر محیط، سامانه‌‌های حمل‌ونقل، کارخانه‌ها، مزارع، جنگل‌ها، آب، برق و الگوهای هواشناسی استفاده خواهند شد. بیشتر حسگرها و محرک‌ها در قالب مجموعه‌ای خودمختار در شرایطی به شبکه‌ها متصل خواهند شد که اطلاعات بسیاری را بدون دخالت انسانی میان ماشین‌ها به اشتراک خواهند گذاشت. این کتاب به تفاوت میان اینترنت رایج و اینترنت اشیا می‌پردازد. همچنین توصیفی از معماری جدید و مؤلفه‌های مرتبط با آن که در بطن آن‌ها حسگرها قرار دارند، ارائه خواهد کرد. در مجموع این کتاب سعی دارد آناتومی اینترنت اشیا را به تصویر بکشد. انتشارات Apress در سال 2013، کتاب «بازاندیشی در اینترنت اشیا» را در 192 صفحه منتشر کرده است.

Getting Started with the Internet of Things
نویسنده: Cuno Pfister

چکیده: اینترنت اشیا چیست؟ میلیاردها کامپیوتر توکار، حسگر و فعال‌کننده‌ای که آنلاین هستند. اگر مهارت‌های اولیه برنامه‌نویسی دارید، می‌توانید از این دستگاه‌های قدرتمند کوچک برای ساخت انواع مختلفی از سیستم‌های کاربردی استفاده کنید. برای مثال، دستگاهی که گیاهان خشک را آبیاری می‌کند، از جمله این موارد است. این کتاب قصد دارد نحوه ساخت این دستگاه‌های سرگرم‌کننده را در قالب پروژه‌های جذاب نشان دهد. انتشارات O’Reilly Media در سال 2011، کتاب «آغاز کار با اینترنت اشیا» را در 194 صفحه به چاپ رسانده است.

Designing the Internet of Things
نویسندگان: Adrian McEwen, Hakim Cassimally

چکیده: اینکه فناوری اینترنت اشیا، محاسبات فیزیکی، محاسبات فراگیر یا اینترنت اشیا نامیده می‌شود، مهم نیست؛ مهم این است که امروزه تبدیل به یکی از داغ‌ترین مباحث دنیای فناوری شده است. اگر به دنبال آن هستید تا با استفاده از ترکیب سخت‌افزار، نرم‌افزارهای توکار، وب سرویس‌ها، الکترونیک و طراحی جذاب دستگاه‌های سرگرم‌کننده تعاملی و عملی را طراحی کنید، بدون شک این کتاب شروع ایده‌آلی برای شما به شمار می‌رود. انتشارات Willey در سال 2013 کتاب «طراحی اینترنت اشیا» را در 336 صفحه چاپ کرده است.

Program the Internet of Things with Swift for iOS
نویسندگان: Ahmed Bakir, Gheorghe Chesler, Manny de la Torriente

چکیده: کتاب «برنامه‌نویسی اینترنت اشیا با iOS و سوئیفت» سعی می‌کند جزئیاتی درباره نحوه ساخت برنامه‌ها با استفاده از توابع ارائه‌شده توسط اپل ویژه اینترنت اشیا را آموزش دهد. تا طراحان بتوانند برنامه‌هایی برای اپل واچ، HomeKit و Apple Pay بنویسند. این کتاب به‌طور کامل برنامه‌نویسی تعاملی مربوط به دستگاه‌های مختلف تولیدشده توسط اپل را آموزش می‌دهد. انتشارات Apress در سال 2015 این کتاب را در 495 صفحه به چاپ رسانده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top