تاریخ انتشار: جمعه 1395/06/26 - 15:06
کد خبر: 210160

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در نمازجمعه تهران:

ننگ است که 80 درصد مسئولان در شمال شهر تهران زندگی می‌کنند

ننگ است که 80 درصد مسئولان در شمال شهر تهران زندگی می‌کنند

اکنون دیگر مسئله ی ما مبارزه با فساد اقتصادی نیست، مسئله ی ما مبارزه با اقتصاد فاسد پرور است. مسئله ی ما مبارزه با اقتصادی است که دوهزار میلیارد تومان وام را یکجا پرداخت میکند، اما برای پرداخت 10میلیون تومان وام ازدواج میگوید منابع نداریم!

خبرنامه دانشجویان ایران: شایان نادری،  در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:  این برای نظام اسلامی و دولت اسلامی ننگ است که 80% مسئولان رده بالای کشور در مناطق شمال شهر تهران زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، شایان نادری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی بود که به عنوان نماینده دانشجویان برای عموم مردم سخنرانی کرد.

مشروح سخنرانی نادری را در ادامه می‌خوانید:
خداوند را شاکرم که توفیق شد این هفته در خدمت نمازگزارن محترم باشم بدیهی است که فلسفه وجودی اینجانب که به نمایندگی از اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور در پشت تریبون نماز جمعه حاضر شده ام، بیان آن سخنانی است که دیگران نمی خواهند بگویند یا نمی توانند بگویند. آمده ام آرمانها را بازخوانی کنم که شأن من آرمانخواهی است.

مطلبی که ان شاالله با طرح آن در خدمتتان خواهم بود "الزامات دولت اسلامی" است.  در مراحل پنج گانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اگر ما نتوانیم دولت اسلامی را با لوازم آن به بشریت معرفی کنیم شکست خواهیم خورد. دولت اسلامی و نظام اسلامی هم فقط به داشتن پسوند "اسلامی" در پایان آن نیست، باید محتوایش هم اسلامی باشد، کارگزارانش هم بر پایه الزامات دولتمردان دولت اسلامی عمل کنند. در این مختصر به چند الزام مهم دولت اسلامی اشاره میکنم. باقی آن را در فرصت های بعدی مطرح خواهیم کرد انشالله.

اولین الزام یک دولت اسلامی و یک حکومت اسلامی، حرکت آن بر صراط "حمایت از محرومان و مستضعفان" است. چه در داخل مرزهای جغرافیایی اش وچه در بیرون از مرزها. اولین وظیفه دولت اسلامی آن است که جامعه انسانی را به تعادل برساند، یعنی عدالت اجتماعی را برقرار کند، تا فرصت بروز و ظهور استعدادها برای همه آحاد جامعه به صورت یکسان فراهم گردد. یعنی فرصت ها به طور مساوی برای افراد فراهم شده باشد. این اصلی ترین و محوری ترین کارویژه ی دولت اسلامی است.  متاسفانه نحوه ی توزیع ثروت و امکانات در کشور، مبتنی بر شکوفایی استعدادها بر پایه ی عدالت اجتماعی نیست تازه سال گذشته آمار داده اند که با احتساب بافت فرسوده شهری، 20میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد! البته کارهای خوبی شده، پیشرفت هایی هم حاصل شده، لکن به تعبیر حضرت آقا وضعیت عدالت در کشور مطلقا راضی کننده نیست.

مقدمه تحقق عدالت اجتماعی آن است که مسئولان دولت اسلامی و نظام اسلامی که اصلی ترین وظیفه اشان استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است، خود باید در این زمینه الگو باشند. ساده زیست باشند، در سطح عموم مردم زندگی کنند. این برای نظام اسلامی و دولت اسلامی ننگ است که 80% مسئولان رده بالای کشور در مناطق شمال شهر تهران زندگی می کنند سبک زندگی اشرافی برخی مسولین و نخبگان سیاسی متنفذ در هردوجناح سیاسی( چه اصلاح طلب و چه اصولگرا) بیشترین تازیانه ها را برانقلاب اسلامی زده است. این فیش های حقوقی که منتشر شد اینها مایه ننگ است! برای انقلابی که شعارش دفاع از محرومان و مستضعفان بود، شعارش حکومت عدل علی بود، اینها مایه ننگ است. حالا برخی می آیند توجیه می کنند که اشکالی ندارد فیشهای حقوقی قانونی بوده، یا واگذاری املاک شهرداری قانونی بوده و ...، مسئله اصلا قانونی بودن و قانونی نبودن نیست. مسئله بی عدالتی رخ داده در این سازوکارهاست.

