به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این کتاب که با موضوع «روایتی متفاوت از مسیر تجاریسازی فیلتر نانوالیاف» است، به روایت فرآیند تجاریسازی یک فناوری میپردازد. تجاریسازی فناوری یکی از مراحل اصلی فرآیند نوآوری و کلید واژهای است که با توسعۀ اقتصادی کشورها گره خورده است. به عبارتی دیگر، در این کتاب سعی شده تجربیات این مسیر به عنوان تجربهای در مدیریت دانش در اختیار دیگران قرار گیرد، تجربهای که حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی در صنعت به نظر میآید.
لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در 240 صفحه و به قیمت 13500 تومان در تابستان 95 منتشر شده است.
برای تهیۀ این کتاب میتوانید به سایت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید مراجعه یا با شمارههای ۰۲۱-۶۶۴۸۵۸۵۰، ۰۲۱-۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل فرمائید.
قسمتی از مقدمه:
یکی از مهمترین لوازم تحقق جامعه اسلامی و به تبع آن، تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی -چنان که در تأ کیدات رهبر معظم انقلاب مشهود است- توجه به تولید علم و فناوری به عنوان پایه و مبنای قدرت و اقتدار تمدن اسلامی است.
در این راستا، پیشرفتهای علمی کشور در حوزههای مختلف گرچه خود به عنوان بخشی از دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی در اعتلای کشور مغتنم میباشد اما پرواضح است که به بار نشستن تامّ این موفقیتهای علمی زمانی به تقویت کارآمدی نظام به طور محسوس خواهد انجامید که ثمرۀ آن در ساحت عینی زندگی آحاد جامعه اسلامی قابل لمس باشد. این اتفاق حلقۀ پایانی فرآیند بسیار مهمی است که از احصاء و تحلیل مشکلات عینی در ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم آغاز شده و طی مراحلی پس از تبدیل به مجموعهای از مسائل علمی به کشف پاسخ امتداد مییابد و در نهایت باید با اتخاذ تدابیر لازم جهت به کار بستن این پاسخها نتیجۀ آن در زندگی مردم مشاهده شود. اما متأسفانه در بسیاری موارد حتی چنانچه مشکل به درستی شناسایی شده باشد و پاسخ آن نیز در عرصۀ علمی کشف شده باشد؛ به دلیل مفقود بودن حلقه نهایی، این فرآیند اثری در زندگی مردم نخواهد داشت. ماهیت این حلقه مفقوده ترکیبی از علم، مدیریت و اقتصاد است که از آن به تجاریسازی یاد میشود. اکسیری که میتوان آن را به عنوان شالوده و وجه ممیّز شرکتهای دانش بنیان معرفی کرد.
بخشی از متن کتاب را از اینجــــــا دریافت کنید.