تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/03 - 09:49
کد خبر: 210759

مشروح مواضع دانشجویان در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه استان تهران

ای کاش رئیس جمهور محترم و اعضای دولت یازدهم و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای ساعت‌ها تلف کردن وقت‌شان در فضای مجازی اندکی از وقت باارزششان را صرف شورای عالی فضای مجازی و چاره اندیشی برای تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت‌ها می‌کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از نمایندگان تشکل‌های بسیجی دانشگاه‌های تهران این هفته در نماز جمعه‌های شهرستان‌های استان تهران سخنرانی کرده و به بیان دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و جامعه پرداختند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ جمعی از نمایندگان تشکل‌های بسیجی دانشگاه‌های تهران این هفته در نماز جمعه‌های شهرستان‌های استان تهران سخنرانی کرده و به بیان دغدغه‌های و مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و جامعه پرداختند.

* عده‌ای فرصت طلب سودجو با استفاده سمت‌های خود به آرمان‌های انقلاب خیانت می‌کنند
بنابراین گزارش، متن کامل سخنرانی سید محمدجواد طوسی مسئول سیاسی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان واوان به شرح ذیل است:

بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما در این مدت شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بسیاری از عرصه‌ها بوده‌ایم. در موارد متعددی هم دچار چالش‌های مختلفی شده‌ایم. در این میان اقتصاد و معیشت نقطه ضعفی بوده که دشمنان ما از ابتدای انقلاب از طریق عوامل نفوذی خود همواره از آن نقطه به ما ضربه زدند. از طرفی یکی از آرمان‌های این انقلاب دفاع از مستضعفین بوده و در اندیشه امام مستضعفین از چنان جایگاهی برخوردار است که ولی نعمتان این انقلاب خوانده می‌شوند.

امروز مسئله‌ای که اولویت فعلی کشور محسوب می‌شود، اقتصاد و معیشت است. متاسفانه مشکلات زیادی در این حوزه تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شده است از معیشت نابسامان مردم گرفته تا تورم و بیکاری و رکود و مشکل مسکن.

اخیرا هم پدیده زشت و دور از انصافی به نام فیش‌های حقوقی نجومی که ریشه در خوی اشرافیت‌گرایی و رفاه‌زدگی در بین برخی مسئولان دارد.

در شرایطی که بسیاری از افراد از تامین مخارج حداقلی خود و خانواده‌شان عاجزند و کارگرانی که درآمدشان زیر خط فقر است و حاشیه نشین‌ها و جوانان بیکار و همچنین کارگرانی که به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها کارشان را از دست داده‌اند؛ عده‌ای فرصت طلب سودجو با استفاده از موقعیت و سمت‌هایی که در اختیار آنهاست، به بیت‌المال مسلمین دست درازی کرده و به آرمان‌های انقلاب اسلامی خیانت می‌کنند و به جای اینکه به سزای اعمالشان برسند؛ متاسفانه سرمایه‌های نظام خطاب می‌شوند.

یاد خمینی کبیر(ره) به خیر که فرمود: « آن روزى که مسئولین خوى کاخ نشینى پیدا کنند خداى نخواسته، و از این خوى ارزنده کوخ نشینى بیرون بروند، آن روز است که ما براى این کشور باید فاتحه بخوانیم». امام ما همیشه بر حمایت از مظلوم و مستضعف تاکید داشتند و لازمه حمایت از این ولی نعمتان انقلاب را عدالت و مساوات می‌دانستند. باید قوای مسئول بخصوص قوه محترم قضائیه به این قضیه اساسی بپردازد و بدون ترس و ملاحظه مدیران مقصر را محاکمه کند.

در بین آحاد مختلف مردم و مسئولان راه حل‌های متفاوتی برای حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع آن بیان می‌شود که برخی ناظر به درون کشور است و برخی ناظر به بیرون. عده‌ای حل بحران‌های اقتصادی را در گرو رفع تحریم‌ها و آن را هم در گرو مذاکره با ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا می‌دانند و در پی این سخن، سعی در ارتباط و گفت‌وگو با آنها می‌کنند.

با گذشت حدود یکسال از اجرایی شدن برجام با کمال تاسف، نه تنها تغییر محسوسی در معیشت مردم ایجاد نشده بلکه بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای و علمی ما نقدا نابود شده است. این در حالی است که طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرده و حتی دست به تحریم‌های مجدد زده است و در صدد سنگ اندازی در مسیر قطار انقلاب است.

بنابراین در این مدت شاهد ناکارآمدی تفکر نگاه به بیرون هستیم تفکری که جز وابستگی و دست درازی به بیگانگان را تجویز نمی‌کند و جز خسارت و تحقیر و ضایع شدن منافع ملی دستاورد دیگری نداشته است. برجام یک خسارت بود؛ «خسارت محض» اما یک تجربه خوبی بود برای شیفتگان غرب که بار دیگر بفهمند آمریکا قابل اعتماد نیست. متاسفانه برخلاف انتظار؛ مسئولان نه تنها از این تجربه عبرت نگرفتند که به علت عدم گشایش های برجامی در صدد اند که یک تعهد ننگین دیگر را به این ملت تحمیل کنند.

امروز اینها دچار خود تحریمی شده‌اند و با FATF بسیاری از نهادها، موسسات، سازمان‌ها، بانک‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را تحریم داخلی می‌کنند، درحالی که برجام آمده بود تا تحریم‌ها را رفع کند و معیشت مردم را بهبود بخشد.

FATF تهدیدی است برای استقلال، عزت، امنیت و منافع ملی ایران. تحت این تعهد دشمنان ما به بسیاری از اطلاعات بانکی، مالی و تراکنش‌های نهادها و سازمان‌های حساس و مهم دسترسی پیدا می‌کنند؛ با این اوصاف دیگر دشمن نیازی به جاسوسی ندارد.