یکی از ارکان مهم فساد مالی سوء استفاده از فرصت‌هایی است که مسولین دولتی در منصب خود مرتکب آن می شوند و در فضای تضاد منافع، خواسته های خلاف قانون خود را به مصلحت توده های مردم ترجیح می دهند.

در نظام حقوقی کشورمان علی رغم وجود قوانینی در خصوص نظارت بر اموال ودارایی مقامات و مسئولین دولتی، به دلایلی از جمله نارسایی قوانین مذکور، این اقدام هیچ گاه به درستی انجام نشده است. اکنون دیگر مسئله ی ما مبارزه با فساد اقتصادی نیست، مسئله ی ما مبارزه با اقتصاد فاسد پرور است. مسئله ی ما مبارزه با اقتصادی است که دوهزار میلیارد تومان وام را یکجا پرداخت میکند، اما برای پرداخت 10میلیون تومان وام ازدواج میگوید منابع نداریم!

چند مسئله هم راجع به موضوعات و مشکلات روز کشور عرض خواهم کرد:
سؤال اساسی ومسئله ی جدی تمام دل هایی که به عشق امامین« روح الله کبیر و خامنه ای عزیز» و انقلاب می تپد انحراف از بعضی آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب است و  از همه نگران کننده تر رخت بستن روحیه انقلابی  از نهادها ودستگاه ها و حوزه های گوناگون فرهنگ واقتصاد وسیاست کشور است.

می خواهند تفکر انقلابی و آرمان خواهی و روحیات جهادی را مانع پیشرفت و عامل اصلی تمامی آسیب ها و چالش ها بدانند

ریشه ی این مسئله کجاست؟  

مبنای ذبح عدالت انقلابی به پای مصلحت جناحی چیست؟

همواره از صدر اسلام تا کنون جریانات و شخصیت های متنفذ در ساختار حکومت اسلامی بوده اند که وظیفه اصلی وکارویژه ی تشکیلاتیشان بازتولید جریان طبقه مرفه ممتاز و شکل دادن حلقه های ویژه ی پیرامون قدرت و حکومت بودند ودر مقابلشان عده ای دیگر و باهمان شعارها ولی رنگ ولعابی دیگر آتش افروز جناح ها و باندهای رقیب کسب قدرت بودند والبته با شعارهای زیبای اسلامی و متظاهربه نمادهای ظاهری دینی.

مادامی که منافع هردو تأمین شود و غنایم بیت المال را به تساوی میان هم تقسیم کنند همه چیز خوب است وهردو جریان در مقابل عدالت صف آرایی می کنند.

آنگاه که در شراکت اقتصادی وسیاسی دچار درگیری شوند هرکدام باشعار حق وعدالت دیگری را متهم به ضدیت بااسلام می کنند و اینجا نیز حق مردم و ومحرومین وعدالت و حکومت دینی ذبح می‌شود.

آری ....با صورت وظاهر دین به جنگ باسیرت و باطن و آرمان انقلاب رفته اند.

قبیله گرایی سیاسی و محافطه کاری جناحی زمینه ی تضییع منافع ملت و بیت المال مسلمین را فراهم اورده است.

آیا فریاد بلند حضرت روح الله را فراموش کرده اید که فرمودند اگرمسئولان ما خوی اشرافیگری  پیدا کردند فاتحه انقلاب را باید خواند.

از این مسائل نباید به سادگی گذشت، انحرافات بزرگ از همین جاها شروع شد.

