تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/15 - 18:20
کد خبر: 209226

در پی اعتراض‌های صنفی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف؛

دانشجویان امسال مجبور شدند زودتر دانشگاه را شروع کنند!

دانشجویان امسال مجبور شدند زودتر دانشگاه را شروع کنند!

کمتر از 10 روز دیگر تا بازگشایی دانشگاه ها فرصت باقی مانده است، اما اینبار دانشجویان برخلاف سنت قدیمی و خودخواسته ای که در گذشته مرسوم بود و معمولا کلاس ها در 2 هفته اول تعطیل بود عمل کردند و زودتر به دانشگاه ها رفتند، ولی نه برای حضور در کلاس های درس بلکه برای اعتراض های صنفی که ترم های گذشته داشتند و هنوز ترتیبی از سوی مسئولین دانشگاه داده نشده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه دانشگاه‌های سراسر کشور پس از آنکه دیروز یکشنبه در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی تغذیه ایران(که با حضور با رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و... در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد)، تجمعی را برپا نمودند، در دومین روز(دوشنبه)، خود را به مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رساندند و نسبت به تصمیمات این وزارتخانه در قبال دانشجویان این رشته اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر از 10 روز دیگر تا بازگشایی دانشگاه ها فرصت باقی مانده است، اما اینبار دانشجویان برخلاف سنت قدیمی و خودخواسته ای که در گذشته مرسوم بود و معمولا کلاس ها در 2 هفته اول تعطیل بود عمل کردند و زودتر به دانشگاه ها رفتند، ولی نه برای حضور در کلاس های درس بلکه برای اعتراض های صنفی که ترم های گذشته داشتند و هنوز ترتیبی از سوی مسئولین دانشگاه داده نشده است.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
این دانشجویان در گفتگویی که با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داشتند اعتراض های گسترده ای در زمینه ناهماهنگی هایی که در وزات آموزش و پرورش برای اشتغال دانشجومعلمان و در مسائل صنفی دانشگاه خود داشتند اینگونه عنوان کردند: هر دانشجو معلم باید در تمام 4 سال تحصیل خود در مراکز فرهنگیان هر ترم 22 واحد درسی انتخاب کند که بیشتر به عنوان انتخاب واحد گفته نمی شود و اجبار واحد می گویند چرا که دانشگاه طوری برنامه ریزی می کند که دانشجویان فقط می توانند درس هایی که باید در آن ترم بخوانند بردارند و حق زیادی برای انتخاب استاد ندارند و یا اینکه گاهی مواقع حتی بعضی دورس را ممکن است از دست بدهند و باید برای انتخاب آن حضوری و با دردسر های خاص به دانشگاه مراجعه کنند.

این دانشجویان در ادامه توضیح دادند: برخی خبرها در پردیس های مختلف شنیده می شود که دانشجومعلمان تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان حق ندارند که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند و وقتی این موضوع را با مئولین مختلف در میان گذاشتیم جواب های قانع کننده ای ندادند.

دانشجویان تغذیه اعتراض به موقع انجام دادند
دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه در دو روز اعتراض، همزمان با دومین کنگره بین‌المللی تغذیه ایران به محل وزارت بهداشت رفتند و با در درست داشتن پلاکارد هایی مشکلات خود را بیان کردند.

دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه دانشگاه‌های سراسر کشور پس از آنکه دیروز یکشنبه در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی تغذیه ایران(که با حضور با رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و... در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد)، تجمعی را برپا نمودند، در دومین روز(دوشنبه)، خود را به مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رساندند و نسبت به تصمیمات این وزارتخانه در قبال دانشجویان این رشته اعتراض کردند.

این دانشجوی معترض با اشاره به بی توجهی مسئولین، از جمله اعضای بورد تغذیه و دبیر آن، به اعتراضات چندساله دانشجویان به تصمیمات غلط وزارت بهداشت گفتند: مسئولین هیچ کار مؤثری در جهت جلوگیری از اجرای این تصمیم انجام ندادند تا اینکه اولین تجمع اعتراضی در مقابل وزارت بهداشت در زمستان 94 صورت گرفت، ولی بازهم اعضای بورد تغذیه به تصور اینکه این تجمع و اعتراض موقتی است، تنها یک صورتجلسه تنظیم نمودند.