امروز سیاست‌های غلط برخی مسئولان دولتی در تصویب طرح‌های مربوط به قراردادهای مالی که در بالا اشاره شد و قراردادهای نفتی IPC نه تنها در راستای اقتصاد مقاومتی نیست بلکه کشور را بیشتر به سمت وابستگی سوق می‌دهد. چرا که در قراردادهای IPC نیز استقلال و منافع ملی ما نادیده گرفته شده است.

بخش‌های مختلفی از این قرارداد موید این است که به قیمت جلب نظر شرکت‌های نفتی خارجی‌ای که خیانت آن‌ها بر کسی پوشیده نیست منافع ملی ما زیر پا گذاشته شده است. قراردادهای غیر عادی با مدت زمان‌های طولانی و غیر متعارف که توسط فلان شرکت انگلیسی تدوین شده است. امید است که این افراد قدری تامل کرده و به راه آیند.

در مقابل نگاه مذکور و نتایج خفت بار آن؛ نگاه به داخل و تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور و اعتماد به جوانان و نخبگان و مردم مطرح می‌شود. از آنجا که در کشور ما ظرفیت های فراوان مادی و معنوی وجود دارد، می توان با مدیریت صحیح آن‌ها؛ بر بسیاری از مشکلات اقتصادی فائق آمد. ضرورت اقتصاد مقاومتی با ویژگی درون‌زایی و برون‌گرایی که مبتنی بر فرصت‌های داخلی است، از اینجا مشخص می‌شود.

همانطور که مقام معظم رهبری تنها راه علاج مشکلات را اقتصاد مقاومتی و تقویت ساخت درونی کشور خواندند و بر اهمیت آن اشاره کردند.

مقام معظم رهبری فرمودند: «یکی از عناصر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، «بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر جهانی» است که امروز مظهر آن آمریکا است. متأسفانه برخی‌ها حاضر نیستند این بی‌اعتمادی را قبول کنند و اگر چه به زبان می‌گویند آمریکا دشمن است اما احساس واقعی بی‌اعتمادی به آمریکا، در آنها وجود ندارد.... هنگامی که در انسان احساس دشمنی و بی‌اعتمادی واقعی به طرف مقابل وجود داشته باشد، در مذاکرات و دیدارها، الزامات آن را رعایت می‌کند و به گفته‌های طرف مقابل مطلقاً اعتماد نخواهد کرد.»

امروز در منطقه غرب آسیا، جنگ‌ها و درگیری‌ها و کشمکش‌های نابرابری رخ داده است و متاسفانه سران استکباری به کمک ایادی خود در منطقه به ویژه صهیونیست‌های خبیث و کشورهای مرتجع عربی دست به جنایاتی می زنند که تصور آن‌ها برای یک انسان دردناک و آزاردهنده است چه رسد به ارتکاب آن‌ها. شرایط اسفناک یمن که حدود یک سال و نیم با امکانات ناچیز در برابر تجهیزات وسیع نظامی عربستان سعودی مقاومت کرده و هر چند وقت یکبار در آن جا عده ی زیادی از مردم غیر نظامی از جمله زنان و کودکان خردسال کشته می‌شوند؛ گواه این مطلب است.

اوضاع در عراق و سوریه و افغانستان که توسط جیره‌خواران ابر قدرت‌ها یعنی گروه‌های تکفیری- وهابی به آشوب کشیده شده است و کشت و کشتارهایی رخ می‌دهد که زبان از گفتن و قلم از نوشتن آن ها شرم دارد؛ از این بهتر نیست. با تاثر فراوان دامنه این سبعیت و وحشی‌گری، منطقه خاورمیانه را در نوردیده و به کشورهای غربی که خود منشاء آن بوده‌اند کشیده شده است. ناامنی‌های اخیر ایجاد شده در فرانسه و بلژیک نشان دهنده این موضوع است.

بدیهی است در چنین منطقه ناآرام و پر تلاطمی، حفظ امنیت و ثبات یک کشور مانند ایران اسلامی با آن حجم گسترده دشمنی‌ها، اتفاق مبارکی است که مرهون تلاش‌های مسئولان امر و نگاه کلان و تسلط گسترده جمهوری اسلامی به منطقه غرب آسیا است.

یقینا مجاهدت‌ها و رشادت‌های جوانان مدافع حرم در خارج از مرزهای کشور نقش بی بدیلی در تامین امنیت ایران دارند. متاسفانه برخی نسبت مقوله امنیت نگاه سیاسی داشته و سعی دارند آن را دستاورد مذاکرات گذشته و برجام تلقی کنند.

اینها توجه ندارند که یکی از اهداف اصلی امریکا از مذاکرات محدود کردن قدرت و نفوذ ایران در منطقه است و این ضد امنیت و منافع ملی ما است.

و در آخر چه به جا گفت خمینی کبیر(ره): «به مسئولین و دست‏ اندرکاران در هر رده می‏‌گویم که شرعا بر همه شما واجب است که همت کنید تا آخرین رگ و ریشه ‌های وابستگی این کشور به بیگانگان را در هر زمینه‌ای قطع کنید.»

* مسئولان لطفا استقلال ملت ایران را معامله نکنند!/ سایه جنگ را رشادت‌ها و خون شهدای مدافع حرم از سر ملت ایران کم کرده و نه هیچ چیز دیگری
همچنین مشروح سخنان پوریا پورضیایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تهران غرب در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان آبسرد نیز به شرح زیر است:

« حقیر با توجه به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس بنا دارم با موضوع فرهنگ جهادی و مدیریت جهادی از نگاه حضرت آقا در خدمت شما بزرگواران باشم و در قسمت دوم کلامم در باب سیاست خارجه و اتفاقاتی که افتاده و پیش رو داریم کلام کوتاهی داشته باشم.

* مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی
آن روحیه و هویتی است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با آن جنگ را پیش بردند و جز خدا در نظر نداشتند و بی‌هیچ چشم داشتی جز به شهادت در راه حق بسنده نکردند که شامل مولفه هایی است.

مولفه اول احساس مسئولیت است:
این که ما در مقابل خداوند مسئولیم نه در مقابل غیر از او. اگر به این موضوع ایمان داشته باشیم دیگر ترسی در مقابل ابر قدرت‌ها و تهدیدات دشمن نخواهیم داشت و اینطور است که می‌توانیم جلوی استکبار زور گویان به ایستیم مانند مولایمان سیدالشهدا و نه اینکه از ترس از مواضع و اصولی که ملت ایران برایش هزینه‌های سنگینی داده است عقب بیاییم.

و در مقابل تهدید و توهین‌ها سر خم کنیم و دیپلماسی ذلت را پیش بگیریم، از خط قرمزها عبور کنیم. با اهل ظلم سر یک میز بنشینیم و کوتاه بیاییم.

مولفه دوم رعایت تقوا:
به گفته حضرت آقا پایه تمام خیرات در جامعه تقواست. که شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به حق در این موضوع طلایه دار و جلودار بودند اول با خود صادق بودند و بعد با بقیه و برای خدای کار می‌کردند. تقوای سیاسی یعنی از رو صداقت ، دلسوزی و دردمندی با موضوعات برخورد کردن. سیاست به معنای پشت هم اندازی و دروغ به افکار عمومی ملت نیست.

نمی‌شود برای تحریک اذهان عمومی ملت و تقویت منافع خود با دادن شعارهای دروغی جایگاهی کسب کنیم و با ادامه وعده‌های دروغ در این جایگاه بمانیم بالاخره روزی این دروغ‌ها فاش می‌شود و پرده از واقعیات برداشته خواهد شد.

شعارهای غیر واقعی در حل شدن رکود، تورم و بیکاری از مطالبات و نیازهای اولیه مردم است که تا اینجا فقط در حد شعار این‌ها را داشتیم.

اما این‌ها واقعیت زندگی مردم است مردم ما به نان نیاز دارند نه حرف‌های رویایی و زیبا.

دغدغه مردم ما این روزها کنسرت رفتن است یا موضوع اشتغال؟
دغدغه مردم بی بند و باری فرهنگی است نه مجوز به فلان فیلم بی محتوای سینمایی.

مردم باید آگاه باشند نسبت به موضوعات و مطالبه کنند نیازهای خود را.

مولفه سوم فرهنگ کار است:
ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید و کار آفرینی و استفاده از تولیدات داخلی.

حضرت آقا مدت‌هاست تکیه و اصرار خود را به هر طریق و کلامی نسبت به این موضوع ابراز کرده‌اند. بارها و بارها در این رابطه تذکر دادند که تکیه کنید بر توان و تولید داخلی اما متاسفانه بعضی‌ها دقیقا خلاف جهت عمل کرده و محوریت اقتصاد را نه در تولید داخلی بلکه واردات خارجی و جذب سرمایه خارجی می‌دانند و به این عملکرد افتخار هم می‌کنند.

با عدم جلوگیری از ورود کالای قاچاق تولید کننده‌ داخلی را روز به روز ضعیف تر می‌کنند.

کشاورزها و باغدارها دست از کار بر می‌دارند رو به ساخت و ساز می‌آورند آن وقت کشور در یک رکود کامل فرو خواهد رفت و این اتفاق دارد برای ما رخ می‌دهد و ما به وضوح شاهد آن هستیم.

مولفه چهارم وجدان کاری است:
که نسبت به کاری انجام می‌دهیم متعهد باشیم کم کاری نکنیم و احساس وجدان نسبت به کار خود داشته باشیم، سرهم بندی و رفع تکلیف نکنیم. کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. همینطور که می‌بینید نسبت به تک تک این موارد شهدا پیشگام بودند و جز برای رضای حق نمی‌کردند.

اینطور بود که صاحب توفیقات و موفقیت‌های بزرگ می‌شدند.

مولفه پنجم جهاد کاری است:
کسالت، کم‌کاری و تنبلی یک ملت را تباه می‌کند. برای سربلندی یک ملت باید با روحیه جهادی کار کرد همچون شهدا و رزمندگان دفاع مقدس که با دست خالی جلوی جهان مستکبر ایستادند و پیروز میدان شدند.

یقینا مدیرانی که ساعت 11صبح تازه سرکار می‌آیند و دو ظهر محل کار را ترک می‌کنند فاقد روحیه جهادی هستند. و اینها مانع بزرگی برای پیشرفت ملت ایران هستند.

اگر واقعا نمی‌توانند، کار را به کسانی بسپارند که توانایی و انگیزه‌اش را دارند و لطف کنند در خانه استراحت کنند مگر این که دنبال منافع شخصی و جایگاهی فردی باشند و نه منافع ملی که نه خود کار کنند و نه اجازه بدهند دیگران کاری انجام دهند و کار متوقف شود.

ملموس‌تر برای شما عزیزان و دغدغه شما در این منطقه همین موضوع زمین خواری است که در صدر آمار ها کشور دماوند است.

باید رسیدگی کنند و این مستلزم مطالبه شما مردم فهیم دماوند و آب سرد است.

مطالبی که تا اینجا خدمتتان عرض کردم درباب مدیریت و فرهنگ جهادی بود.

