تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/07/06 - 14:21
کد خبر: 211087

صدای متاهلین دانشگاه تهران دوباره درآمد؛

وقتی سهم خوابگاه دانشجویان متأهل، نصف مجردهاست!

وقتی سهم خوابگاه دانشجویان متأهل، نصف مجردهاست!

برخی از متاهلین دانشگاه تهران ولی معتقدند هرچند که طول مدت اسکان در خوابگاه افزایش پیدا کرده است اما با توجه به اینکه واحدهای خالی در خوابگاه‌های این دانشگاه وجود دارد، مدت اسکان دانشجویان متاهل در مقایسه با دانشجویان مجرد، عادلانه نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان، فراز و نشیب‌هایی دارد؛ این باره دانشجویان متأهل هستند که به نحوه و میزان ارائه خوابگاه معترضند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعتراض دانشجویان متاهل دانشگاه تهران به محدودیت‌های ارائه خوابگاه، حکایت تازه‌ای نیست.

پیش‌تر نیز متاهلین دانشگاه تهران مراتب اعتراضشان به تخلیه خوابگاه و انتقال به خوابگاهی دور از دانشگاه، اعلام کرده بودند. (اینجـــــا)

حتی معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در این باره به «خبرنامه دانشجویان ایران» توضیحاتی ارائه کرده بود؛ دکتر به‌‎نژاد در این باره گفته بود: شرایط مناسبی را برای متاهلین فراهم کردیم و چند راه جلوی پای آنها قرار دادیم؛ بخشی از آنها(نصف) در همان ساختمان خوابگاه کناری اسکان داده شدند؛ بخش دیگر امکان اسکان در خوابگاه جلال و خوابگاه مظهری را دارند، همچنین اگر راه‌های فوق هم انتخاب نکردند، 30 میلیون تومان وام می‌دهیم برای اینکه منزلی را اجاره کنند. (اینجــــا)

حالا اما با آغاز دوباره سال تحصیلی، این ماجرا سر باز کرده و مورد توجه و اعتراض دانشجویان قرار گرفته است.

در جلسه روز گذشته شورای متأهلین دانشگاه تهران طول مدت اسکان برای دلنشجویان متاهل تغییراتی کرد که جزئیات آن بدین شرح است:

1-  دانشجوی متاهل کارشناسی با یک ترم افزایش، ب 5 ترم رسید
2- دانشجوی متاهل کارشناسی ارشد با یک ترم افزایش ب 4 ترم رسید
3- دانشجوی متاهل دکتری با یک ترم افزایش ب 6 ترم رسید

برخی از متاهلین دانشگاه تهران ولی معتقدند هرچند که طول مدت اسکان در خوابگاه افزایش پیدا کرده است اما با توجه به اینکه واحدهای خالی در خوابگاه‌های این دانشگاه وجود دارد، مدت اسکان دانشجویان متاهل در مقایسه با دانشجویان مجرد، عادلانه نیست.

یکی از دانشجویان متاهل دانشگاه تهران در این باره به ارسال یادداشتی به «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند نکته را متذکر شده است که در ادامه می‌خوانید:

- حال باتوجه ب مدت اسکان 10 ترم برای دانشجوی دکتری و کارشناسی مجرد و ٦ ترم برای دانشجوی کارشناسی ارشد مجرد، آیا این همه اختلاف در مدت اسکان زیبنده نظام اسلامی و جامعه دینی است؟!

- آیا با درنظرگرفتن جریمه‌های کلان بر دانشجوی متأهل بخاطر اسکان قانونی شان برابر با مدت سنوات آموزشی مجازشان، مگر غیر از سیطره تفکر درآمدزایی از این قشر مستضعف بر اساس آموزه‌های آموزش پولی بر ذهنیت مسؤلان محترم اداره خوابگاه ها و معاونت دانشجویی نیست؟

- درحالیکه 40 واحد در خوابگاه جلال آل احمد خالی افتاده و علی‌رغم ابلاغ سیاستهای فرهنگی ازدواج از سوی مقام معظم رهبری، معاونت دانشجویی دانشگاه و اداره خوابگاه ها چرا بی‌اعتنا به مطالبات صنفی، قانونی و شرعی، همچنان در حال تحقیر و آسیب روانی و مالی بردانشجویان متأهل است؟!

- ممنوع‌الورودی نماینده صنفی و قانونی دانشجویان متاهل به کوی دانشگاه و اداره خوابگاه ها، خلاف قانون و شعارهای مردم سالای دینی دولت جناب آقای روحانی نیست؟!

- چگونه است معاونت دانشجویی دانشگاه و اداره خوابگاهها که مرتب مصوبات مغایر با مطالبات دانشجویان متاهل و منابع و امکانات دانشگاه تهران تنظیم می‌کنند و در مقابل درخواست نماینده صنفی و قانونی دانشجویان متاهل مبنی بر شفاف‌سازی و ارائه آمار و رعایت حقوق دانشجویان مطابق مصوبات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، آئین‌نامه‌های وزارتی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکم ممنوع‌الورودی، صدای منتقد را بایکوت می‌کنند؟

- وقتی ظرفیت انتقادپذیری اداره خوابگاهها تا حدی است که حتی طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، قائل به اختیار قراردادن آمار افراد در صف انتظار یا واحدهای خالی نیستند، چطور می‌‎توان انتظار داشت که دانشجویان تحصن و تجمع نکنند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top