تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/06/31 - 09:37
کد خبر: 210541

نامه سرگشاده دبیر انجمن اسلامی دانشگاه جندی‌شاپور به رئیس دانشگاه:

با بی‌عدالتی آموزشی و قانون‌شکنی در دانشگاه برخورد کنید

با بی‌عدالتی آموزشی و قانون‌شکنی در دانشگاه برخورد کنید

همانطور که مستحضر هستید، تخلفات صورت یافته در دو بخش مرتبط با الف. گروه آموزشی میکروب شناسی دانشگاه و ب. اداره ی آموزش دانشکده پزشکی، در دو حوزه ی امتحان پایان ترم درس میکروب عملی و امتحان جامع علوم پایه( اسفند۹۴) است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در پی تخلفات آموزشی، نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه نوشت.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این نامه آمده است: این بدعت بی شگون در روال آموزش دانشگاه و عدم برخورد با دست اندرکاران بی کفایت آن سبب نهادینه و عادی سازی رانت خواری، پارتی بازی و فساد سازمانی و بی عدالتی آموزشی در کنار سایر بی اخلاقی ها و بی قانونی هایی که در محافل خصوصی و عمومی به گله از آن دم می‌زنید خواهد شد.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

بسمه تعالی

دوست و استاد گرانقدر جناب آقای دکتر ایدنی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
سلام علیکم

گذشت حدود شش ماه از تخلفات و موارد انجام شده مغایر قانون، موسوم به رانت خواری آموزشی، تعدادی از دانشجویان و فعالین فرهنگی سیاسی دانشگاه و عدم رسیدگی و پیگیری و برخورد با مسئولان و مسببان آن علی رغم تذکرات داده شده در تماس های تلفنی و جلسات حضوری موجبات تعجب و تأسف افراد مطلع از این اتفاق را بیش از پیش پدید آورده است.

همانطور که مستحضر هستید، تخلفات صورت یافته در دو بخش مرتبط با الف. گروه آموزشی میکروب شناسی دانشگاه و ب. اداره ی آموزش دانشکده پزشکی، در دو حوزه ی امتحان پایان ترم درس میکروب عملی و امتحان جامع علوم پایه( اسفند۹۴) می باشد که با قانون شکنی قانون شناسان در معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه انجام گرفته است.

این بدعت بی شگون در روال آموزش دانشگاه و عدم برخورد با دست اندرکاران بی کفایت آن سبب نهادینه و عادی سازی رانت خواری، پارتی بازی و فساد سازمانی و بی عدالتی آموزشی در کنار سایر بی اخلاقی ها و بی قانونی هایی که در محافل خصوصی و عمومی به گله از آن دم می زنید خواهد شد.

به دور از تعارفات باید گفت؛ جامعه دانشگاهی همانطور که تاب بی اخلاقی ها، سیاه نمایی ها و غوغاسالاری های مخالفان شما را ندارد، بگم بگم ها، در گذشته بدتر از این بوده ها و قانون گریزی ها و پنهان کاری های زیردستان شما را نیز برنخواهد تابید.

مصرانه تقاضا می‌شود در اسرع وقت، به دور از نگرانی و ناعدالتی، در فضایی منطقی، نسبت به رسیدگی (و در صورت اثبات تخلفات، برخورد جدی با مسئولان و مسببان) این قانون شکنی اقدام نمایید.

طبق بند "الف" ماده ۶ آیین نامه مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نظارت بر حسن اجرای امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و...) از وظایف اساسی حضرتعالی میباشد که تا به امروز علی رغم وجود کارنامه درخشان در بخش های دانشجویی، درمانی و... متأسفانه به وضوح در برخی حوزه ها همانند آموزش، پژوهش و... در انجام صحیح آن چندان موفق ظاهر نشده اید.[تداوم توفیقات حضرتعالی و تیم همراه از خداوند متعال مسئله می‌شود.]

لازم به ذکر است عدم اهتمام شما بعنوان سکاندار ارشد عرصه ی اجرا و مدیریت جندی شاپور در برخورد با زیردستان متخلف، موجب زیر سوال رفتن اعتبار دانشگاه علوم پزشکی اهواز می گردد. اتفاقی که مشابه آن، چنانچه در گذشته گوشزد شد، متأسفانه به دلیل عدم انجام صحیح وظایفتان، در قضیه تخلف پژوهشی دانشگاه شاهد آن بودیم.

اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْیَتِکَ مَا یَحُولُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ مَعْصِیَتِکَ... وَ اجْعَلْ ثَارَنَا عَلَى مَنْ ظَلَمَنَا... لاَ تُسَلِّطْ عَلَیْنَا مَنْ لاَ یَرْحَمُنَا بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ‏

با آرزوی سلامتی، موفقیت و طول عمر با عزت
محمدمهدی درخشان مهر
دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
۲۴/ مرداد ماه/ ۱۳۹۵

رونوشت:
- حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد؛ ریاست محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدالظله العالی) در دانشگاه
- مهندس کریمی؛ مدیر محترم حراست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top