و کلام کوتاهی در باب سیاست خارجه
آنچه که در این حوزه اخیرا رخ داده است سفر جناب آقای رئیس جمهور به نیویورک است. دیدار وزیر خارجه ما با وزیر خارجه ی کانادا که به بهانه حمایت ایران از سوریه و خطر برای اسرائیل روابطش را در سال 2012با ایران قطع کرد و در شورای امنیت پایه گذار تحریم‌ها به بهانه حقوق بشر بود. و تحریم‌های یک جانبه سنگین کانادا در قبال ایران که شاهدش بودیم.

و حال ما با تمام وجود شاهد شکستن خط قرمزها و عقب نشینی وزارت خارجه بودیم.

دیدار مجدد وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا. تلفنی صحبت کردن آقای رئیس جمهور با آقای اوباما چند سال پیش. که به تازگی سخنگوی جدید میز ایران در کاخ سفید گفتن احتمال دارد که دیداری حضوری بین دو ریاست جمهور ایران و آمریکا انجام بگیرد.

این‌ها را که کنار هم بگذاریم باید احساس خطر کنیم. زیرا خط قرمزهای انقلاب اسلامی دارد از بین می‌رود. یا آمریکا با ما دشمن است یا خیر!!!

آمریکایی که حضرت امام آن را شیطان بزرگ خواندند، آمریکایی که در جنگ تحمیلی تمام قد از عراق علیه ایران حمایت کرد، آمریکایی که در همین برجام که افتخار دولت است بدعهدی را به حد تام رساند و به تعهداتش عمل نکرد. که خود شخص آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در سازمان ملل این موضوع را مطرح کرد و گفت این بدعهدی ها باید پیگیری قانونی شود.

مرد ایران فراموشکار نیستند و هرگز فراموش نخواهند کرد کارها و سیاست‌های خصمانه‌ای که آمریکا در مقابل ملت ایران اتخاذ کرده. ملت ایران کمر خم نخواهد کرد، جا نخواهد زد، هشت سال در مقابل جهان ایستاد و پیروز شد و باز هم پیروز خواهد شد به حول قوه الهی.

از بزک کردن و رابطه با دشمنان جز هزینه بیشتر برای ملت ایران چیزی بهمراه نخواهد داشت.

ملت ایران هشت سال خون داده‌اند تا همیشه بتوانند سر بلند کنند و سال‌ها خون داده‌اند تا همیشه بتوانند سر بلند کنند و تسلیم ظالمان نشوند. پس ارزش‌های ملت ایران را پایمال نکنید. عزتی که شهدا با جان بازی آن را بدست آورده‌اند زیر سوال نبرید. پس مسئولان لطفا استقلال ملت ایران را معامله نکنند.

کلام آخر اینکه سایه جنگ را رشادت‌ها و خون شهدای مدافع حرم از سر ملت ایران کم کرده است و نه هیچ چیز دیگری.

خداوند توفیق خدمت خالصانه و جهادی در راه اسلام را به همه ما عطا کنند.

* برخی حمایت از مستضعفان را مایه ننگ و خجالت کشور بیان می‌کنند و افتخار و عزت را فقط در پشت میز مذاکره نشستن با 6 کشور می‌دانند
محسن حسنی علایی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان وحیدیه سخنرانی کرد.

متن سخنرانی‌های حسنی‌علایی به شرح ذیل است: « اراده ما بر این است که بر ستمدیدگان نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان روى زمین قرار دهیم.

سلام و درود و رحمت خدا بر امام مستضعفین و یگانه دادگستر ابدی و بزرگ پرچمدار رهایی انسان از قیود ظلم و ستم استکبار.

و سلام خدا برامام خمینی (ره)، برآن مرد مومن متعبد انقلابی که پرچم اسلام ناب محمدی را نه تنها در ایران، بلکه در تمام عالم اسلام برافراشت.

و سلام بر شهیدان راه او.

عرض سلام دارم خدمت برادران و خواهران عزیز نمازگزار وحیدیه

سخنرانی خود را اینگونه می‌خواهم شروع کنم که دو خصوصیت برجسته امام عزیز ما که مورد اشاره مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد سال گذشته ایشان بوده است، این دو موضوع است که اولا امام خمینی، حامی مستضعفان و محرومان بودند و در ثانی مخالفت صریحی در برابر قلدران و مستکبران جهانی داشته‌اند.

امروز هم مسیر حرکت انقلاب اسلامی باید بر این دو مولفه و خصوصیت استوار باشد.

اما چقدر این دو موضوع در کشور ما، در بین مردم عزیز و مسئولان کشور رواج دارد؟

آیا می‌شود هم با مستضعفان بود و هم با مستکبران و زورگویان و چپاولگران؟

آیا می‌شود کشوری انقلابی با مردمانی مومن و مسلمان، با کشورهایی کودک‌کش و جنایتکار، چون آمریکا و انگلیس و اسرائیل کنار بیاید؟

و چندین سوال دیگر که باید جواب داد امروز اشخاصی در کشور ما به گونه‌ای صحبت می‌کنند که خواسته یا ناخواسته در حال تئوریزه کردن عقاید

و منافع دستگاه استکباری هستند و برهمین اساس اقداماتی را در حال انجام دارند که در راستای قوت پیداکردن جبهه استکبار و ضعیف و ناتوان کردن مستضعفان و محرومان است.

برادران و خواهران گرامی، نکته حائز اهمیت اینجاست که بیانات و استدلال‌هایی که صورت می‌گیرد، بعضا از افرادی ظاهرا مسلمان و بعضا در لباس دین و از زبان اسلام بیان می‌شود.

البته اسلامی تحریف شده که به بیان امام بزرگوار ما اسلام آمریکایی است.

به نظر ما دانشجویان اینگونه می‌رسد که طبق فرمایشات امام عزیز و رهبر معظم انقلاب، دوران و عصر جدیدی، بعد از جنگ تحمیلی شروع شده است که دوران مبارزه با اسلام امریکایی و اسلام ناب است.

