تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/03 - 19:54
کد خبر: 210803

افشای نامه‌های شارون و ملک عبدالله

یک روزنامه اسرائیلی نخستین بار از نامه نگاری های آریل شارون، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، و عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان، پرده برداشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک روزنامه اسرائیلی نخستین بار از نامه نگاری های آریل شارون، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، و عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان، پرده برداشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با افشای نامه نگاری های آریل شارون، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، وعبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان، نوشت: شارون در یکی از نامه ها با این امید که عبدالله فلسطینیان را برای پذیرش ابتکار عربی تحت فشار قرار دهد، ستایش کرده بود. این نامه، هم چنین، قدردانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پادشاه عربستان برای تلاش هایی بود که سال 2002 در مساله سازش عرب ها با رژیم صهیونیستی ایفا کرد.

این روزنامه افزود: «آریل شارون این نامه را در 27 نوامبر سال 2002  نوشت و یک یهودی عراقی الاصل به نام موشه پرز که در خارج از سرزمین های اشغالی زندگی می کرد و رابطه نزدیکی با یکی از برادران ملک عبدالله شاه، آن را به پادشاه پیشین عربستان رساند». این نامه سه ماه پس از عقب نشینی شارون از نوار غزه و سه هفته پیش از سکته مغزی او  نگاشته شد.
جروزالم پشت افروده است که نامۀ شارون با این عبارات پایان می یابد: «من دست دوستی به سوی شما دراز می کنم و امیدوارم فرصت همکاری شخصی با شما برای تحقق هدف مشترک صلح پیش بیاید. من منتظر پاسخ شما هستم».

به گزارش العالم، در همین راستا، اسحاق لیوانون، که پیش تر کنسول اسرائیل در بوستون و سفیر تل آویو در مصر بود، در جشنی که ابتدای ماه جاری در موزه «اسرائیل» برگزار شد، این نامه را سند تاریخی مهمی توصیف و تاکید کرد این نامه نشان می دهد روابطی میان «اسرائیل» و عربستان وجود داشته است.

جروزالم پست در پایان گزارش خود نوشت روابط تل آویو و ریاض مخفیانه و به دور از دید رسانه ها رو به جلو حرکت می کند، اما درهر صورت روزی خواهد آمد که این روابط علنی و رسمی خواهد شد و به سطح نمایندگی دیپلماتیک خواهد رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top