تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/07 - 07:30
کد خبر: 211144

علی بیانی

جنبش دانشجویی یعنی همین

جنبش دانشجویی یعنی همین

از نظر نگارنده اگر جنبش دانشجویی مسلمان در تمام موارد و مسائل اجتماعی همین طور فراجناحی و به موقع عمل کند قطعا می‌تواند در وقایع سیاسی اجتماعی کشور نقش مثبت و سازنده ایفا کند، چرا که رسالت اصلی این جریان نیز همین حضور به موقع است.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی بیانی*// در دو هفته اخیر شاید مهمترین اتفاقی که فضای جامعه را معطوف به خود کرده بود جلسه رئیس جمهور سابق با رهبر انقلاب بود جلسه‌ای که قرار بود خصوصی بماند اما مسیر دیگری در پیش گرفت تا اینکه رهبر معظم انقلاب دیروز و در درس خارج فقه خود به این موارد پایان دادند و نظر مشخص و صریح خود را فرمودند.

اما در این ایام جریانات مختلف سعی داشتند تا با توجه به منافع حزب و گروه خود ماجرای این دیدار و ما وقع را به نفع خود مصادره نمایند و از آن طنابی برای بالا کشیدن خود در فضای جامعه استفاده کنند به طوری که برخی این دیدار را روی برگرداندن رهبر انقلاب از رئیس‌جمهور سابق معنا کردند و برخی برعکس به نزدیکی احمدی‌نژاد به رهبری اشاره کردند اما هر چه بود در اکثر موارد نگاه، نگاه شخصی و جناحی بود همان نگاهی که رهبر انقلاب را نگران ساخت و مجبور کرد مانند همیشه خود قلمی بر این موارد بکشد و ماجرا را ختم کند.

اما مسئله‌ای که حقیر را به نگارش این وجیزه واداشت چیز دیگری است و آن اینکه در همین ایام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) با انتشار نامه‌ای به اتفاقات پیش آمده معترض شد و خواستار این شد تا جهت جلوگیری از تفرقه و تشتت جریان‌های انقلابی برخی افراد در اظهار نظر‌ها و نقل‌قول‌های خود تجدید نظر کنند و اساسا ورود آن‌ها را به این گونه فضاها منفی ارزیابی کردند که البته مطابق معمول فضای امروز کشور همین نامه دانشجویی و صریح هم مستمسک برخی جریان‌ها برای مظلوم‌نمایی قرار گرفت تا اینکه دفتر تحکیم وحدت جهت مشخص کردن موضع خود اطلاعیه‌ای صادر کند و مواضع را صریح‌تر و شفاف‌تر بیان کند.

انتظاری که از یک جریان دانشجویی مسلمان وجود دارد همین صراحت، به موقع و شفاف بودن است و دفتر تحکیم وحدت نشان داد می‌تواند الگوی خوبی برای سایرین باشد. جریان دانشجویی با احزاب و گروه‌های سیاسی متفاوت است و قطعا این مهم را به راحتی نباید از دست بدهد البته هستند افرادی که اخیرا با تابلوی جنبش دانشجویی سنگ جریانات سیاسی را به سینه می‌زنند و به طور مثال در انتخابات اخیر مجلس چهره واقعی برخی از آنان مشخص شد.

از نظر نگارنده اگر جنبش دانشجویی مسلمان در تمام موارد و مسائل اجتماعی همین طور فراجناحی و به موقع عمل کند قطعا می‌تواند در وقایع سیاسی اجتماعی کشور نقش مثبت و سازنده ایفا کند، چرا که رسالت اصلی این جریان نیز همین حضور به موقع است.

مسئله‌ای که در مورد مذکور نیز دیده شد نگاه ابزاری جریانات سیاسی به جنبش دانشجویی است که البته برای دفتر تحکیم وحدت اولین بار نبوده و قطعا آخرین دفعه هم نخواهد بود، این نگاه جریان دانشجویی را وقتی مثبت می‌داند و مواضع آن را در تریبون‌های خود پوشش می‌دهد که مواضعش به مذاق آن‌ها خوش بیاید و در غیر اینصورت حرف مفتی بیش نیست.

در پایان و با توجه به موارد فوق اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم: جنبش دانشجویی یعنی همین.

* دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top