تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/15 - 11:50
کد خبر: 209201

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و هشتاد و هشتم

تافته‌ای جدا بافته برای صنعت نانو +دانلـــــود

تافته‌ای جدا بافته برای صنعت نانو +دانلـــــود

این کتاب که با موضوع «روایتی متفاوت از مسیر تجاری‌سازی فیلتر نانوالیاف» است، به روایت فرآیند تجاری‌سازی یک فناوری می‌پردازد. تجاری‌سازی‌ فناوری یکی از مراحل اصلی فرآیند نوآوری و کلید واژه‌ای است که با توسعۀ اقتصادی کشورها گره‌ خورده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: کتاب «داستان نانو تافته» که اولین عنوان از سری کتاب‌های به توان داخل است، توسط انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر شده  است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این کتاب که با موضوع «روایتی متفاوت از مسیر تجاری‌سازی فیلتر نانوالیاف» است، به روایت فرآیند تجاری‌سازی یک فناوری می‌پردازد. تجاری‌سازی‌ فناوری یکی از مراحل اصلی فرآیند نوآوری و کلید واژه‌ای است که با توسعۀ اقتصادی کشورها گره‌ خورده است. به عبارتی دیگر، در این کتاب سعی شده تجربیات این مسیر به عنوان تجربه‌ای در مدیریت دانش در اختیار دیگران قرار گیرد، تجربه‌ای که حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی در صنعت به نظر می‌آید.

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در 240 صفحه و به قیمت 13500 تومان در تابستان 95 منتشر شده است.

برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱-۶۶۴۸۵۸۵۰، ۰۲۱-۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل فرمائید.

قسمتی از مقدمه:
یکی از مهمترین لوازم تحقق جامعه اسلامی و به تبع آن، تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی -چنان که در تأ کیدات رهبر معظم انقلاب مشهود است- توجه به تولید علم و فناوری به عنوان پایه و مبنای قدرت و اقتدار تمدن اسلامی است.

در این راستا، پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف گرچه خود به عنوان بخشی از دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی در اعتلای کشور مغتنم می‌باشد اما پرواضح است که به بار نشستن تامّ این موفقیت‌های علمی زمانی به تقویت کارآمدی نظام به طور محسوس خواهد انجامید که ثمرۀ آن در ساحت عینی زندگی آحاد جامعه اسلامی قابل لمس باشد. این اتفاق حلقۀ پایانی فرآیند بسیار مهمی است که از احصاء و تحلیل مشکلات عینی در ابعاد معنوی و مادی زندگی مردم آغاز شده و طی مراحلی پس از تبدیل به مجموعه‌ای از مسائل علمی به کشف پاسخ امتداد می‌یابد و در نهایت باید با اتخاذ تدابیر لازم جهت به کار بستن این پاسخ‌ها نتیجۀ آن در زندگی مردم مشاهده شود. اما متأسفانه در بسیاری موارد حتی چنانچه مشکل به درستی شناسایی شده باشد و پاسخ آن نیز در عرصۀ علمی کشف شده باشد؛ به دلیل مفقود بودن حلقه نهایی، این فرآیند اثری در زندگی مردم نخواهد داشت. ماهیت این حلقه مفقوده ترکیبی از علم، مدیریت و اقتصاد است که از آن به تجاری‌سازی یاد می‌شود. اکسیری که می‌توان آن را به عنوان شالوده و وجه ممیّز شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد.

بخشی از متن کتاب را از اینجــــــا دریافت کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top