تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/06/30 - 19:59
کد خبر: 210502

زمان اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه آزاد

علوی فاضل در رابطه با چگونگی اعلام تکمیل ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی گفت: تا دهم مهرماه می‌توانیم ارزیابی کنیم که چه تعداد ظرفیت خالی داریم زیرا ثبت‌نام‌ها تا آن زمان انجام می‌شود و ما پس از آن در رابطه با تکمیل ظرفیت اعلام نظر می‌کنیم ولی افرادی که در این مرحله قبول شده‌اند ثبت‌نام خود را انجام دهند زیرا اگر بخواهند برای تکمیل ظرفیت نیز ثبت‌نام کنند و قبول شوند ما وجوه ثبت‌نام را بازمی‌گردانیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: نتیجه دوره‌های کارشناسی دانشگاه آزاد بعدازظهر پنجشنبه این هفته و اول مهر اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد در نشست خبری بعدازظهر امروز با بیان اینکه نتایج دوره‌های کارشناسی دانشگاه آزاد بعدازظهر پنجشنبه اول مهرماه منتش رمی‌شود، گفت: در 704 رشته محل حدود 70 هزار نفر پذیرش داریم که پیش‌بینی می‌کنیم ثبت‌نام‌ها کمتر از این تعداد با شد.

وی افزود: در رشته‌های دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی بیشترین رقابت را داشتیم، در رشته‌های علوم پزشکی کمتر از 10 هزار نفر ظرفیت داریم که پذیرش‌ها با ابلاغ وزارت بهداشت انجام می‌شود و نسبت به سال 92 ظرفیت‌ها کاهش یافته است.

علوی فاضل ادامه داد: پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی در روز شنبه سوم مهرماه می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و دانش‌آموزانی که دوره دبیرستان را شهریور ماه به اتمام رساندند و مدرک پیش‌دانشگاهی ندارند با اخذ تایید از آموزش و پرورش می‌توانند ثبت‌نام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: همچنین داوطلبان برای ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد تا نهم مهرماه مهلت ثبت‌نام دارند.

علوی فاضل با اعلام یک خبر خوش به دانش‌آموزان هنرستان‌ها عنوان کرد: دانش‌آموزان دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که یک دوره سه ساله را در هنرستان‌ها می‌گذرانند می‌توانند در مقطع کاردانی ثبت‌نام کنند ولی براساس آیین‌نامه جدید دانشگاه آزاد شرایطی فراهم شده تا این افراد بتوانند تا مقطع کارشناسی نیز ادامه تحصیل دهند.

علوی فاضل در رابطه با ادغام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی گفت: براساس بند 7 قانون سنجش و پذیرش قرار شده آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد و دولتی به صورت متمرکز برگزار شوند که برای اجرای این قانون منتظر ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی هستیم که هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است، هر زمان این آیین‌نامه به ما ابلاغ شود تابع قانون هستیم.

وی در رابطه با اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد گفت: برای اعلام نتیجه ارشد بدون آزمون باید در رابطه با داوطلبان از حوزه معاونت دانشجویی استعلام کنیم و باید فرایندی طی شود به همین دلیل نتایج پایان این هفته یا اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد عنوان کرد: امسال بومی‌گزینی را به حداکثر رساندیم به طوری که دانشگاه آزاد بومی‌گزینی آموزش عالی را در بیش از دو هزار رشته‌محل دکترا و 7 هزار رشته‌محل کارشناسی ارشد محقق کرده است.

علوی فاضل در رابطه با چگونگی اعلام تکمیل ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی گفت: تا دهم مهرماه می‌توانیم ارزیابی کنیم که چه تعداد ظرفیت خالی داریم زیرا ثبت‌نام‌ها تا آن زمان انجام می‌شود و ما پس از آن در رابطه با تکمیل ظرفیت اعلام نظر می‌کنیم ولی افرادی که در این مرحله قبول شده‌اند ثبت‌نام خود را انجام دهند زیرا اگر بخواهند برای تکمیل ظرفیت نیز ثبت‌نام کنند و قبول شوند ما وجوه ثبت‌نام را بازمی‌گردانیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی غیرپزشکی بدون آزمون در برخی رشته‌محل‌هاست که با عدم اقبال مواجه شدند و ظرفیت خالی داریم تا 50 درصد کاهش شهریه داشتیم زیرا در نقشه جامع علمی کشور نیز برخی رشته‌ها به عنوان رشته دارای اولویت توسعه معرفی شدند بنابراین براساس تصمیم هیات‌های امنای استانی سعی کردیم کاهش شهریه داشته باشیم تا داوطلبان بتوانند استفاده کنند.

* تمام پذیرش‌های دانشگاه آزاد قانونی است
سخنگوی دانشگاه آزاد عنوان کرد: تمام پذیرش‌های دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته و امسال دارای مجوز قانونی است و هیچ کس حق ندارد به پذیرفته‌شدگان این دانشگاه نگرانی القا کند و بگوید که در پذیرش‌ها مشکلی وجود دارد.

وی افزود: امسال هیچ رشته فاقد مجوزی برای پذیرش در دانشگاه آزاد نداریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top