تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/05 - 11:54
کد خبر: 210970

هشداری مهم به زائران عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت با هشدار درباره برخی کلاهبرداری ها درفروش روادید جعلی به متقاضیان سفر به عتبات توصیه کرد فقط به کارگزاران زیارتی مجاز مراجعه کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان حج و زیارت با هشدار درباره برخی کلاهبرداری ها درفروش روادید جعلی به متقاضیان سفر به عتبات توصیه کرد فقط به کارگزاران زیارتی مجاز مراجعه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه خبر، اوحدی گفت: سامانه سماح باز است و این امکان را به صورت شبانه روزی فراهم کرده است که افراد بدون پرداخت پولی نام نویسی کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت از دستگیری گروهی خبر داد که از 6 هزار زائر کلاهبرداری کرده و پول و گذرنامه آنها را به جیب زده اند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در مورد زائران زندانی در عراق و عربستان گفت: هم اکنون هیچ یک از زائران ما در عربستان در زندان نیستند.

او ادامه داد: از موسم حج سال گذشته یک نفر در زندان بود که با تلاش وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت یک ماه بعد از پایان موسم حج آزاد شد و به وطن بازگشت.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد زائران زندانی در عراق گفت: ابتدا باید بگویم ما هیچ زائری را نداریم که از سوی کاروان های حج و زیارت اعزام شده و در زندان باشد.
او افزود: مشکل ما در مورد عراق و زیارت عتبات عالیات این است که عده ای در قالب کاروان های آزادبر، با تبلیغ زیارت قسطی یا ارزان زائر را به عراق می برند و آنجا زائر دچار مشکل می شود.

اوحدی با بیان اینکه تنها کاروان های حج و زیارت هستند که با نهادهای درمانی و امنیتی در عراق قرارداد رسمی دارند گفت: تأکید می کنم که کاروان های آزاد بر غیرقانونی هستند و مردم نباید به آنها اعتماد کنند.

او در مورد زائران زندان و علت دستگیری آنها در عراق گفت: ما باید به قوانین کشور عراق احترام بگذاریم تعدادی از زائران به علت عدم توجه به قوانین عراق در بازداشت هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برای مثال، در یکی از موارد پول هتل از سوی مسئول کاروان تسویه نشده بود، بنابر این هتل گذرنامه زائران را تحویل نداد و آنها را به پلیس معرفی کرد.

او بیان کرد: وقتی ما اعلام کرده ایم تنها مرجع رسمی اعزام به عتبات هستیم و کاروان های ما نیز محدودیت اعزام ندارد، چرا مردم به این افراد که عده ای از آنها شیاد و کلاهبردار هستند اعتماد می کنند؟

اوحدی گفت: همین چند روز گذشته پلیس عده ای را دستگیر کرد که در قالب کاروان های زیارتی از 6 هزار زائر پول و گذرنامه به سرقت برده اند.او در پایان از تلاش سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه جهت آزادی این زائران در عراق خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top