تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/03 - 14:53
کد خبر: 210783

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به وزیر ارشاد:

نباید شائبه ایجاد شود که دولت عامدانه موجبات چاپ مجدد یالثارات را فراهم کرده است

نباید شائبه ایجاد شود که دولت عامدانه موجبات چاپ مجدد یالثارات را فراهم کرده است

باید خدای ناکرده این شائبه ایجاد شود که دولت محترم عامدانه با انتخاب مسیر متفاوتی برای رسیدگی به پرونده ی نشریه ی یالثارات موجبات چاپ مجدد آن را فراهم کرده است. گرچه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز باید برای حفظ جایگاه نظام اسلامی و حراست از حیثیت افراد وارد عمل شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد درباره چاپ نشریه یالثارات خواستار توضیحات این وزارتخانه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه آمده است: نباید خدای ناکرده این شائبه ایجاد شود که دولت محترم عامدانه با انتخاب مسیر متفاوتی برای رسیدگی به پرونده ی نشریه ی یالثارات موجبات چاپ مجدد آن را فراهم کرده است. گرچه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز باید برای حفظ جایگاه نظام اسلامی و حراست از حیثیت افراد وارد عمل شوند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام و ادب و احترام

از آنجا که سال هاست روحیه ی مطالبه گری ما با قانون و نظم عجین شده است باید هرگونه کنش و واکنشی در چهاچوب قانون بوده و در انطباق کامل با اخلاق و ادب اسلامی هدایت گر مجموعه های فرهنگی کشور باشد.

بنابراین هرگونه اظهارنظر و اقدامی که با شکستن مرزهای ادب و اخلاق اسلامی موجبات انحراف اذهان عمومی از اصل مسئله را فراهم کند و یا حیثیت افراد را به مانند اقدامات اخیر یکی از نشریات کشور نشانه بگیرد محکوم است.

ما معتقدیم تنها کارکرد اقدامات رسانه ای عجولانه و برآمده از غریضه و احساسات، ایجاد بدبینی نسبت به جریان مومن فرهنگی کشور خواهد بود. جریانی که همواره مودبانه، مشفقانه و با گزاره های عقلانی از ارزش های دینی و ملی دفاع کرده و تولید ارزشمند ترین آثار سینمای ایران را در کارنامه دارد.

از حضرت عالی و همکارانتان و هیات ناظر بر مطبوعات می خواهیم که با پایان دادن به رویکرد سوال برانگیز فعلی مطابق وظایف قانونی خود عمل کنید. در حال حاضر این ذهنیت ایجاد شده است که دولت محترم چندان از انتشار مطالبی از این دست متضرر نشده بلکه از تداوم آن بهره برداری سیاسی می کند.

بدیهی است در شرایط فعلی که دولت توان پاسخگویی به توده های مردم در مورد انبوهی از وعده های عمل نشده و وضعیت نامساعد اقتصادی را ندارد، انتشار مطالبی از این دست را ممکن است فرصتی برای انحراف اذهان عمومی و از سویی کسب محبویبت در میان هنرمندان و در نهایت مظلوم نمایی به بهانه ی ناتوانی در برخورد با نشریات جریان رقیب تلقی کند.

نباید خدای ناکرده این شائبه ایجاد شود که دولت محترم عامدانه با انتخاب مسیر متفاوتی برای رسیدگی به پرونده ی نشریه ی یالثارات موجبات چاپ مجدد آن را فراهم کرده است. گرچه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز باید برای حفظ جایگاه نظام اسلامی و حراست از حیثیت افراد وارد عمل شوند.

در پایان یادآور می شویم که جریان مومن انقلابی کشور پشتیبان تولیدات باکیفیت و ارزشمند بوده و ضمن نقد تولیدات ضعیف جشنواره پسند ابزاری جز بیان مودبانه ی نظرات خود ندارد.

والسلام و علی من اتبع الهدی
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1395/07/03 - 21:30

عملکرد یا لثارات صحیح و در مورد فوق مطابق آموزه های اسلام است. متاسفانه عده ای اخلاق اسلامی را با سوسول بازی اشتباه گرفته اند. اسلام برای کسانی که علنا پرده دری می کنند احترامی قایل نیست. اسلام هرگز احترامی برای مردانی که زنانشان را در معرض زنای چشم و تماشا قرار می دهند احترام قایل نیست. اسلام هرگز نگفته وقتی حرامزادگی یا دیاثت کسی آشکار است این موضوع را پنهان باید کرد! مجددا اشاره می کنم که مدعیان دروغین اخلاق مداری لابد خود را از امام حسین علیه السلام با ادب تر و با تقوا تر می دانند چرا که ایشان صریحا دشمنش را حرامزاده و فرزند حرامزاده نامید.. ألا وإنّ الدّعـي بـن الدّعي قـدْ ركـز بــين اثــنتــين، بـين السـّلة والذّلة،. و هـيهات مـنّا الذّلــة. به افرادی هم که گیج شده اند می گویم که خود کلمات به خودی خود خوب یا بد نیستند. بلکه زمانی بد هستند که به ناحق به کار بروند و آبروی کسی را ببرند که آبرویش محترم است. اما آیا آبرویی این حضرات به اصطلاح هنرمند که کاری جز اشاعه گناه و گند و فساد در کشور ندارند محترم است؟
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top