تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/06/21 - 17:10
کد خبر: 209765

نامه قرارگاه دانشجویی شهید احمدی‌روشن مازندران به نمایندگان استان

نامه قرارگاه دانشجویی شهید احمدی‌روشن خطاب به نمایندگان مردم شریف استان مازندران درباره تصویب قرارداد جدید نفتی موسوم به IPC در مجلس شورای اسلامی

خبرنامه دانشجویان ایران: نامه قرارگاه دانشجویی شهید احمدی‌روشن خطاب به نمایندگان مردم شریف استان مازندران درباره تصویب قرارداد جدید نفتی موسوم به IPC در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن نامه قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن مازندران به شرح ذیل است:

به نام خدا

نمایندگان محترم مردم شریف استان مازندران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

ضمن عرض سلام و آرزوی توفیقات روز افزون الهی

همانگونه که استحضار دارید طبق اصول 77، 81، 125 و 139 قانون اساسی کلیه قراردادهای دولت با شرکتهای خارجی می بایست به تصویب مجلس برسد. مجلس محترم نیز برای تصمیم گیری درست، نیاز به بررسی کار شناسانه و تخصصی بند به بند قراردادها دارد.  قراردادهای جدید نفتی ارائه شده توسط دولت یازدهم موسوم به ipc که  برای مردم محرمانه تلقی و تنها چند صفحه آن به مجلس ارائه شده است، تصمیم گیری درست و صحیح را برای نمایندگان محترم مجلس دشوار می نماید.

نگرانی عمده جنبش مطالبه گر دانشجویی در این است که عدم شفافیت در این قرارداد سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در  حوزه نفت و گاز و انرژی را با چا لشهای اساسی مواجه نماید.

آیا قرار است همانند مسئله برجام، با غفلت و بدون اتخاذ هیچ موضع قاطعی  از طرف مقامات دولتی، طرف غربی با تفسیر به رای بندهای محرمانه آن،  در تحقق راهبردهای کلان نظام در عرصه  های  مختلف و منجمله اقتصاد مقاومتی  ایجاد موانع نموده  و هزینه های زیادی را بر مردم ما تحمیل نمایند؟

پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا وقتی دولت قرارداهای نفتی را به نفع مردم می داند، بر محرمانه بودن آن اصرار دارد و این در حالی است که  شفافیت در این عرصه حق ملتی است که در 29 اسفند1329 با حماسه آفرینی خود برگ زرین دیگری را در تاریخ ایران اسلامی رقم زده  و صنعت نفت را ملی نموده و با تمام توان تحریمهای ناشی از آن را به جان خریده و به یاری دولت وقت شتافتند. ملتی که همواره هم پا  و همراه و محرم انقلاب بوده و هست.

جنبش عدالتخواه دانشجویی از شما نمایندگان محترم استان مجدانه می خواهد که اشکالات مطرح شده توسط کارشناسان و منتقدان را مورد توجه جدی قرار داده  و مانع تحقق قراردادهای دیگری همچون کرسنت و باج خواهی طرفهای غربی از ایران شوید.  ایرادات داوری، مرجع نظارتی ،سپردن میادین مستقل به جای میادین مشترک ، خام فروشی ( که نقطه مقابل تاکیدات مقام معظم رهبری و راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی است)، عدم اتکا به توان داخلی،  نبود تضمین جهت انتقال فناوری و ورود تجهیزات، پرداخت دستمزد به ازای تولید اضافه، کارگروه مشترک مدیریتی و نقض حاکمیت ملی از جمله ایرادهای مهمی است که بر این قراردادها وارد شده است.

نکته دیگری که حائز اهمیت است  عدم غفلت از پشت صحنه این قراردادها و مواجه شدن مسامحه گرانه با این مساله مهم اقتصادی است.

در خاتمه از شما نمایندگان استان لاله خیز مازندران می خواهیم تا با ورود تاثیر گذار به مطالبه گری شفافیت از دولت، مانع از بین رفتن توان داخلی و ظرفیت عظیم صنعت نفت، به خطر افتادن منافع ملی، چپاول ثروت ملی مردم  و تهدید استقلال اقتصادی و سیاسی کشوری باشید که هنوز درخت آرمانهای بلند دینی و ملی اش با خون جوانان انقلابی اش آبیاری می شود.

و من‌ا... التوفیق

قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن استان مازندران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top