روزی که در سال‌های پس از جنگ در نمازهای جمعه بر طبل مانورهای تجمل‌گرایی کوبیدند و در همان دوران‌ها بیان کردند که در زیر چرخ توسعه اقتصادی اگر کسانی له شوند اشکالی ندارد، شروعی عریان بر تقابل اسلام آمریکایی و اسلام ناب بود.

روزهایی که جریانات انقلابی و مسلمان عالم را، برای لبخند زدن آمریکایی‌ها و کشورهای زورگوی تابعش و برای رهایی پرونده هسته‌ای از چنگال گرگ صفتشان رها کردند و نامه برائت نوشتند، چهره دیگری از تقابل دو اسلام به رخ ملت ما کشیده شد.

امروز هم پرده‌ای دیگر از مبارزه‌های جدید با اسلام آمریکایی روبروی ملت مومن و انقلابی ما قرار گرفته است.

نمازگزاران محترم، ما دانشجویان اینگونه فکر می‌کنیم که مشکلات امروز کشور نتیجه و ثمره نگاه‌های غلط و انحرافی برخواسته از اسلام آمریکایی است.

اجازه می‌خواهم برخی از پیام امام(ره) در قبول قطعنامه 598 را برایتان بخوانم که اسلام آمریکایی را بهتر بشناسید:
امام(ره) می‌نویسند:

اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه‌هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت

سرمایه و سرمایه داران بر مظلومان و پابرهنه‌ها و در یک کلمه اسلام امریکایى.

مردم عزیز؛ امروز شما بابت حقوق‌های نجومی، نچرخیدن چرخ اقتصادی کشور، از دست دادن پیشرفت‌های علمی در بخش‌های هسته‌ای و فضایی، نبود اشتغال برای جوانان، مخفی کاری پی در پی در مواجه با قراردادهای

متفاوتی چون FATF و IPC ، از بین رفتن عزت جهانی ایران و اسلام ، کشته شدن مظلومانه مهاجران‌ الی الله در مکه و منا، بازی‌های قدرت طلبانه و سیاسی قشرها و گروه‌های متفاوت سیاسی و موضوعات دیگر احساس نگرانی می‌کنید اما بدانید مشکل اصلی، ریشه در فهم و مبناهای نگرشی است.

متاسفانه باید گفت انقدر اسلام آمریکایی با چهره بزک کرده در عرصه‌های مختلف حضور یافته است که نه تنها کشوری چون ایران را که الگوی همیشه مستضعفان و محرومان عالم بوده است، بلکه عالم اسلام را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

بدانید عزیزان که اسلام آمریکایی از دلش ابوموسی اشعری‌ها و معاویه‌ها و عمربن سعدها خارج می‌شود از درونش آل سعود و آل خلیفه‌ها بیرون می‌آیند،

در خودش اشخاص و ملت‌هایی سست اراده و سازشکار و بی عزت تربیت می‌کند که در برابر گوشه چشم مستکبران و زورگویان چون بره‌ای می‌شوند که آماده غارت گرگ است.

و اشخاص و گروه‌هایی مرفه و اشراف زده و بی درد که هیچ از محرومان و مستضعفان نمی‌فهمند و دائما در پی خوشی و عیش و کیف خویشند، پرورش می‌دهد.

اما اسلام ناب مردانی و گروه‌ها و ملت‌هایی با عزت، سخت کوش، شجاع و انقلابی، مردمی و دغدغه‌مند نسبت به محرومان و مستضعفان و با عزت در برابر مستکبران و جهانخواران تربیت می‌کند.

گروه‌ها و ملت‌هایی چون ملت یمن و انصار الله، حزب الله و فاطمیون

مردانی چون عمار یاسر، مالک اشتر، امام خمینی(ره) و سید حسن نصرالله و شخص ابراهیم زکزاکی، مردانی چون قاسم سلیمانی و احمدی روشن، شهریاری، طهرانی مقدم و دیگر مردانی که بر پیشانی تاریخ اسلام می‌درخشند و راه سعادت نشان می‌دهند و امنیت و پیشرفت و سرافرازی کنونی کشور در آشوب منطقه‌ای از برکت وجود اینان است.

امروز راه رهایی کشور و در نگاهی بلندتر، راه رهایی اسلام و مسلمانان از چنگال ابر قدرت‌های پوشالی مادی به سرکردگی آمریکای جنایتکار، فقط بازگشت به اسلام ناب و انقلابی زیستن در زیر سایه آن است.

نمازگزاران بدانید که کشور عزیزمان امروز از هر آنچه نیاز یک ملت است مستغنی است.

اگر بخواهم به گوشه‌ای از ذخایر کشور اشاره‌ای کنم می‌توان گفت، امروز کشور ایران شامل نیروی انسانی جوان و مستعدی است که توان فعالیت بالایی در عرصه‌های مختلف کشور دارد.

اما صد افسوس که نگاه‌های فرنگی زده و بی عزت گونه برخی از متولیان دولتی کشور را کاملا وارداتی کرده است و اجازه رشد و پرورش استعدادهای جوانان را نمی‌دهد.

فرضا در بخش اقتصادی با وجود شرکت‌های داخلی برای تاسیس و راه اندازی نیروگاه‌های برقی که توان بسیار بالایی در مهندسی و راه اندازی نیروگاه‌های برقی دارند با شرکت‌هایی به مراتب ضعیف‌تر و دست چندمی خارجی قرارداد بسته می‌شود.

یا با وجود تخصص و تعهد جوانان در امر صنعت نفت، که تبلورش در میادین پارس جنوبی نمایان است و موجب تعجب کارگزاران وزارت نفت در بازدید از آنجا شده بود، میادین کشور را به صورت کاملا مخفیانه و در طی قراردادی به شرکت‌های خارجی می‌فروشند.

