تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/06/31 - 19:59
کد خبر: 210582

واکنش بسیج دانشگاه امام صادق(ع) به جان باختن تبعه افغان؛

جامعه هنری در برابر حرکات ناپسند عده‌ای هنرمندنما اعلام برائت کند

جامعه هنری در برابر حرکات ناپسند عده‌ای هنرمندنما اعلام برائت کند

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جان باختن تبعه افغان در پی تصادف با راننده بازیگر مست اعلام کرد: جامعه هنری با اعلام برائت از این‌گونه حرکات عده‌ای هنرمندنما، نشان دهد که هنرمند واقعی در هر جایی مدافع عدالت و طرف‌دار مظلومین است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در قسمتی از این بیانیه آمده است: شایسته است که جامعه هنری با اعلام برائت از این‌گونه حرکات عده‌ای هنرمندنما، نشان دهد که هنرمند واقعی در هر جایی مدافع عدالت و طرف‌دار مظلومین است هر چند که به ضرر عده‌ای از همکاران خود باشد؛ این در حالی است که متأسفانه تاکنون هنرمندان و اهالی قلم و رسانه واکنش شایسته ای به این اتفاق که قلب هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند، نشان نداده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جان باختن تبعه افغان در پی تصادف با راننده بازیگر مست اعلام کرد: جامعه هنری با اعلام برائت از این‌گونه حرکات عده‌ای هنرمندنما، نشان دهد که هنرمند واقعی در هر جایی مدافع عدالت و طرف‌دار مظلومین است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

چندیست خبر جان باختن یکی از برادران افغانی توسط یک بازیگر زن که با حالتی نامناسب در حال رانندگی بوده است، موجب شد تا بار دیگر شائبه‌هایی درباره اوضاع و احوال برخی از اهالی هنر در اذهان عمومی ایجاد شود. این نگرانی‌ها از آنجا نشأت می‌گیرد که تصور عموم مردم نسبت به هنر و هنرمند، جایگاهی رفیع و مقدس است که این‌گونه اعمال با آن فاصله بسیار زیادی دارد.

ابتذال در هر قشری از اقشار جامعه زیان‌بار و و دارای آثار منفی فراوانی است؛ اما آنگاه که این ابتذال گریبان گیر هنرمندان شود، از آن جهت که این قشر در زمرهسرآمدان فرهنگی به شمار می‌­آیند، آثار سوء مضاعفی به وجود می آورد. بدون تردید هنر در ذات خود با مفاهیم فاخری همچون دفاع از مظلوم و مستضعف گره خورده است. هنرمند زمانی در اوج می‌درخشد که در خدمت اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد.

هنری که نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است. هنری که در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی باشد که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت می‌برند؛ اما این هنر کجا و ابتذال کجا؟ این هنر کجا و فرهنگ مبتذل غربیِ کجا؟ این هنر کجا و چنین اخبار دردناکی کجا؟ جامعه هنری اصیل و شریف کشورمان متأسفانه در این روزگار اسیر هنرمندنمایانی است که مست خودخواهی و خودشیفتگی و شهوتِ شهرت خودشان هستند و به جای آن‌که در نبرد تنگاتنگ افکار و عقاید فرهنگ‌های غلط و منحط غیر دینی و غیر اصیل سربازان جبهه حق باشند شکست خورده نفس خویشتن و بنده هواهای نفسانی خودشان هستند. چه اشتباه می‌کنند کسانی که با توهین و قضاوت‌های اشتباه و احتمالا افتراء مسئله را بحرانی‌تر و اذهان عمومی را از مسائل اصلی منحرف می‌کنند.

شایسته است که جامعه هنری با اعلام برائت از این‌گونه حرکات عده‌ای هنرمندنما، نشان دهد که هنرمند واقعی در هر جایی مدافع عدالت و طرف‌دار مظلومین است هر چند که به ضرر عده‌ای از همکاران خود باشد؛ این در حالی است که متأسفانه تاکنون هنرمندان و اهالی قلم و رسانه واکنش شایسته ای به این اتفاق که قلب هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند، نشان نداده اند.

توجه به این نکته ضروری است که ممکن است سکوت جامعه هنری در برابر اتفاق اخیر باعث ایجاد این شائبه در اذهان عمومی ‌شود که هنرمندان با رویکردی طائفه‌مدارانه به قضایا نظر می کنند. شایان ذکر است که در صورت انجام نشدن اقدام شایسته ای در محکوم کردن این اتفاق، در آینده شاهد تکرار این قبیل فجایع خواهیم بود و در آن صورت جامعه هنرمندان باید در انتظار کاهش محبوبیت خود در بین مردم باشد.

همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به نوبه خود وظیفه می‌داند که به خانواده رنج دیده این حادثه تسلیت بگوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top