و اما راهکارها چیست؟

 مردم عزیز و انقلابی:

1- ما باید در انتخاب ها یمان و به مسئولیت رساندن چهره های خنثی یا مرفهین بی درد دقت بیشتری کنیم و فراتر از مباحث سیاسی روز و درگیری های جناحی به عناصر انقلابی، وعدالتخواه برای سپردن مسیولیت اعتمادکنیم و حتی اگر چنین نیروهایی درصحنه نباشند خود ما باید به سمت آن ها برویم و دعوتشان کنیم برای حضوردر صحنه های سیاسی و اجتماعی‌.

مردم عزیز

2- چرا پس ازانتخابات های گوناگون وظیفه ی اصلی خویش یعنی نظارت پساانتخاباتی بر عملکرد مسیولین و نماینده ها را فراموش می کنید و مورد بی توجهی قرار می دهید؟ اصل ۸ قانون اساسی یعنی امربه معروف و نهی از منکر سیاسی واجتماعیست که باید مردم ناظر برعملکرد مسیولین باشد تاامکان خطای آن ها کمترشود.

3- باید همه ی مسایل دستگاه ها،مناقصات،اختیارات و قوانین موجود شفاف و واضح دراختیار مردم قرار گیرد و سطح درامد و دارایی های مسیولین قبل و بعد از مسیولیت و نامزدهای انتخابات های های گوناگون به طور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا امکان انتخاب معقول و اصلح مردم فراهم گردد. پنهان کاری و مخفی نگه داشتن واقعیات توسط برخی سیاسیون ومسیولین زمینه ساز بروز فساد درسیستم شده است. این را من و شمای حزب اللهی باید مطالبه کنیم! اینها را ما باید بپرسیم! باید بپرسیم که آقای رییس جمهور، رییس مجلس، رییس قوه قضائیه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقایان وزرا، آقایان وکلا، آقایان شورای عالی قضایی، شمایی که بر سر سفره انقلاب محرومان و پابرهنگان نشسته اید، شمایی که ابتدای انقلاب بسیاریتان هیچ نداشتید، الان کجا زندگی میکنید؟ شمایی که در ابتدای انقلاب، برخی اتان حتی رویتان نمیشد حقوق بگیرید، الان چقدر حقوق میگیرید؟ چقدر پاداش میگیرید؟ الان میتوانید اینها را شفاف به مردم بگویید؟ مسئولینی که با ماشین های لوکس ، با اسکورت های خاص، همچون قارون در خیابانها میروند، واضح است که درکی از مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان وکرمان و ایلام و کهگیلویه و بویر احمدو حاشیه نشین های شهر های بزرگ را ندارند!؟ 

4- مطالبه ی رهبر عزیز انقلاب از ائمه ی جمعه جهت ضرورت نطق دانشجویان وجوانان انقلابی و عدالتخواه نشانگر باز شدن دریچه ای جدید به روی نهادهای انقلابیست که درسایر مناسبت ها و ایام الله ها از حضور جوانان تحلیلگر وشجاع جهت مطرح کردن صریح مسایل روز و تحلیل و روشنگری وقایع کشور میباشد،که این مهم بیانگر ضعف روشنگری و تحلیل دقیق مسایل برای مردم است‌. تریبون های نماز جمعه باید هدایتگر جامعه ی اسلامی به سمت اهداف خود باشد. لازمه ی این مسئله وارد نشدن این جایگاه در دعواهای سیاسی و جناحی است. همانطور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند ائمه جمعه باید شان پدری خود را حفظ کنند. این مسئله خصوصا در سالی که منتهی به 2انتخابات است بسیار مهم است. 

5- از ضروریات عصرامروز انقلاب بازگشت به اسلام ناب خمینی و رجوع مجدد به مردم است.تمام واژه به واژه گوهرهای کلام آن پیر مبارزه و ابراهیم زمان درس و حکمت و تدبیراست.ما به هرمیزان که با عموم مردم و توده های میلیونی ملت فاصله گرفتیم ،به همان میرزان از مسیرانقلاب عقب افتادیم.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top