عزیزان بدانید برجام هسته‌ای و برجام‌هایی که به برجام 2 و 3 که منظور برجام منطقه‌ای و موشکی است معروف شده‌اند، تماما از سر ضعف و ذلیل اندیشی در برابر دیگران است.

بدانید که برجام یک که این همه در بوق و کرنا کردند که مشکلات اقتصادی را حل می‌کند، حل نکرده است و کشور طبق گفته‌های متولیان هسته‌ای، بسیار هم در پیشرفت‌های علمی هسته‌ای خود عقب هم افتاده‌ایم.

ما دانشجویان در ابتدای سال آماری را در رسانه‌ها منتشر کردیم که نتیجه تحقیق در مورد تاثیر برجام در بازار تهران بود که در آن 70 درصد کسبه بازاری از بی تاثیر بودن برجام در قدرت خرید مردم بوده است.

بدانید مستکبران و زورگویان عالم به سرسپردگی آمریکا با برجام و FATF و IPC با ما کنار نخواهند آمد و گشایش اقتصادی، مادامی که نگاه به دست آنان باشد هم در کار نیست.

برادران و خواهران نمازگزار آمریکا با ما دشمن است و عامل اصلی حل نشدن مشکل برجام آمریکا و کشورهای تابعش هستند و ما باید هر آنچه فریاد داریم بر سر آمریکا و همدستان او کشیم.

اما جدای از آن، باید انقلابی بود و جهادی کار کرد و این امر محقق نمی‌شود الا به اصلاح نگرش مسئولان کشور نسبت به اسلام و دشمنان قسم خورده آن بدانید خواهران و برادران عزیز طبق آیه‌ای که اول عرایضم برایتان خواندم، وعده الهی اینگونه است که پیشوایان و وارثان زمین مستضعفانند.

لذا همه مسئولان و آحاد مردم موظفند طبق فرمایش قرآن به مستضعفین عالم خدمت کنند و این موضوع حد و مرز جغرافی ندارد.

اگر مستضعفی در کوچه پس کوچه‌های شهر خودمان زندگی کند یا در فلان نقطه مرزی کشور عزیزمان باشد، اگر اصلا در کشمیر هند بود، اگر در زاریای نیجریه بود، اگر در افغانستان و پاکستان بود، اگر در لبنان و یمن بود، اگر در فلسطین و عراق بود، اگر در ونزوئلا و هندوراس بود، هیچ فرقی نمی‌کند وظیفه ماست که به فکر آنان باشیم و برایشان خدمت رسانی کنیم.

جدای از منطق دینی و اسلامی، باید گفت عقلانیت هم می‌گوید شما باید با هم کیشان و نزدیکان و هم هدفان خود نزدیکی و قرابت بیشتری داشته باشید

و مگر نه این است که امروز آمریکای جنایتکار از متحدان منطقه‌ای جنایتکارش چطور حمایت می‌کند و خجالت هم نمی‌کشد از این حمایت بی شرمانه خود؟

حمایت از عربستان و جنایاتش دریمن و سوریه و سکوتش در برابر کشتار حاجیان در سال گذشته یا حمایتش از دستگاه حاکمیه بحرین وجنایاتی که بر مردم مظلوم شیعه آن سرزمین روا می‌دارد.

یا حمایتش از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی

بازهم باید گفت متاسفانه در دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاری کشور، اشخاص و گروه‌هایی هستند که این موضوعات را اصلا اولویت خود قرار نمی‌دهند و بعضا پیگیری این وظایف بزرگ را به ضرر مذاکرات واهی برد برد خود با قلدران عالم می‌دانند و از این هم بدتر، این خدمت رسانی و حمایت از مستضعفین را مایه ننگ و خجالت کشور بیان می‌کنند و افتخار و عزت را فقط در پشت میز مذاکره نشستن با 6 کشور می‌دانند.

ما دانشجویان با بضاعت اندک خود و با شور جوانی و تربیتی که از خمینی کبیر دیده ایم قدم هایی در راستای خدمت به مستضعفین و محرومین برداشته‌ایم که اگر گوشه‌ای برایتان بخواهم اشاره کنم همین اردوهای جهادی است که به مناطق محروم کشور سفر می‌کنیم و به نیازمندان و محرومان رسیدگی می‌کنیم و یادر شهر تهران و اطراف آن به کمک رسانی به بی بضاعتان و آسیب دیده‌های اجتماعی مانند کارتن خواب‌ها یا زنان بی سرپرست و یا کودکان کار همت جدی گماشته‌ایم و یا ارتباط و خدمت‌رسانی به محرومین و مستضعفین عالم می‌کنیم مانند یمن، فلسطین، عراق و امیدواریم خداوند توفیق بیشتری برای خدمت رسانی به مستضعفین و محرومین و ایستادگی و پایداری در برابر زورگویان مستکبران را بر مسئولان و مردم و خصوصا بر ما دانشجویان ارزانی دارد.

از همین تریبون اعلام می‌کنم بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و کانون خدمت رسانی به مستضعفین این مجموعه، آ؛مادگی کامل دارند برای پیگیری و رفع مشکلات و معضلات شهرستان و مردم عزیز این منطقه هرگونه همکاری و همیاری را صورت دهد.

* آقای روحانی! مردم از شعارهای پوچ و توخالی خسته‌اند، مردم پس از 3 سال همچنان منتظر عمل شما به وعده‌های 100 روزه‌تان هستند
همچنین مجتبی خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده صدا و سیما نیز در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان احمدآباد سخنرانی کرد.

