تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/07/04 - 13:08
کد خبر: 210866

کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س) با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی در قم خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم حضرت زینب(س) با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی در قم خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام سعید روستا آزاد در نشست خبری که قبل از ظهر یکشنبه در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم ابراز داشت: خون این شهدا نه تنها تشیع و حرم اهل بیت(س) را بلکه کشورهای منطقه، اروپا و آمریکا را نیز مدیون خود کرده است.

وی در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم، به اهداف این کنگره اشاره کرد و گفت: آشنایی هر چه بیشتر مردم و حوزویان با روحانیون شهید مدافع حرم و بازخوانی اندیشه‌های جهادی و زندگی نورانی و ارتباط و الگوگیری از وصایای این شهدا از جمله اهداف این مراسم است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از شهدای حرم از طلاب و روحانیون هستند، گفت: در کنگره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۷ طلبه شهیدی که از ایران به سوریه و عراق اعزام شده‌اند از خانواده‌های این شهدا نیز تجلیل می‌شود.

وی زمان برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم را پنج‌شنبه هشتم مهرماه اعلام کرد و گفت: آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این مراسم که در سالن اجلاس مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

تاکنون ۷۰ طلبه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند
حجت الاسلام روستا آزاد افزود: از تعداد ۲۷ شهید روحانی مدافع حرم، ۱۷ شهید ایرانی و ما بقی از طلاب کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق هستند.

وی همچنین طلاب شهید مدافع حرم ایرانی را مربوط به استان‌های مازنداران، خوزستان، مشهد، فارس و قم و البرز عنوان کرد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه به تعداد شهدای طلبه مدافع حرم اشاره کرد و گفت: طبق آمار تاکنون ۷۰ طلبه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند که بخشی از این افراد از نجف به سوریه و عراق اعزام شده بودند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، گفت: این کنگره با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود و نکته قابل توجه در این زمینه نیز ترغیب مراجع تقلید به برگزاری کنگره و تشویق دست اندرکاران بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top