درب دانشکده بهداشت اهواز  را تخته کنید
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اما به جای تجمع طی نامه ای به رئیس دانشگاه خواستار رسیدگی به وضعیت رشته بهداشت در این شهر شدند.

در ادامه این نامه آمده است: وقتی شهر اهواز در هر سال بیش از چهل دانشجوی بهداشت میگیرد آن رشته حتی یک ردیف شغلی مورد نیاز در شهرش ندارد استدعا داریم درب دانشکده بهداشت را تخته کنید.

در شرایطی که حقوق پزشکان بالای چندین میلیون تومان است و حقوق یک نیروی بهداشتی در حد یک میلیون (دوبرابر زیر خط فقر و کمتر از کارگر سرگذر) پس یعنی نیروی بهداشت نیازتان نیست پس درب دانشکده بهداشت را تخته کنید.

وزارتخانه ای که شهد شیرین ریشه کنی بیماری ها از طریق واکسیناسیون و مبارزه با بیماری ها،کاهش اختلالات رشد و مرگ و میر و بیماری های مادر و کودک از طریق خدمات بهداشت خانواده و کاهش ریز فاکتورهای خطر بهداشت محیط و حرفه ای را دید و به جایگاهش بهایی نداد لطفا نام وزارت بهداشت را به وزارت "درمان" و "درمان" و "درمان" تبدیل کند.

دانشجویان رشته «محیط زیست» از بیکاری می‌نالند
درس "انسان و محیط زیست" اخیراً توسط وزارت آموزش و پرورش در فهرست دروس دانش آموزان پایه یازدهم گنجانده شده است، اما تدریس آن برعهده ی معلمانی گذاشته شده که رشته تحصیلی آن‌ها جغرافیا است، نه محیط زیست!

یکی از مهمترین اهداف کوتاه مدت این کمپین به گفته قادر رحمان زاده، مؤسس آن، تلاش برای تغییر تصمیم وزارت آموزش و پرورش و تدریس درس انسان و محیط زیست توسط فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست است.

تلاش برای نظارت دانش آموختگان رشته محیط زیست بر صنایع آلاینده، تشکیل نظام مهندسی محیط زیست، تأسیس مدارس طبیعت و همینطور پرداختن به موضوع بازیافت را از دیگر اهداف این پویش محیط زیستی است که رحمان‌زاده عنوان کرده است.

اعضای کمپین حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست معتقدند که حدود نیمی از فارغ التحصیلان رشته محیط زیست بیکارند و به نظر می‌رسد، تلاش این کمپین، متقاعد کردن مسئولین وزارت آموزش و پرورش برای حل این مشکل است. از طرفی می‌شود گفت که استحقاق فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست برای تدریس درس "انسان و محیط زیست" در مدارس بیشتر از معلمان جغرافیا است.

تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی
بیش از 900 تن از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات از ساعتی قبل مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه هستند.

این دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کردند: تاکیدات همیشگی رهبران جمهوری اسلامی بر اهمیت و نقش دانشگاه و دانشگاهیان موجب شده تا تحصیل در دانشگاه یکی از اهداف مهم جوانان باشد از این رو با توجه به جایگاه و اهمیت ویژه و انکارناپذیر دانشگاه در رشد شکوفایی و اعتلای نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت و بالندگی کشور و تامین رفاه آسایش مردم ضروری است و این نهاد به صورت همه جانبه در موقعیت و توانمندی مناسب با این جایگاه قرار بگیرد.

تجمع کنندگان مطرح کردند که ما تقاضا داریم برای رفع مشکلات مالی دانشجویان در راستای پیشبرد اهداف عالی آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و رفاه حال دانشجویان و فراهم کردن ‌فضایی کاملا آموزشی فرهنگی و پژوهشی دانشجویان ترم پنجم کارشناسی ارشد و ترم نهم دکترا مشمول قوانین سنواتی ندانند و جریمه‌های سنواتی را از ترم ششم کارشناسی ارشد و ترم دهم دکترا اعمال کنند. زیرا تنها دانشجویان در به تعویق افتادن دفاع از رساله پژوهشی مقصر نیستند بلکه عواملی به ویژه کمبود منابع کتابخانه‌ای آزمایشگاهی و فراهم نبودن امکانات لازم برای دفاع لازم از رساله و پایان نامه نیز در این امر دخیل اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top