تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/07/01 - 10:55
کد خبر: 210622

گزارشی از نقش آمریکا و منافقین در دوره دفاع مقدس؛

رفاقت پنجاه ساله!

رفاقت پنجاه ساله!

بررسی های منتشر شده بر اساس اسناد و مدارک نشان می دهد که گروهک منافقین در طول سال های جنگ و پس از آن «با سرویس ‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر ارتباط داشته و اطلاعات جمع آوری شده را مبادله کرده و یا به فروش می رساندند.

خبرنامه دانشجویان ایران: افسانه ای که درباره انقلاب ایران گفته می شود این است که این انقلاب از فساد شاه و سرکوب پلیس و فقر توده ها ناشی می شد. این دیدگاه خطاست. در حکومت شاه وضع ایران از تمام کشورهای منطقه سوای اسرائیل بهتر بود. جوانان از این انقلاب حمایت کردند نه برای اینکه خواهان آزادی، شغل، مسکن و لباس بهتر بودند چون چیزی را می خواستند تا به آن بیش از مادی گرایی معتقد باشند. پس، از انقلاب، مردم ایران همان چیزی را به دست آوردند که انقلاب قول داده بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اینکه آنها تصور می کردند به چه چیزی دست خواهند یافت کاملا روشن نیست؛ اما جای انکار نیست که انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب واقعی اندیشه ها را ارایه داد و آنها آن را با عشق و ایمان پذیرفتند.

ریچارد نیکسون با بیان این دیدگاه در مورد زمینه های انقلاب اسلامی در ایران اگر چه به صورت تلویحی تلاش می کند تا دوره سیاه پهلوی در حوزه امور رفاهی و رسیدگی به معیشت مردم را وارونه مطرح نماید؛ اما با این وجود به موضوع قابل توجهی اشاره کرده است که بر اساس آن محور شکل گیری انقلاب ایران را ایدئولوژی معنویت گرا معرفی کرده است. این ایدئولوژی در طول دوره مبارزات توسط گروه های مختلف مارکسیستی و سوسیالیستی نیز پیگیری می شد.

گروه هایی نظیر مجاهدین خلق که از ابتدا به دلیل اشتراک منافع با جریان مبارزات همراه بودند، به تدریج خود نیز از مسیر اهداف آرمانی خارج شده و به نوعی دیگر اهداف مادی گرایانه را در پیش گرفتند. اهدافی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مقابله شدید امام(ره) با این جریان، مجبور به آشکار ساختن نفاق خود شد و زمینه آشوب های خیابانی و درگیری های مسلحانه در مناطق مختلف کشور را یه ویژه در اسفند 59 را به وجود آورد.

نقش مخرب این گروهک در طول جنگ تحمیلی نیز یکی دیگر از اقدامات آنها علیه مردم ایران محسوب می شود. این گروهک تا پیش از آنکه به صورت آشکار وارد جنگ مسلحانه علیه مردم ایران شود در آغاز جنگ عراق علیه ایران در قالب یک اطلاعیه موهوم سیاست خود در قبال جنگ را بیان می کند: «در صورت تجویز مقامات کشور ضمن محکوم نمودن تجاوزات عراق از کلیه اعضا و هواداران خود می خواهیم که آمادگی لازم را کسب کنند تا عند اللزوم در کنار بقیه مردم و ارتش وظیفه خود را در دفاع از میهن ایفا نمایند.»

اگر چه در روزهای نخست جنگ با این موضع گیری توانستند تا حدودی نظر افکار عمومی را نسبت به حسن نیت خود منحرف نمایند؛ اما با به کار بردن عبارت «در صورت تجویز مقامات کشور» نشانه هایی از برنامه های دراز مدت خود را به منظور ایجاد اختلال در روند جنگ تحمیلی در میان رسانه ها مخابره نمودند. این روند آنقدر با سرعت بالایی پیش رفت که تنها با گذشت کمتر از یک ماه از آغاز جنگ دادستان انقلاب اسلامی آبادان 41 نفر از اعضای این گروهک را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.

بررسی های منتشر شده بر اساس اسناد و مدارک نشان می دهد که گروهک منافقین در طول سال های جنگ و پس از آن «با سرویس ‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر ارتباط داشته و اطلاعات جمع آوری شده را مبادله کرده و یا به فروش می رساندند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص چاپ اسرائیل نیز با تایید این که اعضای مجاهدین خلق در خاک آمریکا آموزش می‌ دیده اند، تصریح کرد که اسرائیل نیز بودجه عملیات آنها بر ضد حکومت ایران را تامین می کرده است.»

