تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/05 - 14:27
کد خبر: 210993

حضور انجمن‌های علمی دانشجویی در تریبون‌های رسمی کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: نمایندگان انجمن‌های علمی از ما خواستند تا زمینه حضور آنها در تریبون‌های رسمی فراهم شود که ما این تقاضا را به فال نیک گرفته و در حال پیگیری آن هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: اختتامیه نهمین جشنواره ملی «حرکت» با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر فضل‌الله ایرجی مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه کرمان در حال برگزاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، در این مراسم سید ضیاء هاشمی با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و تقدیر از برگزیدگان نهمین جشنواره دانشجویی «حرکت» گفت: هنر فاخر، موسیقی فاخر و نمایش هدفمند در جامعه ما، هیجان مثبت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کار همکاران ما در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس است که در کنار خلاقیت‌ها و تلاش‌ها، مستلزم نکته‌سنجی، ظرافت و دقت است که این کار هدفمند را به نتیجه برسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه با دو مشکل مواجه هستیم؛ عده‌ای افراطی بدون توجه به اهداف و پیامدهای یک فعالیت فرهنگی و هنری، حد و مرزها را نمی‌شناسند و عده‌ای هم متأسفانه با عدم درک روشن از حوزه فرهنگ و هنر طرفدار تعطیل شدن بسیاری از این حوزه‌ها هستند که به نظر ما هر دو گروه از حوزه هنر فاخر به دور هستند.

هاشمی در ادامه به منشور حقوق دانشجویی اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم هر دانشجو خود باید حافظ حقوق خود بوده و باید از تمام حقوق دانشجویی برخوردار باشد و دانشگاه‌ها نیز در حد توان خود به حقوق دانشجویی توجه دارند.

وی با اشاره به ازدواج دانشجویی تصریح کرد: همکاران ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به این مسئله توجه ویژه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فلسفه جشنواره «حرکت» اشاره کرد و گفت: رشد علمی و فرهنگی به شکل توأمان و مشارکت دانشجویان در کار جمعی، حول محور یک فعالیت علمی، فلسفه شکل‌گیری جشنواره «حرکت» است.

هاشمی خطاب به انجمن‌های علمی گفت: دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی، نخبه هستند و این دانشجویان نخبه که در انجمن‌های علمی فعالیت می‌کنند، نخبه‌ی نخبگان هستند.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی بستری برای بالندگی فزاینده دانشجویان هستند، به درخواست‌های نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی از وزارت علوم اشاره کرد و گفت: شما خواسته بودید که در برنامه‌ریزی‌ها، از شما مشورت بگیریم، ما نیاز به مشورت و ایده شما داریم، چرا که ایده شما راهگشاست و برای این کار ساز و کاری را پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم امسال این مطالبه شما عینیت یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: ما به شما پیشنهاد می‌دهیم در تک‌تک دانشگاه‌ها جلساتی را با رؤسا و معاونان دانشجویی برگزار کرده و ایده‌های خود را مطرح کنید، ما نیز از دانشگاه‌ها درخواست می‌کنیم که این جلسات را تشکیل دهند.

هاشمی در ادامه به شعار امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه نقش فعال داریم و یکی از رکن‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است. ما در این حوزه، با اقدام و عمل خودمان یعنی ایده‌پردازی و نظریه‌پردازی می‌توانیم نقش مثبتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقدام ما در حوزه فرهنگی در این رابطه، گفتگو، نظریه‌پردازی و ایده‌پردازی است. انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها باید از پیشگامان گفتگوی سازنده باشند. اگر از گفتگوی سازنده در دانشگاه‌ها استقبال شود، در جامعه نیز رواج پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه ما از این گفتمان استقبال می‌کنیم، افزود: نمایندگان انجمن‌های علمی از ما خواسته بودند تا زمینه حضور آنها در تریبون‌های رسمی کشور فراهم شود که ما این تقاضای انجمن‌ها را به فال نیک گرفته و در حال پیگیری این هستیم.

هاشمی تصریح کرد: همچنین شما از ما خواسته‌ بودید تا نمایندگان شما در دیدار با مقام معظم رهبری حضور داشته باشند که این یک خواسته به حق است، زمینه حضور شما در دیدار با ریاست جمهوری در ۱۶ آذر فراهم است، امیدواریم با حمایت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، نماینده انجمن‌ها در محضر مقام معظم رهبری حضور یابد.

وی ادامه داد: انجمن‌ها از ما حمایت معنوی، قانونی و مادی خواسته بودند که از نظر ما هر سه درست است و ما سعی می‌کنیم همواره از انجمن‌ها حمایت داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: همچنین در آئین‌نامه‌های مختلف پیشنهاد شده است مکانیزم تشویق برای حضور اساتید در انجمن‌های علمی در نظر گرفته شود.

هاشمی به فرآیند داوری جشنواره «حرکت» اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نقدهایی به داوری شد که امسال سعی کردیم بسیار دقیق در این زمینه عمل کنیم؛ به طوری که ۵۰ داور به ۱۲۰ داور افزایش یافت و امیدواریم آثار برگزیده از بهترین‌ها باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top