تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/07/06 - 23:30
کد خبر: 211121

پیشی‌گرفتن قشم بر امارات در جذب کشتی‌های خارجی

مدیرعامل کشتیرانی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت بانکرینگ ایران در خلیج فارس به ۵۰۰ هزار تن خبر داد و با بیان این که می خواهیم کشتی های خارجی دیگر در فجیره سوختگیری نکنند، گفت:کشتی های ایرانی بدون هیچ محدودیتی می توانند در بنادر دنیا پهلوگیری نکنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرعامل کشتیرانی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت بانکرینگ ایران در خلیج فارس به ۵۰۰ هزار تن خبر داد و با بیان این که می خواهیم کشتی های خارجی دیگر در فجیره سوختگیری نکنند، گفت:کشتی های ایرانی بدون هیچ محدودیتی می توانند در بنادر دنیا پهلوگیری نکنند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، محمد سعیدی در بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی، اظهار کرد: با رهنمودهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به جایی رسیده ایم که ایران با شیوه دموکراسی، مردم سالاری و مبتنی بر آرای مردم به عنوان یک قدرت منطقه ای مطرح شده است.

وی با بیان این که موقعیت کنونی ایران ناشی از رهبری هوشمندانه، حمایت مردم و مدیریت هوشمندانه است، تصریح کرد: در دوره پسابرجام اقتصاد مقاومتی محور اساسی برای کشور به حساب می آید که باید در همه زمینه ها آنرا اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در دوره پسابرجام باید راهبردهایی از جمله تسهیل صادرات آسان، مطمئن، رقابتی و بلند مدت، عملیاتی کردن راهبرد اقتصاد مقاومتی، مشارکت با شرکت های معتبر و بزرگ کشتیرانی دنیا در ایجاد سرویس های مشترک، انتقال فناوری های جدید، تربیت نیروی انشانی ورزیده، استفاده از ظرفیت های منطقه ای در کریدور شمال-جنوب و بهره گیری از ظرفیت تاسیسات کشتی سازی داخلی در توسعه ناوگان کشتیرانی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به این که طی سال های اخیر به دلیل تحریم ها امکان نوسازی، رشد و توسعه ناوگان کشتیرانی وجود نداشت، بیان کرد: قصد داریم به سرعت ناوگان ملی کشتیرانی را بازسازی و نوسازی کنیم تا جایگاه کنونی (رتبه ۲۰ دنیا) را به رنکینگ زیر ۲۰ برسانیم.

سعیدی با اشاره به رفع محدودیت موسسات رده بندی در پسابرجام، گفت: شرط فعالیت شرکت های رده بندی بین المللی در ایران این است که با شرکت های رده بندی داخلی همگرا باشند، البته داخلی ها نیز باید سواد و دانش خود را افزایش دهند متاسفانه عقب ماندگی هایی در این بخش داریم که باید آنرا جبران کنیم.

وی افزود: در بخش بیمه ای توانسته ایم پوشش بیمه ۵۸۰ میلیون دلاری در ابعاد مختلف را بگیریم و کشتی های ما به راحتی می توانند در همه بنادر دنیا بدون هیچ محدودیتی پهلوگیری کنند.

وی با بیان این که در بخش کشتیرانی ۹۵ درصد مسائل حل شده و ۵ درصد باقیمانده است، گفت: این ۵ درصد نیز به طرف خارجی بستگی دارد و امیداوریم طی سه ماه آینده این محدودیت ها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به احیای شبکه نمایندگی ها در کشورهای اروپایی و ایجاد شرکت های مشترک در قاره سبز، جنوب شرقی آسیا و آفریقا، بیان کرد: شمال و جنوب قاره اروپا در حال حاضر تحت پوشش کامل کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، ضمن آن که شرکتی مشترکی را با ترکیه تاسیس کرده ایم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به احیای خطوط بازرگانی در اروپا و حوزه مدیترانه، اظهار کرد: با مسئولان لهستانی مذاکراتی انجام شده که ظرف سه ماه آینده برنامه ما با این کشور نیز عملیاتی می شود.

سعیدی با اعلام این که خط کشتیرانی به آمریکای جنوبی احیا شده و به کل بنادر شرق این قاره سرویس داریم، گفت: با اقدامات انجام شده هم اکنون کشتی های ما بین بنادر کشور شیلی و چین سرویس دارند.

وی همچنین بانکرینگ را یکی دیگر از سیاست های کشتیرانی اعلام کرد و افزود: هم اکنون ظرفیت ما در این بخش حدود ۱۰۰ هزار تن است که با همکاری منطقه آزاد قشم آنرا به ۵۰۰ هزار تن افزایش می دهیم. به دنبال این هستیم که کشتیی های خارجی دیگر در فجیره (امارات) سوختگیری نکرده و به قشم بیایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top