تاریخ انتشار: 04 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2099

سرپرست هواپیمایی:بدشناس بودم

علی ایلخانی ـ سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تاکید بر ادامه راه آنها اظهار کرد: از 24 تیرماه تا 4 مهرماه هفتاد و دو روز مدت زمان خدمت من در این سازمان بود و خوشحالم که با عدد 72 کارم را به پایان می‌رسانم. ان‌شاءالله خیر و برکت برای کشور و عاقبت به خیری برای ما باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران:مراسم تودیع و معارفه محمدعلی ایلخانی ـ سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ـ و خلبان رضا نخجوانی ـ رییس جدید این سازمان ـ صبح امروز با حضور مهندس سیدمهدی هاشمی قائم مقام وزیر راه و ترابری و منطقی مشاور وزیر صنایع و معادن و جمعی از مسوولان صنعت هوایی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.

به گزار«خبرنامه دانشجویان ایران»یه نقل از(ایسنا)،علی ایلخانی ـ سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تاکید بر ادامه راه آنها اظهار کرد: از 24 تیرماه تا 4 مهرماه هفتاد و دو روز مدت زمان خدمت من در این سازمان بود و خوشحالم که با عدد 72 کارم را به پایان می‌رسانم. ان‌شاءالله خیر و برکت برای کشور و عاقبت به خیری برای ما باشد.

وی افزود: من کاندیدای سرپرستی سازمان هواپیمایی کشور نبودم و اساسا بنای آمدن به چنین جایی را نداشتم و 26 سال در سمت قبلی خود مشغول به فعالیت بودم و تحقیقا مدرک کارشناس خبره‌ای را دریافت کرده‌ بودم.

وی با بیان اینکه از ابتدا کاپیتان رضا نخجوانی به عنوان گزینه سرپرستی مطرح بود، اذعان کرد: به من گفتند تو برای خدمت در این سمت بهتر از سایرین هستی و من به عنوان یک سرباز برایم فرقی نمی‌کرد که در کجا پست بدهم بنابراین چنین سمتی را قبول کردم.

ایلخانی با اشاره به اینکه روز اول خدمت من سانحه هوایی توپولف شرکت کاسپین رخ داد، این حادثه را کم‌نظیر خواند و گفت: از این باب اسم بنده باید کتاب برترین‌های جهان به عنوان بدشانس‌ترین مدیر نوشته شود.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به سانحه هوایی هواپیمای ایلوشین شرکت آریا اشاره و تصریح کرد: آن زمان پیک پروازها بود و باید جلوی حوادث را می‌گرفتیم؛ از طرفی در جامعه التهاب ایجاد شده بود بنابراین در گام اول بخشنامه‌ای صادر کرده و از همه شرکت‌های هوایی خواستیم طبق مندرجات کتاب رفتار کنند.

ایلخانی به تعلیق دو شرکت هواپیمایی به دلیل عدم اجرای موازین کتاب اشاره و اظهار کرد: همچنین چندین گروه پروازی به علت عدم مندرجات کتاب مذکور زمین‌گیر و چند گروه پرواز خارجی از کشور خارج شدند.

وی افزود: موفق به بازگرداندن آسایش، آرامش و ایمنی شدیم و اکنون با طیب خاطر می‌گویم صنعت هوایی ایران در نقطه اطمینان قرار گرفته است. اما این بدان معنا نیست که قبلا چنین نبوده بلکه مشکلاتی ایجاد شده بود که برطرف شده است.

ایلخانی شفاف‌سازی رفتارها و عملکردها و صدور دستورالعملی برای شرکت‌های هواپیمایی را از مهمترین برنامه‌های ارائه شده خود خوانده و اذعان کرد: رییس سازمان هواپیمایی کشوری نباید قدرت زیادی داشته باشد بلکه باید به مقررات و آیین‌نامه‌ها محدود شود، بنابراین آیین‌نامه‌ها را روی سایت سازمان قرار دادیم.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری به سفر خود به روسیه برای صحبت با مقامات هوایی کشور روسیه و مسوولان بررسی سوانح اشاره کرد و گفت: در این دیدار از نگرانی خود درباره نگهداری هواپیماهای توپولف با مسوولان کشور روسیه صحبت کردیم و از آنها خواستیم درباره چنین هواپیماهایی به ما اطمینان خاطر بدهند و در نتیجه کارگروه توپولف در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

وی ادامه داد: نگرانی دیگر درباره هواپیماهای MD است، بنابراین به موازات کارگروه MD را نیز تشکیل دادیم.

ایلخانی افزود: سفر به کشور قطر و انجام مذاکرات با مسوولان این کشور، سفر به نجف برای بررسی پروازهای نجف ـ ایران از کارهای انجام شده در مدت زمان سرپرستی بنده است. همچنین امروز ظهر با قهرودی درباره تاریخ اعزام زائران به عراق جلسه‌ داریم.

سرپرست سابق هواپیمایی کشوری به سفر به ترکیه برای انعقاد قرارداد با شش کشور اشاره و خاطرنشان کرد: پس از بنا شد آقای جهرمی معاونت امور بین‌الملل به این سفر اعزام شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشخص شدن وضعیت فرودگاه مهرآباد از نظر پزیشن مارک گفت: در این راستا جلساتی پی در پی برگزار شده و سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال رفع مشکلات است.

ایلخانی با بیان اینکه چارت سازمان هواپیمایی کشوری که وجود نداشت تهیه شد، تصریح کرد: در راستای حل مشکل بودجه سازمان با آقای برقعی جلسه‌ گذاشته و درباره حفاظت سازمان صحبت کردیم و بنا شد در سال 89 بودجه این قسمت از سرجمع اعتبارات هواپیمایی کشوری جدا و مستقیما در اختیار سپاه قرار گیرد.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازدید امنیتی ایکائو از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و مهرآباد و همچنین بازدید ایمنی از کل سازمان هواپیمایی کشوری دو اتفاق مهمی است که تا پایان سال جاری اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به شصت سال گذشته است و نامی از سازمان هواپیمایی کشوری در آن دیده نمی‌شود، اذعان کرد: کارگروهی را مسوول بازنگری قانون کردیم همچنین 80درصد کد ملی یا قانون ملی هواپیمایی نوشته شده و قول پایان آن تا آخر سال داده شده است.

ایلخانی با بیان اینکه در این مدت با تمام توان کار کردم، تصریح کرد: برای هوا و هوس نیامده‌ام و به جای قبلی بازمی‌گردم اما به خاطر خدا آبروی مردم را نبرید.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برای برعهده گرفتن این سمت اصرار نکردم و در خواب هم نمی‌دیدم که چنین سمتی را به من بدهند نه از این منظر که لیاقت نداشتم بلکه به این دلیل که در دولت‌های قبل و بعد هیچ کس مرا نمی‌شناسند زیرا 26 سال از دوربین فراری بودم.

وی ادامه داد: در ابتدای برعهده گرفتن این سمت ارادتم به نظام و رهبری در اوج خود بود و امروز که از این سازمان می‌روم ارادتم بیشتر شده اما با آبروی مردم بازی نکنید چراکه احترام آبروی مومن از کعبه بیشتر است.

ایلخانی با بیان اینکه این آخرین صحبت من است، گفت: به پادگان خودمان برمی‌گردم و از هیچ کس گله ندارم.

وی در پایان افزود: برای خدا سختی‌ها و حرف‌ها را تحمل کنیم و آنچه که لازم است برای خدا حرف بزنیم انشاءالله که خدا از همه‌مان راضی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top