تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/06/30 - 12:19
کد خبر: 210490

اجرای طرح «خرید خدمات آموزشی» در سال تحصیلی جدید

براساس این دستورالعمل، خرید خدمات آموزشی، صرفا شامل آموزش و پرورش رسمی دانش آموزان ابتدایی یا متوسطه خواهد بود که برابر برنامه درسی پایه مربوط اجرا می شود و در صورتی که اجرای این طرح، مستلزم اجاره فضای مورد نیاز باشد، رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوط الزامی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: با امضای علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، دستورالعمل «خرید خدمات ‌آموزشی» به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛در مقدمه این دستورالعمل آمده است: به استناد ماده41 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و به منظور پوشش کامل لازم التعلیمان، به آن اداره کل اجازه داده می شود برای سال تحصیلی 96-95، با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به خرید خدمات آموزشی از مؤسسان مدارس غیردولتی اقدام کند.

بر این اساس اعتبار لازم برای اجرای طرح، حداکثر به میزان اعتبار منظورشده در سال تحصیلی 95-94، قابل تأمین خواهد بود و مقتضی است تعداد کلاس های مشمول این مجوز، متناسب با اعتبار قابل تأمین سازمان دهی شود.

در بند (2) این دستورالعمل آمده است: اجرای این طرح صرفا در مناطقی موضوعیت می یابد که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و تأمین کمبودها، به روش های متعارف میسر نیست.

بر این اساس مقتضی است پس از در نظرگرفتن همه فعل و انفعالات کمّی نیروی انسانی مناطق تابع، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، با تأیید کمیته هماهنگی و برنامه ریزی استان، فهرست مدارس مشمول طرح، متضمن تعداد کلاس های هر مدرسه و تعداد دانش آموز هر کلاس برای دریافت مجوز از مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات ارسال شود تا پس از صدور مجوز، امکان عقد تفاهم نامه با سازمان مدارس غیردولتی ، مشارکت های مردمی و خانواده فراهم شود.

براساس این دستورالعمل، خرید خدمات آموزشی، صرفا شامل آموزش و پرورش رسمی دانش آموزان ابتدایی یا متوسطه خواهد بود که برابر برنامه درسی پایه مربوط اجرا می شود و در صورتی که اجرای این طرح، مستلزم اجاره فضای مورد نیاز باشد، رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوط الزامی است.

در بخش پایانی این دستورالعمل تصریح شده است: تا حد امکان ترتیبی اتخاذ شود تا هر مؤسس، علاوه بر کلاس های مدارس شهری، تعدادی از مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری را نیز تحت پوشش قرار دهد و ضمن تأکید بر رعایت صرفه و صلاح آموزش و پرورش ، توجه کافی به حفظ کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس مشمول طرح و رعایت ضوابط و مقررات، مورد انتظار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top