تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/03 - 03:57
کد خبر: 210744

پالس‌های مأیوسانه یک رئیس جمهور

سفر اخیر آقای روحانی به نیویورک که در ابتدا هم با اما و اگر مواجه بود، سفری بی رمق و از سر ناچاری بود. ظاهراً آقای روحانی تمایل چندانی برای انجام این سفر نداشته و بالاجبار و به توصیه مشاورانش به انجام آن اقدام نموده است! چرا که در صورت خودداری از انجام آن مشخص می شد که تمام داستان سرایی ها و افسانه پردازی ها مبنی بر حل مشکلات کشور در صورت تعامل با کدخدا، دروغ یا فریبی بیش نبوده و رسماً توسط گوینده آن، پس گرفته شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سفر اخیر آقای روحانی به نیویورک که در ابتدا هم با اما و اگر مواجه بود، سفری بی رمق و از سر ناچاری بود. ظاهراً آقای روحانی تمایل چندانی برای انجام این سفر نداشته و بالاجبار و به توصیه مشاورانش به انجام آن اقدام نموده است! چرا که در صورت خودداری از انجام آن مشخص می شد که تمام داستان سرایی ها و افسانه پردازی ها مبنی بر حل مشکلات کشور در صورت تعامل با کدخدا، دروغ یا فریبی بیش نبوده و رسماً توسط گوینده آن، پس گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حمیدرضا شاه نظری در کانال تلگرامی خود نوشت:

درباره سفر آقای روحانی به نیویورک نکات زیر قابل توجه است:

سفر اخیر آقای روحانی به نیویورک که در ابتدا هم با اما و اگر مواجه بود، سفری بی رمق و از سر ناچاری بود. ظاهراً آقای روحانی تمایل چندانی برای انجام این سفر نداشته و بالاجبار و به توصیه مشاورانش به انجام آن اقدام نموده است! چرا که در صورت خودداری از انجام آن مشخص می شد که تمام داستان سرایی ها و افسانه پردازی ها مبنی بر حل مشکلات کشور در صورت تعامل با کدخدا، دروغ یا فریبی بیش نبوده و رسماً توسط گوینده آن، پس گرفته شده است.

مقایسه این سفر با سفر اول آقای روحانی نشان می دهد که دیگر از آن شور و اشتیاق برای مواجهه با کدخدا و ملاقات اتفاقی و ... خبری نیست و سفر وی حتی از طرف کدخدا و رسانه هایش نیز با سردی معناداری مواجه شده است. این سردی در بطن خود این معنا را دارد که اردوگاه اعتدال از حمایت کدخدا از خود ناامید شده و دیگر نباید منتظر دوپینگ نجات بخش بود و از طرفی کدخدا نیز در مورد پیروزی کدخداباوران در انتخابات 96 دچار تردیدی جدی است.

مرور سخنان آقای روحانی در سازمان ملل نشان می دهد که سخنان وی نیز حاوی مطلب جدیدی نبود و جز پالس هایی مأیوسانه درباره آمادگی برای اجرای برجام منطقه ای با هدف جلب حمایت و گله از سر استیصال بابت عدم انجام تعهدات برجامی توسط کدخدا، چیزی بیش از سخنان تکراری اندر مزایای تعامل گرایی و مذاکره در بر نداشت.

کنش ها و سخنان اخیر آقای روحانی و نیز سخنان شاذ پدرخوانده جریان اعتدال نشان می دهد که نگرانی از بابت شکست سنگین در انتخابات سال 96 به سطح بالایی رسیده و پالس های ارسال شده برای جلب حمایت کدخدا نیز تاکنون مؤثر واقع نشده است. وضعیت فعلی جریان غرب گرا از یک سو نشان دهنده هوشمندی بالای امام خامنه ای در اتخاذ تاکتیک نرمش قهرمانانه در رسوا کردن کدخدا و کدخداباوران است و از سوی دیگر خسران کسانی را نشان می دهد که ساده لوحانه به وعده های کدخدا یا همان شیطان بزرگ اعتماد کرده و دچار اشتباه محاسباتی شدند! و الان مسیر بازگشتی برای خود نمی بینند و به همین خاطر همچنان مأیوسانه امیدوار به لطف کدخدا هستند!

آیا وضعیت بغرنج فوق، گزینه های بدیل روحانی را به میان خواهد کشاند؟ و آیا این گزینه ها تحت مدیریت پدخوانده سر بر خواهند آورد یا اصلاح طلبان مسیر خود را برای عدم پذیرش مسئولبت شکست برجام و شکست روحانی جدا خواهند کرد؟ باید منتظر ماند و دید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top