متن سخنرانی خسروی به شرح ذیل است:

« در ابتدای صحبتم هفته دفاع مقدس را تبریک عرض می‌کنم. گرامی می‌دارم یاد و خاطره حماسه و رشادت ملت ایران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و درود می‌فرستم به روح پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی که همه در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی جان و خون خود را نثار کردند.

به علت محدودیت زمان از مقدمات صرف نظر می‌کنم و به اصل مطلب می‌پردازم.

کشور ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی حوادث مختلفی را  تجربه کرده ، 8 سال جنگ تحمیلی با پشتیبانی دو قطب شرق و غرب، انواع تحرکات تجزیه طلبی در گوشه و کنار کشور، کودتای نافرجام نوژه و تلاش برای تکرار کودتای 28 مرداد 32 بعد از انقلاب اسلامی، ترور مسئولان رده اول کشور و ترور بیش از 17هزار نفر از طبقات و اقشار مختلف مردم، سرنگونی هواپیمای مسافربری، پایین آوردن قیمت نفت و حمله به سکوهای نفتی، تحریم و محاصره اقتصادی و انواع راه‌های سخت و نیمه سخت دیگر که هیچ کدام نتوانست ملت انقلابی ایران و انقلاب اسلامی را به زانو در بیاورند.

دشمنان انقلاب اسلامی و نظام سلطه و در راس آن شیطان بزرگ و دولت مستکبر آمریکا بعد از ناکامی اش در جنگ سخت و نیمه سخت بتدریج عرصه مواجهه‌اش ضد ملت ایران را به جنگ نرم تغییر داد که از همان ابتدا مقام معظم رهبری با استفاده از تعابیر تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم نسبت به آن هشدار داده است.

«صدرالدین الهی» یکی از اپوزوسیون خارج نشین تغییر استراتژی دشمنان را از جنگ سخت به نرم اینگونه بیان می‌کند: « مبارزه سیاسی چیزی همتای یک مسابقه ورزشی است، وقتی گروهی در یک مبارزه‌ سیاسی می‌بازد، درست مثل یک تیم ورزشی، اولین کارشان قبول شکست است.

در قضیه سیاسی هم همین گونه است: اول باید باخت را باور کرد و مثل هر تیم در میدان باخته، باید در فکر آن باشیم که دور بعدی مسابقه را چگونه برد؟ پس استراتژی مبارزه، از این به بعد، به جای مبارزه مسلحانه و به کار بردن واژه‌های براندازی، سرنگونی، واژگونی یا زدوبندهای سیاسی به صورت اعلامیه، بیانیه و خطابه کاربردی ندارد.

اما یک راه وجود دارد؛ راهی که ما را به بقای واقعی می‌رساند یعنی این دور مسابقه را، به صورت یک مبارزه فرهنگی آغاز کنیم. مبارزه فرهنگی در تمام زمینه‌ها، تئاتر، سینما، ورزش، شعر، موسیقی، نقاشی و غیره. حکومت تهران را فقط با سلاح فرهنگ می‌توان خلع کرد و دست بسته، تحویل مردان سیاست داد.»

مهم‌ترین ابزار دشمنان در جنگ نرم، رسانه و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. اگر زمانی دشمنان با ابزار ویدیو و ماهواره می‌توانستند فرهنگ جامعه ما را دستخوش خطر کنند امروز ابزارهای به مراتب پیشرفته‌تر و دردسترس تری مثل اینترنت و فضای مجازی دارند که در صورت استمرار غفلت برخی از مسئولین نگرانی از اثرات آن غیر قابل پیش بینی خواهد بود. در این زمینه چند نکته مهم وجود دارد که لازم است همه بدان توجه کنند.

فضای مجازی یک دنیای رو به رشد و غیر قابل توقف است. فضای مجازی در عین تهدیدات رو به فزاینده فرصت‌های بی نظیری هم در اختیار کشور می‌گذارد. بایستی از فرصت‌ها حداکثر استفاده را کرد و تهدیدات تا جایی که ممکن است خودمان را بطرف کنیم.

اهمیت فضای مجازی به قدری ست که مقام معظم رهبری در اهمیت توجه به فضای مجازی می‌فرمایند: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم. رهبر انقلاب می فرمایند: رایانه‌ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید می‌توانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمی‌شناسند برسانید! این فرصت فوق العاده ایست مبادا این فرصت را ضایع کنید که اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد.

زیرساخت ملی اطلاعات نخستین بار در سال 1991 در ایالات متحده آمریکا در «قانون پردازش با کارایی بالا طرح شد. هدف این طرح «تضمین استمرار رهبری ایالات متحده در پردازش با کیفیت بالا» بوده است. پروژه شبکه ملی اطلاعات در بسیاری کشورهای پیشرفته انجام شده است، کره جنوبی که رتبه اول سرعت اینترنت جهان را دارد در دهه 1990 پروژه شبکه ملی را اجرا کرد. چین، کره جنوبی، انگلستان صدر اعظم آلمان  در دیدار خود با رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد ساخت شبکه ارتباطی اختصاصی اروپایی را برای جلوگیری از جاسوسی آمریکا مورد بحث قرار می‌دهد.

شبکه ملی اطلاعات مزایای بسیاری دارد، تامین امنیت از جمله مهم‌ترین مساله این حوزه است و بسیاری از کشورهای دنیا با درک این مساله، بودجه‌های کلانی را به امر امنیت در حوزه فضای مجازی اختصاص می‌دهند. افزایش سرعت نیز از دیگر دستاوردهای اینترنت ملی است که می‌تواند پاسخگوی نارضایتی مردم از سرعت پایین فعلی باشد.کاربران اینترنت در داخل کشور با کمترین هزینه بیشترین سرعت را تجربه خواهند کرد.

با اینترنت ملی می‌توان محیطی ایمن و سالم برای جستجوهای اینترنتی فراهم کرد. با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هرگز دسترسی به اینترنت جهانی محدود نخواهد شد.