حمایت هایی که امروز توسط دولت های غربی از این گروهک صورت می گیرد پاسخی به خدمات آنها در طول سال های انقلاب است. از ترور هزاران نفر از شهدای ترور تا جاسوسی در دوره دفاع مقدس موجب می شود که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی در تداوم سیاست حمایت آمریکا از منافقین، هوارد دین رئیس سابق حزب دمکرات آمریکا، طی مصاحبه ای در فروردین ماه سال 1390 بگوید: «ما به مجاهدین خلق مدیون هستیم و ما به آنها وعده دادیم که از آنها حفاظت کنیم و این واضح است که اینها تروریست نیستند.»

دریاسالار جیمز لاینز فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام طی سال های 1985 تا 1987 نیز که در جلسه مجلس سنای آمریکا در آبان سال 1390 سخنرانی کرده است در همین زمینه می گوید: «مقامات آمریکایی گفته اند که یک ایران اتمی قابل قبول نیست. ولی انتهای خط تضاد ما با رژیم ایران تنها از طریق تغییر این رژیم حل خواهد شد. من فکر می کنم که بودجه 100 میلیون دلاری بایستی برای حمایت از اپوزیسیون ایران به تصویب برسد که در آن صورت الزاما و به طور قطع بایستی مجاهدین خلق ایران را هم شامل بشود.»

گروهک منافقین در سال 1997 در فهرست گروهک های تروریستی آمریکا قرار گرفت، اگر چه در پشت پرده و پنهانی این گروهک مورد حمایت آمریکا قرار داشت، بعد از شکست صدام و تغییر سیاست های منطقه ای، آمریکا حمایت های خود از منافقین را علنی کرد و در سال 2012 این گروه را از لیست گروه های تروریستی خارج نمود.

در حال حاضر نیز بازتولید نقش این گروهک تروریستی توسط دولت های غربی در دستور کار قرار گرفته و با برگزاری نشست های مشترک با میان نهادهای اروپایی با حمایت های دولت عربستان، نام گروهک منافقین برای اهداف خاص رسانه ای در طول ماه های اخیر بر سر زبان ها افتاده است.

به هر ترتیب تاریخچه و کارنامه سیاه این گروهک در قالب دوران جنگ تحمیلی در کنار جاسوسی هایی که توسط آنها صورت می گرفت به طور عمده در پایان جنگ و مشخصا در عملیات مرصاد خلاصه می شود. این سازمان در طول جنگ از امکانات و مهمات قابل توجهی برخوردار بود؛ اما هرگز به دلایل قوای نظامی و نیز اعتماد رژیم عراق به آنها زمینه مقابله مستقل با طرف ایرانی را نداشت. اما با پایان جنگ بر اساس یک فریب برنامه ریزی شده و البته نامتوازن، ستونی از نیروهای نظامی وابسته به این سازمان با هدف براندازی نظام اسلامی از مرزهای غربی کشور وارد ایران شده و عملیات مرصاد را رقم زدند.

منافقین پیش از انجام عملیات مرصاد (فروغ جاویدان) چند ماه قبل در یک عملیات کوچکتر به نام آفتاب شکست سختی خورده بودند. «پس از آن منافقین با بازسازی قوای خود در قالب 20 تیپ (هر تیپ به استعداد یک گردان منظم حدود 150 نفری) در روز سوم مرداد 1367 از سمت اسلام آباد غرب و کرند به ایران حمله کردند و به داخل خاک ایران پیشروی نمودند. آنان قصد داشتند بر اساس یک برنامه زمان بندی شده 33 ساعته در پنج مرحله از شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد، همدان و قزوین عبور کنند و خود را به تهران برسانند. دولت عراق در این عملیات با ادواتی از قبیل 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره انداز 80 میلی متری، 30 قبضه توپ 122 میلی متری، 150 قبضه خمپاره 400 میلی متری، 1000 قبضه تیربار کلاشینکف، 30 قبضه توپ 106 میلی متری و 1000 دستگاه کامیون و خودرو آنان را یاری می کرد.»

با همراهی مناسب و طراحی دقیق نیروهای ارتش و سپاه آخرین عملیات نظامی این گروهک علیه ایران نیز با شکست سنگینی مواجه شد و تعداد زیادی از عناصر میدانی این گروهک در این عملیات به هلاکت رسیدند. اما آنچه که باقی مانده است حجم عظیمی از سوالات بی پاسخ برای جامعه جهانی است که چطور ممکن است دولت های غربی به عنوان مدعیان مدافع حقوق بشر بر جنایات جنگی این گروه خط کشیده و با حمایت از آنها در این موج عظیم از رفتارهای جنایت کارانه شریک باشند؟ پاسخ این سوال را می توان در جمله پر معنی و کوتاه مقام معظم رهبری یافت که می فرمایند: منافقین در آغوش آمریکا جای دارند.

* گزارش از علی احمدپور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top