تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/22 - 11:17
کد خبر: 209818

ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی در راه است

وزارت دفاع کره جنوبی با استناد به وجود یک راه زیرزمینی دست نخورده در سایت هسته ای کره شمالی، از آمادگی این کشور برای انجام ششمین آزمایش هسته ای خود در هفته ها و ماه های پیش رو خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت دفاع کره جنوبی با استناد به وجود یک راه زیرزمینی دست نخورده در سایت هسته ای کره شمالی، از آمادگی این کشور برای انجام ششمین آزمایش هسته ای خود در هفته ها و ماه های پیش رو خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر به نقل از بی بی سی، مقامات رسمی کره جنوبی می گویند که همسایه شمالی آنها از آمادگی کافی برای انجام یک آزمایش هسته ای دیگر برخوردار است.

این اظهارنظر در حالی ایراد می شود که کره شمالی سه روز پیش پنجمین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را که به لحاظ شدت و قدرت بی سابقه بود، پشت سر گذاشت.

در همین راستا، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی از وجود تونلی در سایت هسته ای «پانگی-ری» کره شمالی خبر داد که همچنان دست نخورده است و دولت پیونگ یانگ می تواند هر زمان که اراده کند از آن برای انجام ششمین آزمایش هسته ای خود، سود ببرد.

آزمایش روز جمعه کره شمالی علاوه بر واکنش شدید همسایه جنوبی، خشم آمریکا و ژاپن را نیز به دنبال داشته تا جایی که دو کشور از تشدید تحریم های یک جانبه علیه پیونگ یانگ سخن گفتند.

دیروز یکشنبه یکی از مقامات ارتش کره جنوبی هشدار داد که در صورت مشاهده هر گونه اقدام هسته ای تحریک آمیز از سوی همسایه شمالی، پیونگ یانگ با خاک یکسان خواهد شد.

اگرچه همچنان تردیدهایی در خصوص توانمندی کره شمالی به نصب کلاهک هسته ای بر روی موشک های بالستیک وجود دارد، کارشناسان پیشرفت های اخیر این کشور را نگران کننده توصیف می کنند.

در عین حال، گفته می شود که ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ اگرچه به دلیل تمایل دانشمندان این کشور به بررسی نتایج آزمایش پنجم ظرف امروز و فردا اتفاق نخواهد افتاد، اما احتمالا در هفته ها و ماه های آینده شاهد وقوع آن خواهیم بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر موافقت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ اعلام کرده است این در حالیست که امروز دوشنبه روزنامه «کیودو» ژاپن از ورود «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی به چین خبر داد.

پکن که از حق رای در شورای امنیت برخوردار است، شریک سنتی پیونگ یانگ به شمار می آید و پیشتر هشدار داده بود که تنها در صورتی از تحریم های کره شمالی استقبال می کند که به ورشکستگی اقتصادی این کشور منجر نشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top