شورای عالی فضای مجازی که رئیس آن رییس جمهور است وظیفه دارند تا فناوری های نوین و فضای مجازی را بومی سازی کنند تا مردم هم از فواید ان حداکثر استفاده را کنند و هم از مضرات آن در امان باشند. چالش اصلی این است که بیش از یک دهه از اجرای طرح راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گذشته اما بخش ناچیزی از ان اجرا شده، آیا یک دهه فرصت کمی است؟ هم دولت سابق و هم دولت فعلی باید پاسخگو باشند که چه کرده‌اند؟ وقتی می بینند دشمن تمام قوای خود را در عرصه جنگ نرم متحد کرده و مهم‌ترین ابزارش فضای مجازی است. پس تعلل چرا؟ دولت می‌بایست از حالت انفعال در عرصه‌ی فضای مجازی خارج شود و حضور فعال و تأثیرگذار برای ارتقای هرچه بیشتر فضای مجازی و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب انجام دهد

قرار بود دولت سابق این طرح ملی را سه ساله به بهره برداری برساند.

دولت قبل به رغم برخی تلاش‌ها اما نتوانست این طرح را به فرجام مورد انتظارش برساند و حالا 3 سال از دولت یازدهم می گذرد و همچنان این طرح ملی در اولویت های دولت یازدهم هیچ جایی ندارد. آقای رئیس جمهور بیش از 3 سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد.

شما به عنوان رئیس شورای فضای مجازی برای تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چه کرده اید ؟نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ دهند چه اقدامی کردند در قبال تعلل های بی جا و این فرصت سوزی‌ها.

- متاسفانه  مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این طرح ملی کم کاری می‌کند و دولت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را جزو اولویت‌های خود نمی‌داند. دولت ردیف بودجه در سال 95  برای شبکه ملی اطلاعات اختصاص نداده است و بی‌توجهی به این موضوع مهم در برنامه ششم توسعه هم دیده می شود. باید پرسید چه دست‌های پشت پرده‌ای در این زمینه وجود دارد که باوجود تاکیدات مقام معظم رهبری مانع از اجرای شبکه ملی اطلاعات می‌شود؟

در قانون برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند تا پایان سال 1391 به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند اما همچنان مرکز اطلاعات رایانه‌ای ما در خارج از کشور است؛ ما می‌توانیم این مراکز را در داخل کشور داشته باشیم، وقتی جوانان نخبه کشور در 37 رشته علمی رده اول تا ده دنیا هستند آیا نمی‌توانند در این عرصه خودنمایی کنند؟
چرا جلسات شورای عالی فضای مجازی باوجود تأکیدات مکرر رهبرمعظم انقلاب برای اجرایی کردن مأموریت‌های مهم این شورا بصورت منظم تشکیل نمی‌شود. چرا دولت به شوراری عالی فضای مجازی اهمیت نمی‌دهد، دولت جایگاه مهم شورای عالی فضای مجازی را آن چنان که هست نمی‌بیند، متاسفانه مجلس و نمایندگان خانه ملت به عنوان راس امور هم در این عرصه دچار انفعال شده‌اند.

چرا نمایندگان وزیر ارتباطات را نمی‌خواهند و از وی نمی‌پرسند علت این تعلل را.

ای کاش رئیس جمهور محترم و اعضای دولت یازدهم و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای ساعت‌ها تلف کردن وقت‌شان در فضای مجازی اندکی از وقت باارزششان را صرف شورای عالی فضای مجازی و چاره اندیشی برای تبدیل تهدیدات فضای مجازی به فرصت‌ها می‌کردند.

آقای رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم می‌گوید نگذاشتیم عده‌ای جلوی فضای شادی مردم و فضای مجازی را بگیرند؟! آقای رئیس جمهور چه کسی در این کشور مخالف شادی مردم و فضای مجازی است؟ پرسش اصلی این است که وقتی کشور هند بدون داشتن منابع زیر زمینی و سرمایه‌های فراوانی که کشور ما دارد توانسته از بستر فضای مجازی صدها هزار فرصت شغلی در هند ایجاد کند و دو برابر فروش نفت ما درآمد داشته باشد، آن وقت ما؟ مسئولان باید گزارش دهند که چرا از ظرفیت بزرگ فضای مجازی برای تولید اشتغال و در آمد برای کشور غافل بوده‌اند؟ مسئولان پاسخ دهند چرا از طریق فضای مجازی نتوانستید درآمد و اشتغال ایجاد کنید؟ 3 سال از عمر دولت یازدهم گذشته، آقای روحانی پاسخگوی مردم باشید؟

در آمریکایی که خود بسیاری از این شبکه‌های اجتماعی را ایجاد و هدایت و مدیریت می‌کند به دختر رئیس جمهور اجازه آزادنه و بی قید فعالیت در فضای مجازی را نمی‌دهند. آقای رئیس جمهور افتخار این نیست که از زیر بار مسئولیت مهم دولت در چاره اندیشی برای تهدیدات فضای مجازی شانه خالی کرده و با افتخار از ولنگاری در عرصه مجازی بگویید، افتخار این هست که خام فروشی نفتی را کنار گذاشته و همانند کشورهای پیشرفته، از فضای مجازی اشتغال زایی و درآمدزایی کنید و تهدیدات مخرب فضای مجازی را تبدیل به فرصت برای کشور کنید.

حرف در این زمینه زیاد است،فقط به همین یک نکته در پایان بسنده کنم. آقای روحانی امسال سال اقدام و عمل است، مردم از شعارهای پوچ و توخالی خسته‌اند. مردم پس از 3 سال همچنان منتظر عمل شما به وعده‌های 100 روزه‌تان هستند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top